• bridesilly

Festprogram och aktiviteter del 2

Tycker det är så roligt att få tips och ideer till bröllopet så eftersom den gamla tråden går ut snart så fortsätter jag på en ny

gamla tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2709287.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-29 10:57
    Vad har ni för aktiviteter på bröllopsfesten?
    Vad har ni med i festprogrammet?

• Svar på tråden Festprogram och aktiviteter del 2
  • nilia

Hejhopp!

Jag håller på förfullt med vårt festprogram nu, väldigt svårt tycker jag! Man vill ju att det ska bli roligt! En liten fråga bara, hur många sidor kommer ni att ha i era program?

• bridesilly

Vi kommer ha 8 sidor i vårt Det räcker så, har inte fantasi till mer

• Munchkin

vi kommer att ha 12 sidor i vårt, men då är gästpresentationer den största delen av det. håller på och försöker komma på nåt bra till sista sidan nu.....

• Hjalmar

Hejsan.
    har ni några tips på ''lekar'' eller klurigheter att ha i häftet.

Ett tips från mig är att alla får en säkerhetsnål i häftet som man ska ha på under kvällen eller nån timme. Under kvällens gång ska man försöka erövra så många säkerhetsnålar som möjligt genom att få andra personer att säga nej. Vinnaren blir då den som har flest säkerhetsnålar.
    Var på ett bröllop som hade den här leken och den var väldigt uppskattad. Men man kan nog inte hålla på med den alltför länge-blir rätt jobbigt att föra ett samtal:)

• Labolina07

OJ vårat blev nog 10-11 sidor, för mycket? Har ni den med Gamla Bettan?

• trampetroll

Jag skulle vilja ge ett litet tips om att försöka undvika att ta med klassiska festprogram saker som barncitat, ABC ordningsregler mm eftersom min personliga åsikt är att det kan bli lite tråkigt för de gäster som varit på bröllop förut. Det är inte menat som kritik, vill bara ge en annan syn på saken då jag gått på en del bröllop och fester och har då fått läsa detta varenda gång. Kanske kan vara en bra ide att tänka på att många personer har varit på en del bröllop tidigare vilket gör att sannolikheten ökar att många kommer att ha läst sådana mer "klassiska" saker förut.

• grabbarna

tänker samma och försöker undvika de fällorna men det är skitsvprt att hitta nåt annat, har du nåt förslag

trampetroll skrev 2008-07-03 13:35:51 följande:
    Jag skulle vilja ge ett litet tips om att försöka undvika att ta med klassiska festprogram saker som barncitat, ABC ordningsregler mm eftersom min personliga åsikt är att det kan bli lite tråkigt för de gäster som varit på bröllop förut. Det är inte menat som kritik, vill bara ge en annan syn på saken då jag gått på en del bröllop och fester och har då fått läsa detta varenda gång. Kanske kan vara en bra ide att tänka på att många personer har varit på en del bröllop tidigare vilket gör att sannolikheten ökar att många kommer att ha läst sådana mer "klassiska" saker förut.
  • mad78

Jag håller med. Det blir mycket samma. Jag puffar gärna.

• Kärlek08

Jag håller med, därför kommer vi endast ha texter och annat om oss och om gästerna...

trampetroll skrev 2008-07-03 13:35:51 följande:
  • trampetroll

Oja jag vet, har kämpat som sjutton med vårt för att inte falla i "fällorna" Vårt festprogram är uppbyggt på sådant sätt att vi har snott ideer som kommer bli perosnligt för just brudparet.
    Till exempel har vi har gästrim (skitjobbigt och tar tid men gud vad kul, bra och personligt det blir) historia hur vi träffades, hur frieriet gick till, hur möhippan och svensexan var, gäststatestik (den är ju individuell för aqllas bröllop även om mansnor iden liksom till det)barnkort (det är ju alltid olika liksom) bingo (kan man utforma själv så den blir personlig, intervju med svärföräldrarna om brudparet, vrilken kändis vi är lika mm.

Dessa saker tar ju tid men blir personligt och roligt. Det spelar ju ingen roll med dessa om iden har funnits förut i andra festprogram för man utformar dem ju själva så att det blir personligt.

Svar på tråden Festprogram och aktiviteter del 2