• EnaOline

Avundsjuk tärna?

Hejsan!

Jag har precis rett ut lite missförstånd med en tärna, så har jag nu bekymmer med en annan??
    Jag har upptäckt att ena tärnan, som längtar till förlovning o bröllop är grön av avundsjuka för att jag ska gifta mig! Det är så jäkla jobbigt! Hon tjatar på sin kille hela tiden, varje gång vi umgås att han måste fria till henne snart osv osv.. inför oss. En gång sa jag till henne med en glimt i ögat: du kanske inte ska tjata på honom så mycket, då kanske han friar till dig, det blir nog jobbigt för S om du pressar honom. Och det tog hon bra. Men varje gång de är här så tjatar hon om att han måste fria till henne snart! I a f... nu n'r jag ska gifta mig o berättar hur jag har tänkt mig så håller hon alltid på att berätta att hon absolut inte skulle göra så, att hennes bröllop skulle vara så istället... okey om man säger det någon gång, men jag upplever det som om hon klankar ner på mina idèer och faktiskt förstör för mig, för det är mina drömmar jag vill uppfylla för det är faktiskt MITT bröllop! Alla mina ideèr är i princip kassa!

I a f, jag fick ett mail från henne där hon skrev att hon satt o tittade på lokaler och brudklänningar?? jag fattar nada.. hon är ju inte ens förlovad?? Okey klänning kan man titta, men lokal??? Det är väl ändå att ta i??

Jag vill ju ha personer på mitt bröllop som inte är avundsjuka, utan faktiskt glada för mig skull, jag har ärligt talat ingen lust att ha henne som brudtärna om hon ska vara på min bröllopsdag avundsjuk! Jag vill bara ha folk som delar glädjen med mig o inte är svartsjuk!!

Det är ju därför jag o sambon vill ha ett litet intimt bröllop! Jag har nu inte träffat henne på ett bra tag, vi ska träffas i helgen o tänkte ta upp detta med henne, hur gör jag?? Tips??
    Jag upplever också att hon är mer otrevlig/ bitchig mot mig efter att jag berättat att vi ska gifta oss! Så nu när vi ska träffas i helgen o grilla, då skriver hon ett sms o skriver: jag tänkte att vi ska ta med egen mat o grilla, men att jag o sambon både skulle stå för grillen o salladen?? är inte sallas egen mat? varför ska vi stå för både grill o sallad? Vi tänkte dessutom grilla hamburgare, inte någon stek/ biff, då skrev jag till henne: vi ska grilla hamburgare o hade tänkt ha en engåns grill, kommer inte det ta ganska lång tid att grilla kött för fyra personer på en engångsgrill?? Då ska de grilla både korv o kotletter o vi ska grilla hamburgare på en liten engångs grill? då skriver hon: nu förstår jag inte vad du menar, grillning tar ju tid...
    då skrev jag tillbaka, jo grilla är trevligt o det tar tid, men att grilla mat för fyra personer på en liten grill tar mycket lång tid, särskilt om ni både ska grilla korv o kotletter, då skriver hon tillbaka, men vi ska grilla korv o äta som förrätt?? (har aldrig hört talats om??) o medan de äter korven så ska de grilla köttet, men var ska vi ha våra burgare?? när ska vi hinna grilla dem om de både ska grilla korv som förrätt, äta korven o sen grilla kotletter efteråt?? Varför inte köpa sig en egen engångs grill??

Det blev lite löjligt, men det var ett exempel av hennes beteende? Så har hon aldrig gjort förut nämligen, bara det att skriva att grillning tar tid, tycker jag är lite dumförklarande mot mig, o det har jag känt/upplevt vid flera tillfällen sen hon har fått veta att jag ska gifta mig! Men hur tar man upp detta med henne på ett bra sätt??

Överreagerar jag??

HJÄLP!

• Svar på tråden Avundsjuk tärna?
  • Marsaphir Marlean

Skriv att du behöver tärnor som svarar i telefon eller på mobilen.

• GME76   080802

Låter jobbigt allt det här, MEN liiite till hennes försvar skulle jag nog också skoja om bridezilla-varning om jag fick ett mejl med en massa regler för ngns möhippa. En möhippa är en överraskning som ens snälla kompisar slänger ihop och bruden ska inte vara med o bestämma där . Så det gäller att hålla tummarna för att man har kompisar som vill en väl.
    Man måste ju inte ställa upp på alla ev dumheter.

• EnaOline

saken är den att det inte var några regler, det är alltså saker som jag verkligen har fobier o är rädd för att göra... å det vore trist om de planerade sånt o jag sa nej till det mesta... då är det ju bättre, för de har inte hunnit planera så mycket än att jag säger till dem att jag faktiskt helt seriöst är rädd för vissa saker att göra... jag vill att det ska vara en överraskning, jag skrev till dem att jag kan göra precis vad som helst förutom de sakerna... så jag är ju inte ute efter att ta reda på vad de planerar eller så absolut inte. Jag vill bara inte oroa mig över att jag kanske måste göra vissa saker som är rädd skiträdd för..

• RDF

Jag förstår att du inte vill göra vissa saker. Jag hade inte blivit så glad om någon fixat så jag skulle hoppa bungy jump eller nåt. Jag hade vägrat göra det, och hur kul hade det blivit?

• GME76   080802

Nej, jag förstår det . Hoppas inte mina kompisar (om det blir möhippa) inte stänger i mig i ett litet rum med spindlar .

• EnaOline

Kan jag skriva så här till henne?

Jo det är väldigt trist att du har dålig självkänsla, problemet är dock att du låter det gå ut över mig och mitt bröllop och det sårar mig. Jag erbjöd dig att vara tärna för att glädjas med mig och jag upplever det lite som att du inte gör det, som om du är avundsjuk? Om du är avundsjuk så kanske du kan jobba med det och istället för att vara tärna så får du vara gäst, för jag vill inte att detta ska gå ut över mig o mitt bröllop.

• GME76   080802

Låter väldigt bra, moget och tydligt!

• EnaOline

Jag tycker att det är så trist, för hon har varit en fin vän och efter det där med bröllopet, så känns det bara som om hon är förbytt, jag tycker synd om henne och har inte riktigt bestämt mig för att inte ha med henne på bröllopet...

Ena stunden vill jag o i ena inte.. *suck*

• GME76   080802

Men gäst måste väl vara ok. Låter väl drastiskt (men du känner henne bäst) att gå från tärna till inte ens bjuden.

• Therece

Jag tycker du ska skippa att ha henne som tärna. Jag har en filosofi om att människor som stjäl mest negativ energi mer än att generera positiv energi ska man låta bli att träffa, dvs de som egentligen får en att må dåligt. Behöver inte vara uppenbara saker men vissa kan med små kommentarer och hintar få en att efter att man träffat dem vara lite nere o fundera en massa. I mina öron låter hon precis som en sådan person och jag hade sannerligen inte velat ha henne som tärna på mitt bröllop. För precis som du beskriver så förtar det ju glädjen av ditt bröllop. Istället för att nu vara lycklig och glatt planera denna viktiga dag i ditt liv går du och har ångest över henne! Så var rak (jättesvårt men känns bra efteråt!) mot henne och säg precis vad du känner UTAN att vara anklagande. Säg att DU känner mm mm och inte att HON har gjort si eller så (även om hon faktiskt verkar vara rätt så osympatisk).

Lycka till, du verkar vara en klok o vettig person så det kommer säkert gå vägen!

Och hoppas du och din man får ett underbart bröllop!!

Svar på tråden Avundsjuk tärna?