• EnaOline

Avundsjuk tärna?

Hejsan!

Jag har precis rett ut lite missförstånd med en tärna, så har jag nu bekymmer med en annan??
    Jag har upptäckt att ena tärnan, som längtar till förlovning o bröllop är grön av avundsjuka för att jag ska gifta mig! Det är så jäkla jobbigt! Hon tjatar på sin kille hela tiden, varje gång vi umgås att han måste fria till henne snart osv osv.. inför oss. En gång sa jag till henne med en glimt i ögat: du kanske inte ska tjata på honom så mycket, då kanske han friar till dig, det blir nog jobbigt för S om du pressar honom. Och det tog hon bra. Men varje gång de är här så tjatar hon om att han måste fria till henne snart! I a f... nu n'r jag ska gifta mig o berättar hur jag har tänkt mig så håller hon alltid på att berätta att hon absolut inte skulle göra så, att hennes bröllop skulle vara så istället... okey om man säger det någon gång, men jag upplever det som om hon klankar ner på mina idèer och faktiskt förstör för mig, för det är mina drömmar jag vill uppfylla för det är faktiskt MITT bröllop! Alla mina ideèr är i princip kassa!

I a f, jag fick ett mail från henne där hon skrev att hon satt o tittade på lokaler och brudklänningar?? jag fattar nada.. hon är ju inte ens förlovad?? Okey klänning kan man titta, men lokal??? Det är väl ändå att ta i??

Jag vill ju ha personer på mitt bröllop som inte är avundsjuka, utan faktiskt glada för mig skull, jag har ärligt talat ingen lust att ha henne som brudtärna om hon ska vara på min bröllopsdag avundsjuk! Jag vill bara ha folk som delar glädjen med mig o inte är svartsjuk!!

Det är ju därför jag o sambon vill ha ett litet intimt bröllop! Jag har nu inte träffat henne på ett bra tag, vi ska träffas i helgen o tänkte ta upp detta med henne, hur gör jag?? Tips??
    Jag upplever också att hon är mer otrevlig/ bitchig mot mig efter att jag berättat att vi ska gifta oss! Så nu när vi ska träffas i helgen o grilla, då skriver hon ett sms o skriver: jag tänkte att vi ska ta med egen mat o grilla, men att jag o sambon både skulle stå för grillen o salladen?? är inte sallas egen mat? varför ska vi stå för både grill o sallad? Vi tänkte dessutom grilla hamburgare, inte någon stek/ biff, då skrev jag till henne: vi ska grilla hamburgare o hade tänkt ha en engåns grill, kommer inte det ta ganska lång tid att grilla kött för fyra personer på en engångsgrill?? Då ska de grilla både korv o kotletter o vi ska grilla hamburgare på en liten engångs grill? då skriver hon: nu förstår jag inte vad du menar, grillning tar ju tid...
    då skrev jag tillbaka, jo grilla är trevligt o det tar tid, men att grilla mat för fyra personer på en liten grill tar mycket lång tid, särskilt om ni både ska grilla korv o kotletter, då skriver hon tillbaka, men vi ska grilla korv o äta som förrätt?? (har aldrig hört talats om??) o medan de äter korven så ska de grilla köttet, men var ska vi ha våra burgare?? när ska vi hinna grilla dem om de både ska grilla korv som förrätt, äta korven o sen grilla kotletter efteråt?? Varför inte köpa sig en egen engångs grill??

Det blev lite löjligt, men det var ett exempel av hennes beteende? Så har hon aldrig gjort förut nämligen, bara det att skriva att grillning tar tid, tycker jag är lite dumförklarande mot mig, o det har jag känt/upplevt vid flera tillfällen sen hon har fått veta att jag ska gifta mig! Men hur tar man upp detta med henne på ett bra sätt??

Överreagerar jag??

HJÄLP!

• Svar på tråden Avundsjuk tärna?
  • EnaOline

när hon skrev att JAg är en bridezilla.. skrev fel där!

• RDF

Nej, nej nej!!! Låt inte henne komma krypande tillbaka!! Hon kommer säkert att skärpa sig ett par dagar, sen är det samma visa igen. Usch! Lägg inte ner mer energi på henne!! Det kommer bara bli du som blir sårad i slutändan iallafall! Lägg ner energin på de som älskar DIG och för den du är!!!!

• EnaOline

så barnsligt av henne att skriva mejl men inte svara i tfn... å nej jag känner mig fruktansvärd nu efter hennes mejl, känns som hon skrev det för att på något vis komma undan,... vad ska jag skriva tillbaka??

• EnaOline

jag som precis hade bestämt mig o så fick jag hennes mejl.. *suck* jag vet inte vad jag ska göra eller svara??

• EnaOline

men det känns så elakt, särskilt när hon skriver att hon har så dålig självkänsla...! jag hatar sånt jag o relationer funkar inte! jag drar alltid till mig fel sorts människor, känns som om jag går runt meden stor blinkande skylt i neongult där det står kom till mig, såra mig, ni blir alltid förlåtna...! bläähää.,..

• RDF

som sagt, läs inlägg 32 igen!
    Skit i henne nu! Hon kommer inte att bättra sig om folk förlåter hennes barnsligheter hela tiden!

• EnaOline

det är ett stort under att jag har hittat en så fantastisk man!

• RDF

Haha f-n snart kommer jag och ruskar om dig
    Lägg din energi på din underbara man och dina riktiga vänner!!

Elakt svar till henne? tja, det är väl det enda hon förstår! "Gör slut" med henne en gång för alla!

• EnaOline

RDF hihi ja snälla kom hit o ruska om mig rejält jag tror jag behöver det! ;)

Svar på tråden Avundsjuk tärna?