• ledsenbrud

Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet

Ni måste hjälpa mig. Sitter här med tårarna strömmandes ned för mina kinder. Jag och min kille har varit tillsammans i snart sju år (jag är 26 och han 28). Vi har bott ihop i 4 år och varit förlovade i två. Tanken var att vi skulle gifta oss i december men...

Igårkväll gick jag och la mig ensam eftersom han ville stanna uppe och kolla fotbollen. Vaknade och hörde att tvn inte var på klockan 01.10. Fick en klump i magen trots att jag alltid litat på min kille tidigare. Går upp och hittar honom framför datorn där han har uppe en sida full av nakna tjejer (inga direkta porrbilder endast ensamma tjejer på bilderna som tog sig på brösten osv)

Jaha tänker ni ännu en brud som överreagerar men saken är denna. Min kille har ALLTID sagt sig vara emot porr och vi har tom aktivt undvikit att hyra filmer hos videouthyrare som har porrhylla. Han har lovat dyrt och heligt att sen vi träffades har han haft noll kontakt med porr, andra tjejer osv... Han vet mao att jag skulle bli djupt sårad över detta och gjorde det ändå vilket gör så jävla ont!!

Känns så jävligt att ertappa honom sådär. Hade varit lättare att förlåta om han själv hade berättat det för mig men när jag kom in och såg honom framåtlutad över datorn, fan allt bara brast!

Han sa att han bara varit inne på sidan 5 minuter, att det var första gången, att han inte ens blivit kåt, att han bara var nyfiken, att han ångrade sig grät och höll på.... Att han aldrig gjort det tidigare tror jag på för historiken på vår dator brukar alltid finnas kvar. Det värsta är att jag sa åt honom att våga inte radera historiken nu och det gjorde han "för det för inget gott med sig, det kommer plåga dig" . Nu kan jag ju inte ens få bekräftat vilka sidor han var inne på. Jag gick ut och kräktes.

Till detta ska tilläggas att vi inte har haft vanligt sex sen i julas då jag har haft en envis herpesinfektion. (Blev smittad av min nuvarande kille när vi träffades, han visste inte att han hade det, får inga sympton) Jag har ändå tillfredsställt honom men han har inte kunnat tillfredställa mig.

Känns som jag har levt i en lögn och inte kan lita på han jag trodde jag skulle dela resten av mitt liv med. Fan jag låg i rummet intill! Snälla tjejer hjälp mig med alla goda råd ni bara har!!! Och tack ni som orkade läsa allt detta.

• Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet
  • Callelin

tattar-Emma skrev 2008-01-16 14:08:35 följande:

Nu handlar det ju inte om att TS förbjudit sin sambo att göra något, utan att han själv beskrivit sig som en porrmotståndare och verkligen gjort allt för att få TS att tro på det. Sen kommer detta.Gissningsvis skulle TS reaktion ha blivit liknande om hon kommit på sin militanta vegan-sambo sitta och äta köttbullar, eller om hon varit tillsammans med en absolutist och han plötsligt börjat dricka glögg i smyg. Klart man blir bestört och orolig när nån i smyg ger utlopp för en sida som den påstått inte fanns. Klart det varit helt annorlunda om killen inte påstått sig vara porrmotståndare/vegan/absolutist från början. Eller om han sagt "TS älskling, som du vet vill jag inte dricka alkohol, men i juletider ser jag alla andra dricka glögg och min nyfikenhet har väckts, så nu funderar jag på att smutta lite så jag får reda på hur det smakar".
    Det går inte att jämföra, en människas sexualitet är en drift, ett behov som ALLA människor har, annars hade vi inte överlevt som ras. Att vara vegan eller dricka alkohol är något man kan välja att göra, det är inget naturligt behov.
  • Fröken Figo

Har inte hängt med hela tråden, bara läst lite här och var.

Ledsebrud, jag tror du mest är uppgiven pga sveket att han ljög för dig. Sen måste ni tala ut om gemensamma värderingar och sätta tydliga gränser för vad som är ok och inte ok i erat förhållande. Men den stora chocken kommer nog från att han var kapabel att ljuga för dig.

Om han kan ljuga om det här kan han teoretiskt sett ljuga om andra ännu mer allvarliga saker. Som att vara otrogen, jag tror det är det som spökar hos dig också.

Enda lösningen är att tala ut... Skapa en gemensam grund.

Tex har jag och m2b pratat om och kommit överens om vad exakt i detalj som känns ok för oss i relation till andra. Tex:

- det är ok att kolla på porr
    - det är ok att dansa med andra
    - inte ok att flirta
    - inte ok att dansa för "sexigt" eller vulgärt
    - absolut inte ok att kyssa eller annat
    - det är ok att vara nära vänner och även att vara "öppen" och trevlig på jobbet osv. Helt ok att träffa tjejkompisar / killkompisar ensam...

