• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • a wife to be

Åh, det värker i mitt hjärta Anja. Tänk att barn kan bli så sårade av sina föräldrar även i vuxen ålder. Men det är som du säger, Daniel är faktiskt "barnet!" och kommer alltid att vara, det är nu upp till pappan tycker jag, ni har ju faktiskt sträckt ut en vääääldigt lång hand till honom. Att inte ens läsa det är ju helt sjukt!!!!! Hur kan han inte vilja träffa sina barnbarn, som han en gång haft så underbar kontakt med (Emil iallafall) jag förstår vekligen inte det. Vad säger Emil då, när farfar helt plötsligt inte "finns" i hans liv längre?

Tänker på er i denna pissiga situation
    kram Annelie

• Anja 19 juli 2008

Tack ska ni ha allihop...

Emil säger faktiskt inte så mycket... man har ju som tur är inte så många minnen från den åldern, utan de flesta minnen börjar i femårs-åldern men visst, när han tittar i sina album så vet han ju att det är farfar som har honom i knät, som ligger i gräset och busar m honom osv.

Men han tar det ganska bra...

Han vet att farfar inte varit så snäll mot pappa när han var liten och att pappa och farfar är arga på varandra.

That´s it. han har inte ifrågasatt det. Alice ifrågasätter desto mer.

Jag har sagt till Emil att när han är stor nog får han ta kontakt m farfar om han vill. Men efter detta vete sjutton om man vill utsätta honom för det. (daniel är skitarg för att jag har sagt det till Emil och säger att INGEn som bor under hans tak ska ta kontakt med hans pappa osv, men det skiter jag högaktningsfullt i. Jag är lite trött på att ta hänsyn till galna karlar nu. Mina söner ska inte följa i deras fotspår, punkt slut... Ja inte min dotter heller alltså men risken är väl större m grabbarna, de ska ju identifiera sig m Daniel. Hoppas att de utesluter vissa bitar lixom).

• a wife to be

Ni som har stegräknare, hur många steg går man på 5 km, ungefär?? Glömde ta på min när jag stack till Skrylle i morse
    Tänkte jag skulle ha på den på jobbet oxå i fortsättningen.

Jag MÅSTE ner 4-5 kg nu tills det att klänningen ska sys upp och in! jag värgrar gå upp nu innan bröllopet, fy mig, som varit så duktig innan och gått ner 15 kg. Men dom kommer smygande dom små rackarna

• a wife to be

Hoppas ni får en härlig dag i solen, nu sticker jag till jobbet och ska jobba tills 19,40 Ska handla lite kläder till min m2b först!!

• labbråttan83

På 5 km går man ca 7000-7500 steg! Man går mer än vad man tror under en dag!

a wife to be skrev 2008-06-09 11:16:55 följande:

Ni som har stegräknare, hur många steg går man på 5 km, ungefär?? Glömde ta på min när jag stack till Skrylle i morseTänkte jag skulle ha på den på jobbet oxå i fortsättningen. Jag MÅSTE ner 4-5 kg nu tills det att klänningen ska sys upp och in! jag värgrar gå upp nu innan bröllopet, fy mig, som varit så duktig innan och gått ner 15 kg. Men dom kommer smygande dom små rackarna
  • ingenjörsbruden

Din stackare!!! Fy vad jobbigt!!

Kan du inte lägga Daniel o hans pappa över vars ett av dina knän o ge dem ett antal rapp i baken samtidigt?!

Tycker ju att de båda borde kunna bjuda till med tanke på barnen......

Jag som tyckte lite synd om mig själv idag när jag bokade hotellrum till bröllopsgästerna......ja o så måste den o den ha rum så långt i från varandra som möjligt o så kan den bara bo sidan om den o bla bla bla... peanuts verkligen.....

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-09 10:49:02 följande:

Tack ska ni ha allihop... Emil säger faktiskt inte så mycket... man har ju som tur är inte så många minnen från den åldern, utan de flesta minnen börjar i femårs-åldern men visst, när han tittar i sina album så vet han ju att det är farfar som har honom i knät, som ligger i gräset och busar m honom osv.Men han tar det ganska bra...Han vet att farfar inte varit så snäll mot pappa när han var liten och att pappa och farfar är arga på varandra.That´s it. han har inte ifrågasatt det. Alice ifrågasätter desto mer.Jag har sagt till Emil att när han är stor nog får han ta kontakt m farfar om han vill. Men efter detta vete sjutton om man vill utsätta honom för det. (daniel är skitarg för att jag har sagt det till Emil och säger att INGEn som bor under hans tak ska ta kontakt med hans pappa osv, men det skiter jag högaktningsfullt i. Jag är lite trött på att ta hänsyn till galna karlar nu. Mina söner ska inte följa i deras fotspår, punkt slut... Ja inte min dotter heller alltså men risken är väl större m grabbarna, de ska ju identifiera sig m Daniel. Hoppas att de utesluter vissa bitar lixom).
  • Embo81

Hej hej alla goa brudar!

Anja, tycker så synd om Daniel, han måste ju vara hur ledsen och besviken som helst! Fast på något vis är det ju bättre att han får veta att pappan inte kommer ett tag innan bröllopet, än att han upptäcker det på bröllopet. Fattar inte hur man kan göra så mot sin son!?

Anne, hur gick det med er tysklandsresa? Var handlade ni? Hur mycket dricka har ni räknat per person?

• Embo81

Glömde ju skriva att ikväll ska vi träffa prästen :-O

• Flamora

Ja, jag kände att det blev för mycket med halsbandet. Det var ju så stort. Om det hade varit i samma storlek som örhängena eller bara lite större så hade det nog blivit finare.

labbråttan83 skrev 2008-06-09 07:39:52 följande:
    Tack tack Jepp, jag har halsbandet också men vet inte om det blir för mycket att ha på det också...? Kan vara julgransvarning
  • Anja 19 juli 2008

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaa

Jag fick besked nu.

Jag FÅR byta min ring, iiiihhhhhhh...

Prisskillnaden var 800 kr, jag betalar 200 för deras arbete. Blir 1000 kr + frakt!

Så typ 1030 kr för dubbelt så stora diamanter!

Fattar ni HUR LYCKLG JAG ÄR!!!

Var bara TVUNGEN ATT BERÄTTA...

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4