Jag brukar alltid säga till min blivande att jag inte vill ha något, men ändå så gör han något speciellt. Till saken hör att han är, precis som jag, en obotlig romantiker. För varje sak han köpt, har det alltid funnits en mening bakom. En gång fick jag ett väldigt ovanligt halsband, där hänget bestod av en glasinramning med två torkade små ängsblommor, mot en blå bakgrund (amerikansk design). Då sa han "ser du, att precis som dessa två blommor är del i ett och samma hänge, är också du och jag ett. Jag tyckte det symboliserade vår kärlek på ett fint sätt" Jag höll på att döö!! Vi brukar inte ge varandra fina gåvor, utan mer saker som verkligen visar hur vi känner.
Matt bor på andra sidan atlanten, så när han var här på nyår, gav jag honom en liten almanacka där man drar bort varje dag. Bakom varje datum hade jag skrivit något litet till honom, ända fram till den 9 augusti - vår bröllopsdag. Så varje morgon när han vaknar, så är det första han gör att läsa dagens meddelande. Och han sa att det var det finaste han någonsin fått. Den kostade 15 kronor.
I alla fall, själv tycker jag att so what om man glömmer alla hjärtans dag?, det går inte en dag utan att vi överröser varandra med ömsesidig kärlek. För det är vardagen det handlar om.