• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Fröken Planera

Anja. Hoppas det gick bra hos floristen! Nu måste jag logga ner, för ringbäraren påstår att det är hans tur att sitta vid datorn.. Märkligt, jag har aldrig sett någon turordningslista här...

Hej på er!

• a wife to be

Jag vet inte om jag har frågat detta innan, men min klänning är Ivory, jag och min m2b har hittat så fin väst och plastrong som går i silver, ser det ok ut?? Det är den bilden man har sett så mycket i alla bröllopstidningar, från märket Cavalier!!!

Har nu ikväll hittat vår tårta, tror jag, nu är kruxet vad fyllningen ska vara, vad ska ni ha i era tårtor??

• Sebastiána

Fröken Planera, vem är det som gör er tårta. Nyfiken.

Klart att vi inte kan få samma pris som ni, men han verkar vara en kreativ och nytänkande person. Vi vill ha en lite modernare tårta

Kram/S

• Fröken Planera

Det är en kille på mitt jobb, som är skitduktig!! Så han gör ju inte tårtor till "allmänheten" längre, utan då brukar han rekommendera någon av våra kunder. Var bor du? Jag skulle kunna fråga honom om vilket konditori i närheten av dig som skulle kunna hjälpa dig med en modernare variant.

Sebastiána skrev 2008-06-11 08:24:48 följande:
    Fröken Planera, vem är det som gör er tårta. Nyfiken.Klart att vi inte kan få samma pris som ni, men han verkar vara en kreativ och nytänkande person. Vi vill ha en lite modernare tårta Kram/S
  • a wife to be

Var i stan i dag och tittade på vigselring, jag tror till 99,9%att jag har hittat MIN RING, finns i mitt galleri!

Tråkigt Anja, men jag förstår att du såklart kommer spendera mindre tid här.

• Anja 19 juli 2008

Flamora

Det gick jättebra igår på art of flowers. Hon (Madeleine) förstod precis vad jag vill ha och vi satt länge o försökte komma på ett substitut för hyacinterna i min bukett. tulpanerna ska jag ersätta med vita orkidéer och den mörkrosa orkidéen ska bli en ceriserosa germini. Kommer bli superfint.

Hyacinten däremot är knepigare. Finns det pioner kommer det bli vita pioner där hyacinten var, annars vita luktärter eller sista valet, vit hortensia.

Åh, det kommer bli superfint. Hoppas SÅÅÅÅ på pioner.

Jag hann aldrig få ett prisförslag men hon ska sms:a mig idag. Hennes kollega tittade dock på bilden och på vad vi skrivit ihop och sa att hon tippade på runt 900 kr, fast då räknade vi INTE in de enkla bordsdekorationerna jag tänkt mig, med enbart en vit pion och några germini och något limegrönt (hortensia om det ej finns pion).

Men för MIN bukett, en likadan minibukett till Alice och coursage räknade hennes kollega med ungefär 900 kr Jag hoppas SÅ att det stämmer för det är ett superpris.

Så jag skulle tippa att ajg oxå slutar nånstans runt 1.500, max 2.000 kr för allt. Helt otroliga priser! Jämför man och kollar runt så finns det ju ingen som har samma priser! Fantastiskt!

• Anja 19 juli 2008

Fröken Planera

jag tänker 15 cm per flaska för att kunna knyta en snygg rosett

• Anja 19 juli 2008

Jen82

Kolla med TokyoMakeover. Jenny som sminkar där ska vara jätteduktig. Jag ska sminka mig där

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4