• ledsenbrud

Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet

Ni måste hjälpa mig. Sitter här med tårarna strömmandes ned för mina kinder. Jag och min kille har varit tillsammans i snart sju år (jag är 26 och han 28). Vi har bott ihop i 4 år och varit förlovade i två. Tanken var att vi skulle gifta oss i december men...

Igårkväll gick jag och la mig ensam eftersom han ville stanna uppe och kolla fotbollen. Vaknade och hörde att tvn inte var på klockan 01.10. Fick en klump i magen trots att jag alltid litat på min kille tidigare. Går upp och hittar honom framför datorn där han har uppe en sida full av nakna tjejer (inga direkta porrbilder endast ensamma tjejer på bilderna som tog sig på brösten osv)

Jaha tänker ni ännu en brud som överreagerar men saken är denna. Min kille har ALLTID sagt sig vara emot porr och vi har tom aktivt undvikit att hyra filmer hos videouthyrare som har porrhylla. Han har lovat dyrt och heligt att sen vi träffades har han haft noll kontakt med porr, andra tjejer osv... Han vet mao att jag skulle bli djupt sårad över detta och gjorde det ändå vilket gör så jävla ont!!

Känns så jävligt att ertappa honom sådär. Hade varit lättare att förlåta om han själv hade berättat det för mig men när jag kom in och såg honom framåtlutad över datorn, fan allt bara brast!

Han sa att han bara varit inne på sidan 5 minuter, att det var första gången, att han inte ens blivit kåt, att han bara var nyfiken, att han ångrade sig grät och höll på.... Att han aldrig gjort det tidigare tror jag på för historiken på vår dator brukar alltid finnas kvar. Det värsta är att jag sa åt honom att våga inte radera historiken nu och det gjorde han "för det för inget gott med sig, det kommer plåga dig" . Nu kan jag ju inte ens få bekräftat vilka sidor han var inne på. Jag gick ut och kräktes.

Till detta ska tilläggas att vi inte har haft vanligt sex sen i julas då jag har haft en envis herpesinfektion. (Blev smittad av min nuvarande kille när vi träffades, han visste inte att han hade det, får inga sympton) Jag har ändå tillfredsställt honom men han har inte kunnat tillfredställa mig.

Känns som jag har levt i en lögn och inte kan lita på han jag trodde jag skulle dela resten av mitt liv med. Fan jag låg i rummet intill! Snälla tjejer hjälp mig med alla goda råd ni bara har!!! Och tack ni som orkade läsa allt detta.

• Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet
  • Zozo

Linnea.. Av ren nyfikenhet.. Du tittar inte heller pa typ kalendrar med lättklädda/nakna killar som kan tänkas komma med e-mail eller nagot liknande da? Det gör jag.. för det mesta är de inte sa vackra, men att min make skulle komma och ha nagot att säga om det skulle jag tycka var väldigt konstigt??

• anne på grönkulla

Nu tror inte jag att alla killar tittar på porr. De flesta har säkert sett nåt nån gång, men jag tror absolut inte det finns nåt oundvikligt i det och jag tror inte att alla är aktiva konsumenter - vilket är viss skillnad, tycker jag.

Men för egen del (och så uppfattar jag också TS även om hon i chocken är väldigt upprörd över porren) så skulle nog lögnen och den plötsliga osäkerheten över okända sidor och beteenden i en person man tror sig känna väl vore det som känns mest problematiskt.

• Bride in England

Huvudet pa spiken, Anne!

