• sommar08

OT Hur gör man om man hör hur grannen slår sin tjej??

Vi har grannar som bråkar hela tiden. Ofta när dom bråkar så hör man hur han slår henne och jagar runt henne i hela lägenheten. Hon gråter och skriker och det känns helt sjukt hemskt att sitta här nere och höra allting. En annan hemsk sak är att dom har två små barn som hör och ser hur dom håller på. Idag tänkte jag ringa polisen men sen blev jag rädd att det ska göra honom ännu mer arg och jag ringde aldrig. Jag skrev dock en lapp och satte på deras dörr om att jag hör vad som händer och nästa gång ringer jag polisen. Är det någon som kan ge bra tips på hur man ska göra? Vill inte vakna fler nätter av oro att han håller på att slå ihjäl henne.

• Svar på tråden OT Hur gör man om man hör hur grannen slår sin tjej??
  • Hammerman

sommar08 skrev 2008-05-09 21:47:20 följande:

OT Hur gör man om man hör hur grannen slår sin tjej??
    Man anmäler.
  • Augustibruden 2008

Ja, ring polisen. Tänk på dem stackars barnen!!

• Sarah81

Ring polisen du får ju göra en anonym anmälan om du vill..

• Anja 19 juli 2008

Du ska anmäla det till socialförvaltningen där du bor. Till avdelningen för barn och familj, för det är BARNEN som far mest illa av det här. Sådant är jätteviktigt att anmäla. Man kan göra det helt anonymt oxå.

Förstår att det känns sjukt!

Fruktansvärt att sitta där och vara helt maktlös.

• Anja 19 juli 2008

Självklart till polisen oxå... Är du rädd kan du vara anonym, men nu lär de ju ändå förstå att det är du iochmed lappen. Men det SKA anmälas.

• Anja 19 juli 2008

ah det var redan skrivet

• sommar08

Jo jag vet att det är det rätta att göra men tänk om det inte händer något och han blir ännu mer arg....
    Vad jag vet så har han sldrig slagit barnen men det kanske bara är en tidsfråga...
    Känns helt konstigt att träffa dom i trapphuset när man vet hur dom har det.

• Pearldrop

Det kan vara något helt annat som gör honom tillräckligt arg så att han slår ihjäl henne... om det blir anmält kanske man förhindrar det....

• Hammerman

Pearldrop skrev 2008-05-09 21:54:06 följande:

Det kan vara något helt annat som gör honom tillräckligt arg så att han slår ihjäl henne... om det blir anmält kanske man förhindrar det....
    Absolut. Det är alltid bättre att försöka göra någonting hellre än ingenting i sådana här lägen.

Jävla sits du hamnat i, och vilken tragedi för henne och barnen! Hoppas det löser sig.
Svar på tråden OT Hur gör man om man hör hur grannen slår sin tjej??