• pojomo

OT bensinuppror

Detta hör ju inte till ett bröllop men tänkte ändå säga det här.
    Den 23-26 maj är det protest mot bensinpriserna så då ska man inte handla eller köpa bensin på mackarna. Nu får det vara nog.

• Svar på tråden OT bensinuppror
  • Tooticki

Äntligen är det min tur skrev 2008-05-21 09:45:31 följande:

Jag fick just ett mail om att sluta tanka på de största mackarna OKQ8 o PREEM!!! Vet inte om det funkar men... Om alla gör det så måste de ju sänka priserna för att få tillbaka kunderna!! Vi tankar ju inte där iaf... JA NÅT MÅSTE JU GÖRAS!!!!
    Ja, det hörde jag med. Vi tankar på Jet.
  • BlivandeFruJohansson

Vi tankar på Jet & Volvo

• Waersta

Vi tankar på DinX, vem är det som tankar på okq8 och preem då?

• fiinen

Jag fick nyss ett mail om att bensinkriget innebär att vi INTE ska handla av jättarna Preem & OKQ8. Är det någon som vill ha mailet så inboxa mig så skickar jag det till er så att ni även kan skicka det vidare.

• Jessica o Daniel

Nu har jag oxå skrivit på den lista!
    Hoppas verkligen detta kommer hjälpa!
    vi har ju knappt råd o åka med våran bil längre för att bensinpriserna är så höga. Alla våra pengar går nästan till bensin o räkningar.

• Lakritspuck

Men det kostar väl vad det kostar med bensin? Eller vill ni att det ska subventioneras på något sätt?

Jag är emot en generell subvention; däremot för kollektivtrafik och carpools skulle det kunna vara rimligt eftersom folk då styrs till att åka mer miljömedvetet.

• Waersta

Jag skulle också vilja åka kollektivtrafik.. men jag bor på landet och är i stortsett den enda som åker från min by till mitt jobb. Om jag skulle åka kollektivtrafik så skulle det at mig 3 timmar dit och 3 timmar hem. En bilresa på 25 minuter..

Lakritspuck skrev 2008-05-21 10:56:18 följande:
    Men det kostar väl vad det kostar med bensin? Eller vill ni att det ska subventioneras på något sätt?Jag är emot en generell subvention; däremot för kollektivtrafik och carpools skulle det kunna vara rimligt eftersom folk då styrs till att åka mer miljömedvetet.
  • Tooticki
    Lakritspuck skrev 2008-05-21 10:56:18 följande:
    Men det kostar väl vad det kostar med bensin? Eller vill ni att det ska subventioneras på något sätt?Jag är emot en generell subvention; däremot för kollektivtrafik och carpools skulle det kunna vara rimligt eftersom folk då styrs till att åka mer miljömedvetet.
    regeringen har kommit fram till att bensinen ska höjas till 27 kr litern för att vi ska sluta använda våra bilar. Personligen tycker jag att med bil skulle kunna använda dem mindre men samtidigt undrar jag när det verkligen ska satsat på ett hållbart alternativ, hydbrid t ex.
Svar på tråden OT bensinuppror