Dessutom ar alla olika, sjalv hade jag kant mig valdigt illa till mods om min pojkvan aktivt tittade pa porr och blev upphetsad av anblicken av andra tjejer - jag hade kant mig sviken och aldrig mer kunnat lita pa honom eller kanna mig sadar speciell o varm inombords nar han sager att jag har varldens vackraste kropp osv. Men alla har val olika slags forhallanden antar jag, aven om jag har svart att forsta hur ett forhallande funkar nar man ar helt forstaende och nastan uppmuntrande over att ens partner dreglar over andra an en sjalv.

anne på grönkulla skrev 2008-01-15 17:30:26 följande:
    [citat]
    Nu tror inte jag att alla killar tittar på porr. De flesta har säkert sett nåt nån gång, men jag tror absolut inte det finns nåt oundvikligt i det och jag tror inte att alla är aktiva konsumenter - vilket är viss skillnad, tycker jag.Men för egen del (och så uppfattar jag också TS även om hon i chocken är väldigt upprörd över porren) så skulle nog lögnen och den plötsliga osäkerheten över okända sidor och beteenden i en person man tror sig känna väl vore det som känns mest problematiskt.

• Zozo

Bride.. Tja, JAG kan uppskatta att en annan person är vacker utan att jag för den skull ska ha lust att klubba ner den personen och släpa den i haret till min sâng.. Min make är likadan. Att fantisera är en sak, att leva i riktiga livet är en annan.. för mig iaf..

• Bride in England

Zozo: Jomen precis! Jag hindrar inte min m2b att tycka en annan tjej ar snygg, men att aktivt leta efter andra brudar att kolla pa....varfor?

• Zozo

Bride.. Varför? Ingen aning, själv gör jag det inte, för jag tycker inte att bilder är intressanta. Det jag inte kan tänka mig är att min make skulle ga in och säga att jag inte FAR, eller vice versa.

• Bride in England

Zozo: Nej jag skulle aldrig kunna forbjuda min m2b att gora nagot och det ar inte heller poangen. Men det skulle sara mig nagot fruktansvart om jag markte att han aktivt kollade in andra tjejer och vi skulle val vara tvungna att diskutera det o komma fram till varfor han kande behov av det. Att forbjuda nagot ar ju bara att lagga ett tungt lock pa ett problem som anda finns och kommer att finnas dar. Ungefar som att ge sina barn utegangsforbud som "straff" istallet for att diskutera varfor barnet gjorde si eller sa. Dalig jamforelse men det jag menar ar att man maste losa det tillsammans, inte halla pa o forbjuda saker hit o dit!

• Callelin

Om jag och min kille hade varit ihop i sju år och han hade varit tvungen att lova att aldrig kolla på andra tjejer eller få kolla på porr, oavsett om det är själv eller tillsammans med mig, och till råga på det inte haft sex sen i julas så hade jag tyck att han var onormal om han INTE kollade på andra tjejer eller porr på nätet (eller nån annan stans)!

Jag farrar inte vad problemet är, om du slappnar av lite och låter din kille göra som han vill, vill han titta på andra tjejer så är ju det upp till honom och om du sen misstycker är det ditt problem, så hade han säkert inte tyckt att det var lika spännande att faktiskt göra det. Jag tittar ofta på snygga killar på nätet eller på stan etc. men inte fan betyder det att jag vill ha sex med dom och vara otrogen mot min kille för det, det är ju bara lite extra ögongodis, se men inte röra.

• tattar-Emma

Nu handlar det ju inte om att TS förbjudit sin sambo att göra något, utan att han själv beskrivit sig som en porrmotståndare och verkligen gjort allt för att få TS att tro på det. Sen kommer detta.

Gissningsvis skulle TS reaktion ha blivit liknande om hon kommit på sin militanta vegan-sambo sitta och äta köttbullar, eller om hon varit tillsammans med en absolutist och han plötsligt börjat dricka glögg i smyg. Klart man blir bestört och orolig när nån i smyg ger utlopp för en sida som den påstått inte fanns. Klart det varit helt annorlunda om killen inte påstått sig vara porrmotståndare/vegan/absolutist från början. Eller om han sagt "TS älskling, som du vet vill jag inte dricka alkohol, men i juletider ser jag alla andra dricka glögg och min nyfikenhet har väckts, så nu funderar jag på att smutta lite så jag får reda på hur det smakar".

Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet