• EnaOline

Avundsjuk tärna?

Hejsan!

Jag har precis rett ut lite missförstånd med en tärna, så har jag nu bekymmer med en annan??
    Jag har upptäckt att ena tärnan, som längtar till förlovning o bröllop är grön av avundsjuka för att jag ska gifta mig! Det är så jäkla jobbigt! Hon tjatar på sin kille hela tiden, varje gång vi umgås att han måste fria till henne snart osv osv.. inför oss. En gång sa jag till henne med en glimt i ögat: du kanske inte ska tjata på honom så mycket, då kanske han friar till dig, det blir nog jobbigt för S om du pressar honom. Och det tog hon bra. Men varje gång de är här så tjatar hon om att han måste fria till henne snart! I a f... nu n'r jag ska gifta mig o berättar hur jag har tänkt mig så håller hon alltid på att berätta att hon absolut inte skulle göra så, att hennes bröllop skulle vara så istället... okey om man säger det någon gång, men jag upplever det som om hon klankar ner på mina idèer och faktiskt förstör för mig, för det är mina drömmar jag vill uppfylla för det är faktiskt MITT bröllop! Alla mina ideèr är i princip kassa!

I a f, jag fick ett mail från henne där hon skrev att hon satt o tittade på lokaler och brudklänningar?? jag fattar nada.. hon är ju inte ens förlovad?? Okey klänning kan man titta, men lokal??? Det är väl ändå att ta i??

Jag vill ju ha personer på mitt bröllop som inte är avundsjuka, utan faktiskt glada för mig skull, jag har ärligt talat ingen lust att ha henne som brudtärna om hon ska vara på min bröllopsdag avundsjuk! Jag vill bara ha folk som delar glädjen med mig o inte är svartsjuk!!

Det är ju därför jag o sambon vill ha ett litet intimt bröllop! Jag har nu inte träffat henne på ett bra tag, vi ska träffas i helgen o tänkte ta upp detta med henne, hur gör jag?? Tips??
    Jag upplever också att hon är mer otrevlig/ bitchig mot mig efter att jag berättat att vi ska gifta oss! Så nu när vi ska träffas i helgen o grilla, då skriver hon ett sms o skriver: jag tänkte att vi ska ta med egen mat o grilla, men att jag o sambon både skulle stå för grillen o salladen?? är inte sallas egen mat? varför ska vi stå för både grill o sallad? Vi tänkte dessutom grilla hamburgare, inte någon stek/ biff, då skrev jag till henne: vi ska grilla hamburgare o hade tänkt ha en engåns grill, kommer inte det ta ganska lång tid att grilla kött för fyra personer på en engångsgrill?? Då ska de grilla både korv o kotletter o vi ska grilla hamburgare på en liten engångs grill? då skriver hon: nu förstår jag inte vad du menar, grillning tar ju tid...
    då skrev jag tillbaka, jo grilla är trevligt o det tar tid, men att grilla mat för fyra personer på en liten grill tar mycket lång tid, särskilt om ni både ska grilla korv o kotletter, då skriver hon tillbaka, men vi ska grilla korv o äta som förrätt?? (har aldrig hört talats om??) o medan de äter korven så ska de grilla köttet, men var ska vi ha våra burgare?? när ska vi hinna grilla dem om de både ska grilla korv som förrätt, äta korven o sen grilla kotletter efteråt?? Varför inte köpa sig en egen engångs grill??

Det blev lite löjligt, men det var ett exempel av hennes beteende? Så har hon aldrig gjort förut nämligen, bara det att skriva att grillning tar tid, tycker jag är lite dumförklarande mot mig, o det har jag känt/upplevt vid flera tillfällen sen hon har fått veta att jag ska gifta mig! Men hur tar man upp detta med henne på ett bra sätt??

Överreagerar jag??

HJÄLP!

• Svar på tråden Avundsjuk tärna?
  • EnaOline

tack för ert stöd ni alla! :)

• bride 2be

låter jobbigt håller just nu på att fundera över hur jag ska välja tärnor, vilka jag vill ha och hu jag ska göra för att det ska bli minst bråk inte lätt det där....

Men har du mailat det du skrev till din vän om att hon endast kommer bli en gäst? Tycker du bode det om du inte har det och om du har mailat, vad svarade hon?

• EnaOline

nej jag har inte mejlat... ärligt talat så fick jag dåligt samvete av det hon skrev till mig, jag tycker synd om henne? jag vet inte riktigt om jag vågar göra det..?

