• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • mrsD

Dagens!

Bytte kurs.

Bra 31 maj, kommer du på lördag? isf kan vi ju ta pengar osv då?

• Troll1
    AyBee skrev 2008-04-01 14:48:53 följande:
    Ho njobbar ju med TV och kändisarna är väl alltid snygga i tv Gud vad kul!!!!!!!!!!! Jag träffar henne om 2 veckor så då ska jag kolla av läget. Sa hon något pris förresten? *nyfikenÄ Jag har inte frågat henne ännu om vad det kommer att gå på.
    Hmmmm, harrrkelll o hossst... Det är möjligen inte så att hon kan mejka en annan också? Min sambo jobbar också med tv/film, men han känner inga make up artister precis. De flesta han har jobbat med är från Stockholm eller bor en bra bit utanför Göteborg.

Det gick i stöpet med fotograf/makeup/frissa eftersom min prelbokade helt sonika bokade in ett annat brudpar i stället för mig. Har gråtit blod idag, när jag fick det beskedet. Undrar just hur man kan arbeta seriöst och göra på det viset. Nu får jag ut och leta igen...
    Tyckte det var så skönt att kunna få gjort allt inkl tärnan på ett o samma ställe.
  • Stjärnis

Astridens bröllop:
    amor bil1
    mrsd bil2
    grund
    malinlars
    stjärnis

MalinLars: Vad strongt av dig att inte äta ngt godis fram till bröllopet! Det hade inte jag klarat. Jag kör med fredagsgott istället

31maj: Jag såg att du har betsällt Stora hårkuren. Jag vet onte om du har räknat med mig? Annars får jag se om jag kan köpa den i butik..

• mrsD

Troll - VA?? hur kan man göra så???? fyyy va elakt..
    jag skulle bli såååå arg!!!

• Stjärnis

Amor: Vi får hoppas att nervositeten har den inverkan på oss

Långserud: För mig är det helt ok att flytta fram fikat till 18:00

Stenbruden: Vad skönt att det har löst sig med frisör. Förstår att det har stressat dig rejält!

Troll: Det låter ju helt sjukt! Förstår att du blev både arg och ledsen.. Jag hade blivit galen!

• malinlars

Troll: Låter ju inte klokt!! Att de har mage att göra så... hade också blivit helt galen, arg & besviken!! Men du kommer hitta nytt!!

Stjärnis: Min förhoppning är att jag skall klara det.. kunde hålla mig i ett år för två år sedan.. så det går nog.. men en påse Gott & Blandat hade inte varit helt fel.. Mmmm...

Är det någon som vet är Astridens vigsel är & hur långt det är till Stora Holm??

• 31 maj 2008

Jag beställde till de som står på den här listan, och en extraburk (ifall jag hade missat någon)

MrsD: vi kan ta det på fikan, jag betalar det med faktura, så jag har inte lagt ut något ännu.

Jag har redan gett M fina manschettknappar som han skulle fått i morgongåva, sen har jag tagit foto till en secret box också, på mina vänners initiativ (på min första möhippa så jag har inte sett den) som han får på morgongåva.

Långserud skrev 2008-04-01 09:15:11 följande:
    Stora hårkuren:
    31 maj
    AyBee
    MrsD
    Grund
    Långserud
  • CRISTAL

Hej tjejer,

Kul att ni skriver så mycket, läser ikapp på kvällen eftersom BT inte går att nå på "jobbet". Tack för all possitiv respons, gott för självförtroendet

Troll1: För att svara på din fråga om jag kommer få jobb där sedan så kommer det förmodligen inte vara aktuellt med sommarjobb iaf då avdelningen har semester. Men vad framtiden har att erbjuda vet man aldrig...

Nämde jag att m2b sitter 6 rum bortanför mitt rum, samma våning ren slump... skojjigt! Trots det hinner vi knappt prata med varandra.

Asriden: Såg att alla buskar börjar bli gröna nu perfekt timeing för bröllopet. Bravo!

• Troll1

Nej, jag är fortfarande chockad över hennes mail (kunde ringt så mycket som jag har sökt henne). Hade det ändå på känn någonstans... Även om nu personen i fråga tjänar mer på det andra brudparet, de ville boka in henne en heldag, så fixar man inte ett annat jobb bakom ryggen sådär när man har prel.bokat en annan kund. Hon kunde diskuterat det med mig först så hade jag haft en chans... Nu fattar jag varför hon gjorde sig otillgänglig och inte svarade på mina mail. Var väl tvungen att vänta på det andra brudparets underskrifter...

• Långserud

God morgon flickor!

Insåg i morse att min mascara är på sluttampen. Har haft samma senast 5 åren men den är inte vattenfast vilket lär behövas på bröllopet eller vad säger ni?

Vet att ngn eller jag (!) har frågat tidigare, men vad har alla för mascara (heslt vattenfast för tårarnas skull!)?

31 maj: Toppen,visste ej om skrivit upp mig för en burk.

Tänkte beställa GoJane ikväll, är det OK Barba? Skriv din beställning and I will fix!

Vilket sluskväder! Fy!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3