• hondafreak

Inga blommor på alla hjärtans dag

För mig är det viktigt att bli uppskattad ibland, och speciellt en sån här dag, dessutom vår 3-årsdag.....och våra inbjudningar var ute hos våra gäster igår oxå.......men fick en påse gelehjärtan....likadana som vår stora dotter fick.....
    Jag blev väldigt besviken och är fortfarande ledsen..... Han sa att han tänkte....men inte hunnit skaffa rosor.....
    Han kommer hem med blommor sällan, och just denna dagen betyder det mycket tycker jag.........Det här handlar om engagemang och intresse tycker jag.
    Hörni, tycker ni jag överreagerar?

• Svar på tråden Inga blommor på alla hjärtans dag
  • Humlan66

En del män går det inte att ändra på om dom inte vill själva :/ dom måste ju tänka till lite själva utan man i tid å otid ska påminna osv. man gör ju en sak för någon för att man tycker om den personen, inte för att det är ett specieltt datum i almenackan osv och man MÅSTE eller hur ?
    jag vet precis hur det är att inte bli uppmärksammad för jag har levt med en sådan man. Han förklade för mig att han va skitdålig på sånt. varje jul å varje födelsedag fick jag gå å PEKA ut saker jag tyckte om som han sedan gick å köpte. ALDRIG en överasskning sånt är inte kul

• RDF

Jag har inte läst alla inlägg, men jag tänkte berätta om min dag igår. Jag hade gjort 3-rättersmiddag och stressat som sjutton för det är en del pyssel med en liten bebis som ska ha uppmärksamhet samtidigt som man ska handla och sen laga mat, men jag fixade det och dukade fint och så.

Han pratade om alla hjärtans dag dagen innan, så jag tänkte att kanske kommer han hem med någonting det här året, men inte då. Han hade "glömt", precis som han "glömde" vår 1-årsdag. Men då jä-lar fick han minsann veta att han glömt vår årsdag för sista gången hihi...Det har han inte gjort om igen haha...

Nu har vi varit tillsammans i 13 år och jag vet ju hur han är, några blommor får jag så gott som aldrig och visst skulle det vara roligt med lite uppvaktning ibland, men jag har blivit lite avtrubbad själv genom åren och blir inte ens besviken längre.

Skulle han komma hem med blommor eller göra något extra så där, så skulle jag verkligen bli rörd och uppskatta det, men jag orkar inte ha några förväntningar för att sen bli besviken.

Han är bra på så många andra sätt som är viktigare, så jag är lycklig som ändå har en toppenman, trots att han har sina mindre charmiga sidor när det gäller uppvaktning.
    Men det kunde ju ha varit värre, han kunde ju varit dum mot mig eller så, brukar jag tänka.

• RDF

Jag kanske får berätta om en sak som jag gjorde något igår på Alla hjärtans dag som fick mig att må bra iallafall.
    Jag gick in på hjärt-lungfonden och gav ett bidrag eftersom det faktiskt är ALLA hjärtans dag.
    Egentligen har det ju inte med det att göra, det vet jag, men jag tyckte det var en fin grej att göra, istället för att lägga pengar på rosor, söta Mirandanallar, gelehjärtan och allt vad de säljer till just denna dag.
    Det är något jag tänkt göra varje år. Kanske något man kan göra för varandra, att sätta in pengar i någons namn, istället för en ros eller chocklad, nalle osv.

• malous

Nej, jag hade också blivit sur. Men det vet min pojkvän efter nästan tre år.

• konichiwa girl

Lite kanske. Det kan ju bara du avgöra.
    Jag fick ingenting, trots att jag fyller år på alla hjärtans dag (jag fick mina födelsedagspresenter tidigare i veckan då vi firade mig och svärfar samtidigt). Jag blir inte ledsen eller upprörd över det, jag vet att min fästman har mycket att göra nu.

• Maria2009

Jag fick inte heller några blommor, men mig gör det inget, jag vill hellre bli överraskad på vilken annan dag som helst - "bara för att" :D Som den dagen jag krockade vår bil under en tripp till Umeå, då stod det en bukett tulpaner på bordet när jag kom hem :D Jag köpte iofs en masssssa tulpaner igår, men det var lika mycket till mig själv! Jag vet ju ändå hur mycket jag betyder för honom. Det där med alla hjärtans dag börjar bli lite för mycket även i Sverige tycker jag, det riskerar bara att bli en dag som många av er tycker - en dag av besvikelse...

• 2008-08-09

Jag mäter inte alls romantik i presenter och blommor, utan som Fröken Figo beskriver det, i de små sakerna.
    -Komma hem tidigare från jobbet
    -Pyssla med en när man är trött eller ledsen
    -Komplimanger Komplimanger Komplimanger!!

Så TS det är väl här jag skulle se det största problemet om jag vore du, inte i det att han glömmer att ge dig blommor.
    Alla förtjänar att få höra att de är älskade och fina, speciellt om man har en partner!

Jag är väldigt bortskämd när det gäller detta, min karl är urusel på presenter och blommor, men det gör mig inget.
    Han ger mig komplimanger vid precis rätt tillfällen, får mig att känna mig som världens vackraste tjej och pysslar om mig när jag är sjuk, trött eller ledsen.
    Det är romantik för mig

• lillan31

Jag fick inte heller några blommor, däremot gav jag honom lite kärleksfulla presenter. Jag älskar att ge honom saker eller att göra saker som gör honom glad, för då blir jag automatiskt glad.

Det är ju verkligen olika hur man uttrycker sina känslor. Min blivande finns alltid här för mig, som en stadig klippa. Det betyder allt för mig.

Andra killar har uppvaktad med blommor, smycken och allt möjligt...men fanns inte där i slutänden. Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra...men för mig är det en förklaring till varför jag inte värdesätter blommor och sånt så väldans mycket.

• 2008-08-09

Det är lite så jag tycker också, vem som helst kan ju köpa en fin present och komma och överraska med..men det är inte vem som helst som finns vid ens sida genom allt..

• malous

Men det behöver ju inte vara motsatsförhållanden i att ge komplimanger o. dyl. eller presenter. Min fästman ger i alla fall både och. Jag tror inte han skulle vika från min sida heller.

Nä, jag gillar att få presenter också :). Det piggar upp lite och det är inte vem som helst som vet vilka par skor som skulle göra mig glad ;).

Svar på tråden Inga blommor på alla hjärtans dag