• hondafreak

Inga blommor på alla hjärtans dag

För mig är det viktigt att bli uppskattad ibland, och speciellt en sån här dag, dessutom vår 3-årsdag.....och våra inbjudningar var ute hos våra gäster igår oxå.......men fick en påse gelehjärtan....likadana som vår stora dotter fick.....
    Jag blev väldigt besviken och är fortfarande ledsen..... Han sa att han tänkte....men inte hunnit skaffa rosor.....
    Han kommer hem med blommor sällan, och just denna dagen betyder det mycket tycker jag.........Det här handlar om engagemang och intresse tycker jag.
    Hörni, tycker ni jag överreagerar?

• Svar på tråden Inga blommor på alla hjärtans dag
  • Atredot

Presenter...nja...bidde inga, min sambo ringde till mig på jobbet och meddelade att han var magsjuk och att det troligen var mitt fel (på min förskola går det) Och resan till STHLM där vi skulle bo hos en släkting och ha det lite mysigt blev inställd...

• matteve

Jo, absolut. Men jag syftade mer på hur Alla hjärtans dag skapades i jämförelse till Julen. Det är en ganska stor skillnad.

malous skrev 2008-02-16 15:46:33 följande:
    Nja, jag vet inte. Jag tycker man ska jämföra med den etablerade sociala konstruktionen. Dessutom så är budskapet varken med julen eller alla hjärtans är ju inte att köpa saker oavsett även om man gör det tycker jag utan man köper ju saker till ngn man tycker om.
  • Disan

ja jag undrar oxå vad du själv köpte eller gjorde till/för honom, eller är de så att de flesta tjejer blir besvikna om dom inte får nåt men själva köper dom inget??

• malous

Tja, det är möjligt, men det beror ju på vilken syn man har på religion också. Jag tror att det är enklast att släppa den djupgående diskussionen ;).

matteve skrev 2008-02-16 16:16:25 följande:
    Jo, absolut. Men jag syftade mer på hur Alla hjärtans dag skapades i jämförelse till Julen. Det är en ganska stor skillnad.
  • lycklig78
    malous skrev 2008-02-16 20:00:40 följande:
    Tja, det är möjligt, men det beror ju på vilken syn man har på religion också. Jag tror att det är enklast att släppa den djupgående diskussionen ;).
    Ja, släpp det för allt i världen. Måste man vända och vrida på allt?
  • malous

Haha, ja, om man tränar på det varje dag så blir man rätt intresserad av att göra det ;).

lycklig78 skrev 2008-02-16 20:06:27 följande:
    Ja, släpp det för allt i världen. Måste man vända och vrida på allt?
  • PennyJenny

Little Nikki skrev 2008-02-16 12:32:00 följande:

Jag tycker så här: Killar är väldigt enkla saker! Säger du - glöm inte att köpa mig nåt idag då det är alla hjärtans dag (förutsatt att han är den oromantiska typen som inte kommer på sånt här av sig själv) så gör han det! Säg dessutom vad det e du förväntar dig - jag vill ha en blomma! Så här är det - kvinnor tycker att killar ska förstå ändå att dom borde göra sånt här men sorry så funkar inte alla män! Gör inte din det så får du uppfostra honom!
    Ha, så lätt är det sannerligen inte alltid. Jag är tammefan övertydligt på vad jag önskar och förväntar mig och varför, men det är ofta det inte händer ändå.

Och ursäkta, men att prata om sin man/sambo/kille/partner som det vore en hund eller ett barn, att "uppfosta" honom tycker jag låter så hemskt. Det handlar väl om kommunikation, att förstå varandra. Inte om att få någon att göra något för att de ska, utan för att de förstår att man blir glad av det eller vad det nu är.
  • rosesarered

Har inte läst hela tråden men ville bara skriva att jag inte heller fick några blommor eller liknande på alla hjärtans dag. Blev inte så ledsen då jag fått de alla andra år och han sa att han gärna hade fixat något om han hunnit. Han prioriterade att hämta mig vid busstationen istället för att åka och köpa blommor (har lång resväg). Inte helt fel det heller

• Zozo

Hmmm.. jag är en av dem som det var tvärt om för.. Vi hade svärföräldrarna hemma, maken är tillfälligt sjukskriven, jag är gravid och jobbar.. Maken kom med en urgullig present; en parfym han sniffat sig till pa en sköterska när han lag pa sjukhuset som han tyckte jag skulle ha. Det rakar dessutom vara en av de tva parfymer jag faktiskt tycker OM. Jag hade inget alls till honom och kände mig lagom vârdelös som maka...

• M hjärta M

Jag själv skulle bli mycket gladare om jag fick blommor eller en kärlekspresent en annan dag än den 14 februari för då "ska" allt ju va så förbannat romantiskt.. men det är jag det. Har iof bara fått blommor en gång på 4 år. (då dagen efter alla hjärtans dag)

• GME76   080802

Håller med fullständigt, är ju mkt roligare att bli överraskad .

M hjärta M skrev 2008-02-19 12:28:40 följande:

Jag själv skulle bli mycket gladare om jag fick blommor eller en kärlekspresent en annan dag än den 14 februari för då "ska" allt ju va så förbannat romantiskt.. men det är jag det. Har iof bara fått blommor en gång på 4 år. (då dagen efter alla hjärtans dag)
  • Lisa87

Ursäkta men har ni fått för er att alla hjärtans dag är till för att tjejer ska få massa blommor?
    Handlar inte dagen om att man ska visa kärlek till både tjejer och killar.
    Jag bjöd min kille på restaurang och han bjöd mig på bio. Men det var jag som arrangerade det hela.
    Vill du ha en romantisk dag så får du jobba lite själv!

Sen kanske man kan försöka ta efter sin kille lite också i det att han inte har lika stora krav på dig som du har på honom när det kommer till romantik. Jag önskar att jag inte brydde mig lika mycket som jag gör.

Helt ärligt tycker jag att det är värre med en hel vecka utan att höra "jag älskar dig". Jag får bara höra det om jag säger det först. Han vill inte skämma bort mig, så att jag tröttnar och sticker. Han har ju lyckats rätt bra.

Men är du ledsen så tycker jag att du ska vara ledsen, ingen bestämmer över dina känslor.
    Däremot så kan du ju tetsa att ge honom något och se om han uppskattar det. Om han gör det så aksnke han fattar hela grejjen lite bättre.

• Hullda

Nu ni:... min sambo fick en dubbelnougat av mig. Jag fick en snusdosa av honom!!!! Ha ha ha ha. Han hade gjort en röd rosett runt den och han var sååå nöjd! Kunde inte låta bli att gapskratta. Vi älskar varandra fortfarande!!!!

• ingenjörsbruden

Hahahaha!!! Jag hade nog behållit dubbelnougaten själv iofs!!!!

Förstår att han är nöjd med rosetten...det kan inte ha varit lätt m rund burk!

*hihihii* Jag ska införa det hemma....det ska vara en rolig sak, inte nödvändigtsvis någon romantisk t alla hjärtans dag!

Tack, Hullda!! Detta behövde jag!!! *hihihi*

• Hullda

Var så god!! Kul att kunna roa någon :D Ja, du min sambo är en väldigt rolig karl. Och han älskar MIG! Och vilka rosetter han kan knyta !! ha ha ha..

Svar på tråden Inga blommor på alla hjärtans dag