• EnaOline

min sambo säger/ tycker exakt som ni, jag kommer att skicka mejlet, jag drar nog på det, jag har få vänner, har en tendens att träffa vänner som utnyttjar o sårar, vet inte riktigt vad jag gör för fel?

Jag har blivit mobbad i många år, och det kanske fortfarande sitter? att jag på något vis kanske inte ser hur vissa är, förrens jag har blivit rejält sårad? Jag gör ju samma fel om och om igen...? o hur kunde jag bryta den onda cirkeln med min blivande man?? för tro mig jag har träffat många killar som har behandlat mig som skräp?? jag är på något vis blind? jag ser inte? men jag måste ju på något vis, visa folk någon slags energi som drar till mig såna som inte är bra för mig?

• EnaOline

en gång sa hon faktiskt att hon var avundsjuk på mitt utseende, jag tog det mer som en komplimang? känns som om hon är avundsjuk på allt?

• EnaOline

jag ser aldrig varningssignalerna... önskar jag visste vad jag gör för fel?? strålar jag någon slags energi som typ säger: ja komma å sparka på mig, jag tycker det är helt okey, eller vad?? hihi usch så negativ jag blev helt plötsligt! jag vill så gärna ha ett par vettiga vänner! Jag har två stycken kompisar som jag har kvar av alla konstiga vänner jag har haft, ena kan ibland lägga lite märkliga kommentarer som nu senast, hon undrade om jag ska ha lösnaglar, för jag har inga naglar på två av mina fingrar, föddes sån, så hon tyckte jag skulle sätta fast lösnaglar för att det inte ska synas?

• April2oo9

EnaOline: Jag har haft problem med min tärna också. I början hade jag tänkt att ha min syster och den vännina jag umgås bäst med, just för att släkt och familj reagerade så jävla kraftigt på att jag ville ha en manlig tärna. Jag och den här vänninan bor i samma område och har barn som det skiljer 2 dagar mellan så vi var mammalediga samtidigt, min syster är endast 15 år och går fortfarande i skolan. Så när jag åkte och provade ut min klänning i Katrineholm med vänninan så fick jag höra saker som: "inte för att vara taskig, men du ska väl ha korsett på dig på bröllopet sen? för du har ju fortfarande mage". Och en massa annat klankade hon ner på. Till slut gick det så långt att hon började sprida falska rykten om min m2b när jag sa ifrån om hennes beteende. Hon gick runt och sa till folk i våran nära krets att han är tidigare straffad för våldtäkt hit och dit. Det stämmer inte, så både jag och min m2b blev väldigt sårade. Efter mycket om och med blev jag och hon sams, dock inte kompisar utan sams. Och igår när vi pratade på msn blev hon helt paff över att jag under de 2 månaderna vi bråkat uteslöt henne som min tärna (gjorde det när ryktena spreds) och istället bestämde mig för att ha min bästa vän... Självklart fick jag lite dåligt samvete när jag såg hur ledsen hon blev, men hallå. Det är min och min m2bs dag, inte hennes dag. Det är inte mitt fel att hon varit förlovad i 2 år och han inte har friat..

• Piggelinlover

har lite samma problem jag oxå..
    mina båda tärnor klagar på massor och vi hade knappt bestämt datum än,när detta hände..
    kläningen är för kort (för den ena)och för lång(för den andra), inga axelband(för den ena ) men axelband för den andra, fel gröna färg, fel tyg, fel modell, u name it!!!
    den ena e grymt avundsjuk på att vi ska gifta oss före henne, hon och hennes kille har varit ihop 4 år, hon vill gärna gifta sig men de har inte ekonomi för det, hon tycker att eftersom de varit tillsammans längst så borde det vara hennes rätt att gifta sig först...detta har hon tom sagt rakt ut, dock inte till mig utan till min andra tärna
    e så trött på dem... vet inte ens om jag vill ha dem såm tärnor längre....funderar på att välja syster yster, som gärna vill...

• RDF

Huuuu skönt att vi gifte oss bara vi två i hemlighet tänker jag lite spontant. Även om jag vet att den person som annars skulle varit min tärna hade skött sig superbra, eftersom hon är en riktig vän!
    Men hur som helst, så tycker jag att ni som har struliga tärnor ska fundera över om ni verkligen inte har det bättre utan tärna! Om de stjäl en massa otrevlig energi från er istället för att glädjas,stötta och hjälpa!

• April2oo9

Jag fimpade den vänninan :) Kör på min syster som tärna och min bästa vän trotts att min bästa vän har snopp och inga tuttar

Svar på tråden Avundsjuk tärna?