• linil

Vinterbröllop 08/09

Hej!

Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09
  • FruHamberg

Hejsan alla vinterbrudar! Vi ska gifta oss den 21/2-09(ganska spikat nu, har flyttat runt lite på datumet...) och undrar när man bör skicka ut inbjudningarna?

• Paoje
    FruHamberg skrev 2008-05-07 11:30:31 följande:
    Hejsan alla vinterbrudar! Vi ska gifta oss den 21/2-09(ganska spikat nu, har flyttat runt lite på datumet...) och undrar när man bör skicka ut inbjudningarna?
    Vi gifter oss 5 januari, vi skickar ut i slutet på augusti/början på september någon gång. Oktober för eran del då kanske?
  • Niccisen

Ett tips är ju att köpa kostym och slips och sånt om man är i behov av det... De har ju riktigt bra kampanjer på t.ex. Dressman... Vi ska ha ett litet bröllop med kombinerat dop så jag tyckte inte sambon behövde ha frack eller så, utan att det räcker med kostym. Vilket han redan hade. Men har inhandlat två jättesnygga ljusblå slipsar. Skulle kosta 299 men kostade 99 kr st...

Vi gifter oss 10 januari och planerar väl att skicka inbjudningarna i början på september, det är tanken i allafall.

Har en fråga. Vår son, som inte är född än men i alla fall, kommer vara ca 7 månader. Vad sätter man på de? Kan tänka mig en mjuk skjorta och byxor, men inte ska man väl behöva tvinga på de kostym? Samma sak med bonusen som kommer vara nästan 4...

• FruHamberg
    Paoje skrev 2008-05-07 11:47:41 följande:
    Vi gifter oss 5 januari, vi skickar ut i slutet på augusti/början på september någon gång. Oktober för eran del då kanske?
    Ok, tack så mycket. Oktober låter bra, ingen stress iaf
  • ingenjörsbruden

Oj vad tidigt ni tänkt skicka era inbjudningar!!!!
    Men då ska ni väl ha ett antal gäster typ 40+ eller?

Vi blir totalt 15 pers om alla tackar ja......jag hade inte tänkt skicka inbjudningarna förrän i sept....
    Är det för sent?! Äsch va tänker jag på?! Har ju pratat med nästan alla, 3 som inte har spikat dagen helt....kan nog skicka inbjudningarna i okt-nov om vi vill eller hur?!

• Vinterbruden 08

JA du kan absolut vänta med att sända inbjudningarna då Vi ska ju ha bröllopet i sverige 20 dec och mer än 50 % av gästerna bor i norge, finland eller grekland så därför har vi redan sänt ut våra.. + att vi ska ha bröllopet 20 dec.. Men annars så säger man att 1-2 månader innan..

• FruHamberg

Jaha, så oktober kanske är tillochmed lite för tidigt då? Vi ska bara vara ca 40st. De flesta vet ju redan om det, så det är ju ingen överrasking.

• Ceasara

Idag kom min caketopper från somethingblue. Den med bruden som ramlat i tårtan och brudgummen som böjer sig för att dra upp henne. Jag blev jätte glad. Tyckte dock att det blev lite dyrt. Eller väldigt dyrt. 530:- totalt. Men den är så fin och rolig.

• 3Jane

Ja man får lite ångest med alla pengarna som rinner iväg, men endel saker MÅSTE man ju bara ha, då är det svårt att låta bli :)Huvudsaken att du är nöjd :)

• Vinterbruden 08

jag har hittat en caketopp som jag tror kan bli fin.. Eftersom våra teman är vitt, ljusblått och silver..
    www.kakburken.se/product_info.php inte är den dyr heller men passar oss.. Vill ha en helvitkaka.. Vad tror ni?

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09