• bridesilly

Festprogram och aktiviteter del 2

Tycker det är så roligt att få tips och ideer till bröllopet så eftersom den gamla tråden går ut snart så fortsätter jag på en ny

gamla tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m2709287.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-29 10:57
    Vad har ni för aktiviteter på bröllopsfesten?
    Vad har ni med i festprogrammet?

• Svar på tråden Festprogram och aktiviteter del 2
  • bridesilly

Oh va bra TACK

Fortsätt fyll på med era bästa tips

• Stimpen

Fler roliga saker att ha i festprogrammet:
    "Kalorilista"
    Barns tankar om kärlek
    Bordsbingo
    Historik om hur paret träffades

• jelikr

Ett kul tips är lite statistik om gästerna.
    Här är det som vi kommer ha: Procenten stämmer nu men kommer justeras sista veckan...

Lite statistik om gästerna:
    (För enkelheten avrundat till närmsta heltal)
    1 % har nyss lärt sig gå( Övriga som vinglar har andra anledningar)
    5 % måste jobba under middan.(Brudparet är ena slavdrivare)
    10 % har rest mer än 20 mil för att vara här.(Lite att göra eller?)
    10 % var med på B:s möhippa.(Övriga missade ett bejublat
    framträdande)
    12 % var med på BG:s svensexa.(Resten slapp se honom i en ful
    skjorta)
    15 % har samma efternamn som brudparet.(Är vi släkt eller?)
    16 % bor i Hemling.(Konstigt att inte fler hittat denna idyll)
    23 % är singlar. (Säg till värdinnan så får ni namn och
    tel.nr.)
    46 % är släkt med brudparet. (Övriga vet vi inte varför de är
    här?)
    64 % har barn.(I varierande åldrar kanske ska påpekas.)
    73 % är över 30 år.(Men GUUUD så gammalt!!!)
    99 % kan prata.(Om någon fler inte kan det - ta av personen
    vinglaset - snabbt!)
    100 % är med på bröllopsfesten.(Fattas bara!! Det är ju gratis!)

• Blivande fru pettersson

Vi har också statistik om gästerna, tex. medelålder, vanligaste namn, vanligaste yrke, hur många procent som glömde OSA innan sista datum...

• grabbarna

kan någon hitta på en bra formulering till gästpresentationer så att det låter häftigare än vad det är?

vi ska ljuga hej vilt om gästerna men ngr ska vara sanna och ska hitta saker dom gjort som är lite udda och som kan verka ljug men mycket hänger ju på formuleringen bla

mamma som åkt forsränning, kört ponnytrav och åkt i ett tvåsitsigt flyplan i oväder

samt min moster som hoppat fallskärm och som vinner en hel del goltävlingar hon är med i...

och sedan har min storebror fått höra att han liknar dolph lundgren vilket han inte gör men det är ju ändå lite kuriosa han har även kört folkrace och kommit trea i en skidtävning (med bara tre tävlande)

• bridesilly

Va roligt att tråden håller i sig. Så bra att kika efter tips när man själv har kört fast och inte kan komma på mer att klistra in i festprogrammet

• millanros
    Målmedveten74 skrev 2008-04-29 13:57:32 följande:
    En kanontråd, verkligen!!Jag har en idé om fyrkantiga bord med 8 gäster vid varje.Min plan är att varje bord ska få ett uppdrag som skall "presenteras" någon gång under kvällen. Borden ska få namn efter olika fjälltoppar hade vi tänkt..Vad tror ni om detta?Har ni tips på uppdrag för gästerna?Alla idéer emottages med stoooor glädje!!
    hahaha de lät som diskussionen jag o sambon hade häromdagen fast vi pratade typ sagor istället för trädtoppar
    Gjorde på en kompis fest ungefär så och då hade de att om ena bordet säger skål ska de andra bordet springa runt sitt bord. Alla bord fick ett poäng papper där de skulle fylla upp poäng med genom ex att sjunga en sång till värdinnan. Berätta en rolig historia osv...
  • millanros
    Stimpen skrev 2008-05-08 22:23:50 följande:
    Fler roliga saker att ha i festprogrammet:"Kalorilista"Barns tankar om kärlekBordsbingoHistorik om hur paret träffades
    Vad är det för kalorilista???
  • bridesilly

Fortsätt fylla på med ideer

Svar på tråden Festprogram och aktiviteter del 2