Vinterbröllop 08/09
Hej!
Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?
Hej!
Är det någon mer som gifter sig vintern 08/09 och vill dela tankar/ideer?
ja kollar massa på ebay och kan inte riktigt tro att en klänning utan frakt mm kan kosta 300 kr, verkar så otroligt billgit.
Jag behöver lite hjälp med en sak och det är min bröllopstårta.
Jag vill antingen ha mini tårtor till varje gäst eller en stor tårta och som jag är så vil jag ha den med snygg design, som följer temat. Alla tårtor ja kolla på är färggranna, ja vill helst ha en vit med bruna detaljer..
JAA men jag tror kanske att brölllopstårta är bland det enda man kanske inte bör bestlälla på ebay nej men gå runt på olika bagerier och säg vad det är du önskar så kan dom säkert hjälpa dig..
Jag betalade 3700 nok för min klänning (ink. frakt) sen kommer ju moms o tull i tillägg så jag hamnar på ca 5000 nok under 6000 svenska kr för min äkta Maggie Sottero klänning den skulle ha kostat 12 000 ,- här i Oslo.. Men jag fick igår hem klänningen till min dotter som jag beställt från Kina, special sydd till henne, betalade 250,- totalt för den med frakt o allt och den är helt perfekt!! Vilket handarbete! Så visst går det att få snygga klänningar billigt!
soon to be Mrs P:
Jag har kollat i massa tidningar och hittat många fina tårtor...i UK Och Usa... men inte i Sverige.
Men om du hittar någon så säg till mig...=)
Hjälp! Beställde en caketopper från ett dansk företag och det blev nåt fel och jag ska betala via banköverföring. Fick några konstiga uppgifter för att kunna betala men vet inte hur. Kan inte ändra i beställningen. Nån som vet vad man kan göra? Vad kostar det att föra över pengar till utlandet? TYPISKT!!!!
Vilket rörigt inlägg. Alltså jag beställde via en dansk sida, och hade tänkt betala med visakort men men, råkade trycka fel på sidan och kan nu inte ändra. Enligt denna ska jag betal via banöverföring och att jag skall stå för dessa kostnader men jag fattar inte hur. Nu är jag orolig att de skall skicka kravbrev om jag inte ´betalar. Har mailat dem men får inget svar.
Ceasara:
Jag jobbar på bank, så kanske ja kan hjälpa till. Gäller de en utlandsbet med Swift och Iban nummer?
Skriver dem en swift och ett iban nummer till dig så betyder de att du via din bank måste göra en utlandsbetalning.
Gör du de via Norde tex via internet och det kostar inget för dig att göra det.
Kolla på ditt konto så inte pengar redan hat dragits från ditt konto
Bexniss:
Vad skönt. Jag blev orolig att det skulle vara skit krångligt.
Det stod ett sånt seift och iban nummer så jag måste nog till banken. Kostar det mycket?Det är så jobbigt sånt här. Klantigt av mig i alla fall.
Fick också ett mail att jag kunde göra en ny beställning så kunde de avboka den gamla beställningen. Kanske testar det. Är bara orolig att de inte tar bort den gamla så jag får betala två. Jag behöver inte två caktoppers direkt.
Tack för hjälpen.
Jag beställde en caketopper där bruden har ramlat i tårtan och brudgummen försöker dra upp bruden. Den är jag nöjd med i alla fall.Får se när den kommer.
Är det nån som har idéer på nån cape. Jag skulle vilja sy en cape. Var får man tag i mönster till det? Och vad har man för matrial? Sammet, fuskpäls? Nån som har bilder. Oavsett så tänkte jag också sy en muff. Eller inte jag, min mamma. TIPS efterlyses. Hade först tänkt sy en kappa men kom fram till att jag vill ha lika till mina tärnor och att det blir för dyrt och för mycket jobb med kappor. Nån som vet?
Jag har pratat