• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • Emkalo

tyresöbrud, skönt att höra! Jag har hört mkt positivt om ön, men en del (resebyråer) har försökt få oss att åka ngn annanstans...dem tycker att dte inte är så "bröllopsreseaktigt" på Kuredu. Men jag menar, vi kanske blir galna av att bara glo på varann dygnet runt i tre veckor. Lite annat folk och liv vill vi ha...det är ju ändå inte direkt ibiza :) Tror jag iaf inte :) En på ving sa oxå "men du...tror du inte dte blir lite väl långtråkigt med tre veckor? Dte är ju ändå bara sol och bad där". Va faaan....sälj resor och bry dig inte om vad jag gör?!?!?! Tre veckor blir alldeles prima!!!

• nilia

emlako:
    när ska ni åka på er bröllopsresa? Direkt efter eller senare?
    Vi håller på att leta nu och vi vet inte riktigt vart vi ska åka eller när.

blivandefrularsed:
    Jättefint placeringskort! Impad!! Väldigt fin ring oxå!

• Mrs Robin Hood

Kanonfina placeringskort. Snyggt jobbat!
    Kan inte tänka mig att du behöver en plastpåse om ni bara fixar det dagen innan.

blivandefrularsed skrev 2008-03-09 13:19:16 följande:
    Ja, nära!!! Längtar så och jag tror att m2b börjar längta lite också. För honom har det varit så långt bort förut, men jisses vad fort månaderna går nu.Har bestämt mig för vigselringen så den ska vi beställa snart. Funderar på att ta två stenar till, väntar på att få veta vad priset blir då. Min tärna sa: Självklart ska du ha två stenar till!!www.engelbertstockholm.com/products/ÅG NOUVEAU FADENFörsta placeringskortet finns i mitt galleri. Tänkte börja fixa lite med dom, vet ju iaf att familjerna kommer och mina vänner även om dom inte anmält sig än. I påsen ska det ligga lite smågodis. Tycker ni att vi ska lägga godiset i en liten plastpåse? Måste ju göra dom iaf en dag innan och vill inte riskera att godiset blir torrt.
  • Emkalo

Nilia, vi åker i oktober. Vi kan inte åka direkt efter eftersom vi ska på bröllop i Polen 30/8 (och vi vill vara borta 3 veckor). Men det blir ju lite minisemester i Polen, tänkte ev bila till Prag eller Berlin i samband med det.

Nilia, vad känner ni för? Tänk vad ni få ut av det. Vi vill bara ta det lugnt. Vi har fått en del kommentarer på "vad tråkigt att bara vara på en i tre veckor" men det är ju det vi vill. Bara slappa. Vill ni ha mer liv och kanske se mer, uppleva mer så kanske ngt annat resmål? Vi funderade även på Brasilien, Kambodja, Kap verde. Jag har oxå föreslagit att hyra ett hus på landsbygden i Franskrike eller Italien. Men det blir lite kallt för mig att göra det i september/oktober. Jag vil ha stekhett :)

• Bride in England

Emkalo

Vi aker till Kuredu i november, can't wait! Aker i tva veckor men jag hade inte sagt nej till tre. Jag alskar att sola och bada och bara slappa och sen finns det faktiskt snorkling, dykning, golf osv att gora pa Kuredu sa man MASTE inte bara sola o bada. Jag vet manga som inte klarar av att slappa en langre tid utan MASTE gora nagot men jag o min m2b ar likadana -vi kan ligga o lasa pa stranden tills solen gar ner och sen sitta och njuta av ljudet av vagorna som rullar in...mmm!! Love it!

• blivandefrularsed

nilia och Mrs Robin Hood

TACK! Blev så nöjd så!!

• Mrs Robin Hood

Det har du all rätt att vara. Såg väldigt välarbetade ut. Tog det inte väldigt lång tid att göra?

blivandefrularsed skrev 2008-03-10 18:58:36 följande:
    nilia och Mrs Robin HoodTACK! Blev så nöjd så!!
  • Emkalo

Bride in England, jag håller med dig!! Iofs dyker vi inte, vi golfar inte... :) men vi kan snorkla, bada, sola, äta, sova, läsa böcker och bara vara. När åker ni? Vi kommer hem 31 oktober. Det finns ju utflykter man kan göra. Jag har blivit varmt rekommenderad att spendera en dag på båten Britt. Har hört att den är väldigt populär så man bör boka den ganska snabbt när man kommit ner (alltså boka den för att ta turen kanske ngn vecka senare) eftersom det snabbt blir fullbokat. sen tänkte vi väl göra ngn snorkeltur osv... Tror det blir grymt härligt :) Måste fixa hundvakt bara, men det ordnar sig :)

• blivandefrularsed

Mrs Robin Hood skrev 2008-03-10 22:29:15 följande:

Det har du all rätt att vara. Såg väldigt välarbetade ut. Tog det inte väldigt lång tid att göra?
    Jo, det är lite pyssligt.. Gjorde 13 st igår och jag höll på i nästan två timmar tror jag. Då har jag kanske 30 kvar bara... Kan iofs inte göra alla än eftersom vi inte vet exakt vilka som kan komma. Men en del är ju givna!

Dessutom har jag inte material till tyllpåsarna än, så det får vänta lite. Men dom är ju bara att klippa till, och sen vira runt bandet och placera godiset där dagen innan D!
  • AoM

Usch, just idag har jag noll bröllopssug. Jag har inte bestämt mig för ringarna, vi har inte tittat på kläder till sambon, vi har inte löst musiken på festen. Det känns som om det finns såååå mycket att göra!

Svar på tråden 080809 del 3