Det låter kanske galet att tala om så här detaljerade saker men jag tyckte det var bra och m2b också! Nu behöver vi inte undra var våra gränser går. Och jag kan slappna av för jag litar på honom. Om han går ut och har kul utan mig litar jag på att han inte flirtar eller dansar på ett sätt som skulle göra mig ledsen. Och SKULLE det hända nån gång är det lättare att peka på att det ÄR ett svek mot mig för VI hade kommit överens om att det inte var ok. Då slipper man konstiga förklaringar som att "men jag var full" eller "alla kompiar gjorde så" bla bla bla. Ni måste veta exakt vad som gäller mellan er.

Så jag tycker ni ska ta en diskussion om porr...

Att förbjuda det skulle jag inte rekommendera. Det är nästan som censur. Försök ist att ta det för vad det är: nåt mänskligt och ofarligt (så länge det är "bra" porr som inte är kvinnonedsättande eller utnyttar människor osv)

Lycka till!

Om ni inte kan lösa det här själva (och med alla smarta tips från BT så sök hjälp hos en familjerådgivare! Det vore otroligt synd om en sån här sak skapade stora problem för er.

• Zozo

Visst är sexualitet en drift och ett behov, men att titta pa porr är det inte nödvândigtvis.. Jag haller med dig i stort Callelin, men TS problem om du lâser igenom är framför allt undanhallandet/lögnen. Och DET är varken en drift eller behov...

• Callelin

Så hur ska han annars få utlopp för den driften då? Får han inte ha sex med TS så är det väl betydligt bättre att han sitter ocj tittar på andra tjejer på nätet (var ju inte ens porr om jag förstod det rätt) än att han går ut och sätter på någon annan? Vet han att hon inte vill att han ska titta på andra tjejer eller på porr och han har ett behov att att göra det så blir det ju självklart till en lögn eller ett undanhållande eftersom han inte vill såra henne, det tycker inte jag är konstigt alls. Hade dom haft ett öppet förhållande där hon sagt att han får göra vad som känns bäst för honom så hade han ju inte behövt undanhålla det eller ljuga om det.

• Ickaflicka

sjalv hade jag kant mig valdigt illa till mods om min pojkvan aktivt tittade pa porr och blev upphetsad av anblicken av andra tjejer - jag hade kant mig sviken och aldrig mer kunnat lita pa honom eller kanna mig sadar speciell o varm inombords nar han sager att jag har varldens vackraste kropp osv.

fast hur ska han veta att du har världens vackraste kropp, om han inte har nåt att jämföra med? hihi! (inget illa menat, ville bara vara lite rolig!)

• Bride in England

Han jamfor forstas med tidigare erfarenheter Och folk han har sett men inte LETAT efter att titta pa!

Ickaflicka skrev 2008-01-16 15:02:31 följande:
    fast hur ska han veta att du har världens vackraste kropp, om han inte har nåt att jämföra med? hihi! (inget illa menat, ville bara vara lite rolig!)
  • Callelin

Bride in England skrev 2008-01-16 15:10:34 följande:

Han jamfor forstas med tidigare erfarenheter Och folk han har sett men inte LETAT efter att titta pa!
    Men bara för att han tittar på andra så betyder ju inte det att han tycker att dom är bättre än dig, han kanske bara behöver lite variation ;)
  • tattar-Emma
    Callelin skrev 2008-01-16 14:43:58 följande:
    Det går inte att jämföra, en människas sexualitet är en drift, ett behov som ALLA människor har, annars hade vi inte överlevt som ras. Att vara vegan eller dricka alkohol är något man kan välja att göra, det är inget naturligt behov.
    Kolla på nakenbilder på internet är garanterat ett relativt modernt "behov"
  • anne på grönkulla

att framställa sig som aktiv porrmotståndare är vare sig en drift eller ett behov.

Callelin skrev 2008-01-16 14:43:58 följande:
    tattar-Emma skrev 2008-01-16 14:08:35 följande:
  • tattar-Emma
    Callelin skrev 2008-01-16 14:58:32 följande:
    Så hur ska han annars få utlopp för den driften då? Får han inte ha sex med TS så är det väl betydligt bättre att han sitter ocj tittar på andra tjejer på nätet (var ju inte ens porr om jag förstod det rätt) än att han går ut och sätter på någon annan? Vet han att hon inte vill att han ska titta på andra tjejer eller på porr och han har ett behov att att göra det så blir det ju självklart till en lögn eller ett undanhållande eftersom han inte vill såra henne, det tycker inte jag är konstigt alls. Hade dom haft ett öppet förhållande där hon sagt att han får göra vad som känns bäst för honom så hade han ju inte behövt undanhålla det eller ljuga om det.
    Men varför skulle han inte kunna ha sex med TS om det skulle vara där skon klämmer? Om han varit sugen hade det naturliga varit att hoppa i säng med henne istället för att kolla fotboll. Var har TS sagt att hon inte vill ha sex?

Sen vill jag återigen trycka på att det i det här fallet är KILLEN SJÄLV som alltid sagt att han inte tycker om porr. TS kanske inte heller gör det, men jag har uppfattat det hon skrivit som att hon aldrig bett honom låta bli, han har hela tiden sagt spontant att han inte är intresserad.

Jag håller med dig i sak, men det du skriver passar inte in på den här situationen så som TS har beskrivit den.
Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet