Ja jag köper blommor till honom ibland, fast det var ett tag sen nu, det är alltid jag som fixar med allt vi ska göra, han engagerar sig inte mycket utan får allt serverat och bara hänger med. Vi var på restaurang och åt igår, obs jag hade tagit initiativ till det, och jag hade ansträngt mig för att vara extra fin igår, ny kjol han gillar, högklackat, extra omsorgsfullt sminkad osv......men inte ett ord om att jag var fin eller nåt......jag kanske är lika snygg när jag går i mjukiskläder glåmig hemma. Och ja, jag berömmer honom och säger han är snygg och har fått upp hans självförtroende på den punkten (fast igår sa jag inget för jag var så knäckt).
Det var en riktigt sprudlande alla hjärtans dag igår !!!!
Till saken hör att det är bara 2 alla hjärtans dag jag inte fått blommor de sista 17 åren. Min förra man missade det aldrig och var överhuvud taget mycket mer romantiskt lagd och fixade med överraskningar och sånt. Nu vet jag att man inte kan jämföra, och det gör jag inte heller, bara konstaterar att de är olika personer och att jag inte kan förvänta mig spontana överraskningar längre (naturligtvis har jag inte sagt det till min sambo om min första man).
Min sambo bad om förlåt och var rätt ledsen eftersom han gjort mig så ledsen igår, så , ja, han vet vad jag tycker om detta och lär inte missa någon mer sån dag.
Sen är det ju det här med bröllopet.....jag planerar ju redan nu 2 hemliga/gulliga/roliga saker för honom...och jag förväntar mig att han engagerar sig och gör nåt gulligt för mig med FÖR JAG BETYDER JU NÅT , ELLER ? Nu är jag orolig att det inte blir nåt. Det handlar ju om intresse och engagemang för sin fru, det viktigaste i hans liv......Känner att det här tar tid för mig att komma över. Jag är lugn och stabil som person och inget nervvrak. Har varit med om en del i mitt liv och kan hanteran nästan vad som helst tyckte jag, men detta är inget jag vill känna igen.