• linil

Vinterbröllop 08/09

Hej!

Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09
  • Vinterbruden 08

Du kan säkert hitta stämpel med en snöflinga.. JAg la vårat monogram i botten (på innsidan) och skrev texten på det Ser jätte proffsigt ut (hahaha amatören själv pratar) Kanske kan du laga en snöflina på datorn eller hitta på nätet annars..

Lycka till med fotografen!

• Ceasara
    Januari2009 skrev 2008-04-06 22:20:45 följande:
    Fett bra, som sonen brukar säga:)!!Ska titta in på Panduro nästa helg och handla lite! Jag vill ha snöflinga på våra inbjudningar, hoppas de inte tagit bort sånt för säsongen bara...Nu ska jag arbeta vidare på vår förfrågan till några fotografer!
    Det finns att köpa även nu. Jag har köpt flera stämplar på Slöjddetaljer så jag tror att det är precis detsamma på Panduro. De hade t.o.m. dem framme. Jag har redan börjat fixa med inbjudningarna.
  • 3Jane

Har tänkt på en sak ...

Hur kommer ni som inte har buffé att göra med drickat?
    Ställer ni öl och vin direkt på borden, har ni någon som serverar eller tar man det på ett separat bord?

Vi kan nog inte ha någon som går runt och serverar hela kvällen men det är ju så fult att ställa ölburkar på bordet. Så jag funderar om man kan ha det på ett dricka-bord?

Hur gör ni?

• Januari2009

Efterson vi har middagen på restaurang så behöver vi inte tänka på det. Men ett bröllop som jag var på så serverades det första glaset vin som hörde till middagen av personalen, sedan stod det mindre ölburkar (33cl) utplacerade lite utspritt på borden och mineralvatten.
    Det mesta av alkoholen stod på ett bord vid sidan av där man sedan fick ta för sig själv. Toastmastern informerade också om detta i början av middagen.

Kan inte minnas att någon tyckte det såg fult ut med ölburkar, under middagen hade vi fullt upp med att ha skoj och sjunga och lyssna på alla roliga tal!

Förstod du lite iallafall vad jag menade!?

• 3Jane

Ja det låter nog som en bra idé! Tror vi får göra så, tack! =D

• PatricSusanneS

Vi har bara bokat kyrkan plus fått ja från prästen vi valt.
    Tycker inte att det är nån större brådska med kläder ex men festlokalen måste bokas. Har försökt att ringa den ansvarige men han var inte på plats. Det är endast det som vi anser brådskande.
    Min dotter jobbar som maskör på Operan så där har jag smink o hår redan "bokad". Jag ska försöka kolla om Österhaninge församling äger någon brudkrona jag kan hyra.
    Vi vill ha buffé, tror att det är billigare o lite mer avslappnat samt att då finns det alltid något alla kan äta.
    Dricka-bord är ju perfekt men man tar det man vill ha o ställer på bordet. Bara det får plats så.
    Tänker på Patrics kläder. Rftersom han sitter i rullstol (liten manuell) så kan han inte ha en jacka som går under rumpan, alltså ingen han måste sitta på. Jag gillar frackcoat men de är ju lite halvlånga. Finns nåt liknande med kinakrage (ståkrage) som kan vara fint. Han vill helst ha en koboltblå skjorta, få se om vi kan hitta en sån.
    Förhoppningsvis kommer vi att ha lite mer pengar än vi annars skulle ha råd med då jag säljer min lya innan. Annars vete tusan hur man får råd.
    Detta blev långt men... finns mycket att säga om kommande planering.
    /S

• 2e advent

Angående buffé och dricka så hade ett par vänner till oss gjort så att de hade valt en ansvarig dricka person vid varje bord (4 bord med ca 10 vid varje bord) Dessa 4 informerades om var drickan fanns att hämta och så var det deras uppgift att hela tiden se till att det fanns dricka på borden, brudparet hade förstås pratat med dessa 4 innan så det var ok med dem.

• Ceasara

PatricSusanneS: visst är det härligt att börja boka vissa saker. Jag håller med att festlokalen är viktig. Det var det första vi bokade. Vi har hyrt lokalen fredag till måndag och skall bjuda på brunch på söndagen.

Gällande Patrics kläder så går det nog att ordna. Det brukar ju finnas många olika varianter på brudbutiker. Vill ni behålla kläderna går det säkert att sy upp. Har hört att det till och med kan vara billigare. Syr ni upp kan ni ju dessutom välja stil helt själva och anpassa efter sådana önskemål.

Koboltblå låter snyggt, ska du också ha blått i buketten?

Oroa er inte för pengarna. Det finns många sätt att komma undan med kostnader. Det har funnits rätt många trådar om det. Men visst är det ångest framkallande att tänka på. Så mycket pengar, ack, ack. Men men...

• krulltottan

Ansluter till den här tråden, vi ska gifta oss 5 januari 2009! Igår var vi och tittade på kyrkan och då kändes det helt rätt! Hittills har vi bokat in kyrkan (dock inte den exakta tiden än) och prästen. Festen blir på en restaurang men det är inte helt spikat än, ska ta tag i det nu när vi äntligen har ett datum!

• bexniss

Ja ska gifta mig den 24 januari 2009, vi håller på med min systers bröllop så ja har inte ens hunnit börja, kanske borde känna mig smått stressad..=)
    Men vi har festlokal, kyrka, präst, mina egna dekoratörer och värdpar..
    men inbjudningskort är de jobbigaste tycker jag.
    Några bra ideer?

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09