• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • Embo81

Eventuellt hoppar jag över bion, men boka en biljett till mig, det är ju inte bindande!

• ingenjörsbruden
    labbråttan83 skrev 2008-06-03 16:16:36 följande:
    Jag bokar biljetter imorgon sedan får vi träffas på bion vid 17:30 och köpa ut dem, var och en för sig med tanke på alla rabattkort och kuponger... Som jag fattar så är det 5 st som ska gå på bio: LabbråttanEmboFlamoraAnneiLundIngenjörsbrudenVad det rätt??? Angående restaurang tycker jag vi kör på Glorias även om jag tycker att Stortorgets mat är super super god (deras hamburgare/pommes och även Ceasarsalladen) men vid fint väder får inte 10 pers plats på deras uteservering vid 20 tiden. Man har svårt att få plats till 2 personer som oftast.
    Jag hänger med på bion (annan film på den brända skivan vi fått låna.... )

Skulle inte Hedbris med på bion?....tror det iallafall...

Sen är det som så.....Både Glorias o Stortorget är bokat för 10 pers .....utomhus på Glorias kl 19.30 o inne på Stortorget kl 20.00.....
    Pick one pick one pick one pick one.....

Röstar själv på Glorias map uteserveringen....
  • Embo81

Idag åkte jag och M tåget tillsammans (väldigt sällan vi åker samma tåg) när vi står på perrongen hamnar jag en liten bit bredvid M, jag står och håller på med något i väskan (så det uppfattas nog inte som om vi liksom hänger ihop). När jag kollar upp från det jag håller på med kommer värsta latino-donnan i storlek 34, med långa mörka svallande håret och dovhjorts-ögonen iklädd en minimal kjol fram till M och ger honom en av sina två medtagna tidningar och börjar prata. Hon frågar inte om han vill ha den, utan bara ge den till honom, känns som om det inte var första morgonen hon hade tagit tidning till honom. Jag ansluter till "sällskapet" och M börjar genast med vissa saker som han gör när han blir lite stressad/känner sig obekväm. Han presenterar henne för mig (inte tvärtom). Hon säger då att hon och M brukar åka tillsamman (vilket jag redan fattat med tidningen). Undrar såååååå varför M aldrig nämnt något om henne?! Så det jag ville komma fram till var att jag tänker spana duktigt på torsdag!

• Fröken Planera

Fy på M!!!! Det där får han förklara ingående, tycker jag!!

Jag förstår din reaktion, Embo, jag hade blivit lite småputt måste jag nog erkänna. Helst hade jag velat be honom byta morgontåg. Jag har en tendens att bli riktigt barnslig vid vissa tillfällen, tyvärr!

Men jag har väldigt svårt att tro att du skulle ha någon som helst anledning att oroa dig. Ni ska ju för 17 gifta er snart!!!

Embo81 skrev 2008-06-03 16:49:08 följande:
    Idag åkte jag och M tåget tillsammans (väldigt sällan vi åker samma tåg) när vi står på perrongen hamnar jag en liten bit bredvid M, jag står och håller på med något i väskan (så det uppfattas nog inte som om vi liksom hänger ihop). När jag kollar upp från det jag håller på med kommer värsta latino-donnan i storlek 34, med långa mörka svallande håret och dovhjorts-ögonen iklädd en minimal kjol fram till M och ger honom en av sina två medtagna tidningar och börjar prata. Hon frågar inte om han vill ha den, utan bara ge den till honom, känns som om det inte var första morgonen hon hade tagit tidning till honom. Jag ansluter till "sällskapet" och M börjar genast med vissa saker som han gör när han blir lite stressad/känner sig obekväm. Han presenterar henne för mig (inte tvärtom). Hon säger då att hon och M brukar åka tillsamman (vilket jag redan fattat med tidningen). Undrar såååååå varför M aldrig nämnt något om henne?! Så det jag ville komma fram till var att jag tänker spana duktigt på torsdag!
  • Fröken Planera

Bra Labbråttan, att du styr upp oss här!! Då blir det Glorias!!
    Vi ses där, vi som kan kl.19.30

• Fröken Planera

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, den är såååååååååååå fin!!!!! Jag tror att jag älskar den!!! Blänker såååååååååå fantastiskt!!!!

AnneiLund skrev 2008-06-03 15:49:16 följande:
    ÅhhhhSka du hämta upp din ring???Gud vad kul!!!!!den kommer vara fantastisk!!!!Fröken Planera skrev 2008-06-03 15:42:15 följande:
  • Fröken Planera

Vet ni, nu har prästen ringt. Komiskt nog så ringde han när jag stod och väntade p min vigselring hos juveleraren. Han heter Sten och jobbar i svenska kyrkan i Tyskland någonstans, men ska flytta hem till Sverige i sommar. Ja, han ringde inte själv, det var hans "chef" (Nej, inte gud, utan kyrkoherden ) som ringde. Så nu har även våran präst ett namn...

• a wife to be

Tar prästen själv kontakt för möte eller är det något jag ska ringa om??

• Hedebris

min kompis pappa ska vara vår präst det känns jättebra

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4