• ledsenbrud

Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet

Ni måste hjälpa mig. Sitter här med tårarna strömmandes ned för mina kinder. Jag och min kille har varit tillsammans i snart sju år (jag är 26 och han 28). Vi har bott ihop i 4 år och varit förlovade i två. Tanken var att vi skulle gifta oss i december men...

Igårkväll gick jag och la mig ensam eftersom han ville stanna uppe och kolla fotbollen. Vaknade och hörde att tvn inte var på klockan 01.10. Fick en klump i magen trots att jag alltid litat på min kille tidigare. Går upp och hittar honom framför datorn där han har uppe en sida full av nakna tjejer (inga direkta porrbilder endast ensamma tjejer på bilderna som tog sig på brösten osv)

Jaha tänker ni ännu en brud som överreagerar men saken är denna. Min kille har ALLTID sagt sig vara emot porr och vi har tom aktivt undvikit att hyra filmer hos videouthyrare som har porrhylla. Han har lovat dyrt och heligt att sen vi träffades har han haft noll kontakt med porr, andra tjejer osv... Han vet mao att jag skulle bli djupt sårad över detta och gjorde det ändå vilket gör så jävla ont!!

Känns så jävligt att ertappa honom sådär. Hade varit lättare att förlåta om han själv hade berättat det för mig men när jag kom in och såg honom framåtlutad över datorn, fan allt bara brast!

Han sa att han bara varit inne på sidan 5 minuter, att det var första gången, att han inte ens blivit kåt, att han bara var nyfiken, att han ångrade sig grät och höll på.... Att han aldrig gjort det tidigare tror jag på för historiken på vår dator brukar alltid finnas kvar. Det värsta är att jag sa åt honom att våga inte radera historiken nu och det gjorde han "för det för inget gott med sig, det kommer plåga dig" . Nu kan jag ju inte ens få bekräftat vilka sidor han var inne på. Jag gick ut och kräktes.

Till detta ska tilläggas att vi inte har haft vanligt sex sen i julas då jag har haft en envis herpesinfektion. (Blev smittad av min nuvarande kille när vi träffades, han visste inte att han hade det, får inga sympton) Jag har ändå tillfredsställt honom men han har inte kunnat tillfredställa mig.

Känns som jag har levt i en lögn och inte kan lita på han jag trodde jag skulle dela resten av mitt liv med. Fan jag låg i rummet intill! Snälla tjejer hjälp mig med alla goda råd ni bara har!!! Och tack ni som orkade läsa allt detta.

• Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet
  • Zozo

Jag förstar ocksa om TS är upprörd; brutna löften är alltid hart, samtidigt later reaktionen, för mig, överdriven. Är det verkligen SA farligt att du överlägger att inte längre gifta dig??? Prata ut om saken och ga vidare, vore mitt rad.

• carin1983

Hur känns det idag TS? har du hunnit lugna ner dig och fundera lite? Tänker på dig. kram

• ledsenbrud

Först och främst tack alla för visat stöd. Tack alla ni som är förstående, tack alla ni som tycker jag överdriver. Bara tack så mycket allihopa för att ni är så underbara att ni bryr er om en helt för er okänd människas problem.

Idag gråter jag inte konstant längre. Vi har pratat massor och han har lovat och bedyrat att han aldrig någonsin ska göra något bakom min rygg igen. Jag tror honom och därför ska jag följa era råd och ge det en chans. Att jag inte lyckats förlåta honom och att det kommer ta lång tid innan jag känner att jag kan lita på honom igen det är en annan sak. Jag hoppas bara att det kommer hända. Jag vill vara lycklig brud igen som diskuterar fåniga saker som caketoppers och färg på dukarna i festlokalen... Kanske blir det så kanske inte. Nu ger jag det ialla fall en chans.

Återigen tack allihopa. Hade inte klarat det här ensam.

Tusen kramar och lycka till med era bröllop.

• Zozo

Later jättebra tjejen! Lycka till!!

• carin1983

suveränt. Vad skönt att höra. Alla gör vi misstag tyvärr. Det kommer säkert bli bra igen ska du se. Kramar och lycka till.
    Hoppas på att snart få se dig i alla löjliga brölllopstrådar

• PennyJenny

Gillar inte heller hopklumpningen av killar till en homogen grupp... men det är inte det det hela handlar om.

Din kille säger sig alltid ha varit motståndare till det hela och du har trott honom. Nu har han gjort något som gör att du tror att han ljugit hela tiden. Men så behöver det ju inte vara. Han kan faktiskt när han var yngre tagit avstånd i från porr, inte kännt någon lockelse, intresse eller behov av det. Men ni har oxå varit ihop under många år och under den tiden kan ju saker ha förändrats. Av någon anledning kan han ju ha blivit nyfiken. Det beytder inte att han plötsligt har ett behov eller intresse för det, men något kan ha triggat nyfikenheten. Och den nyfikenhten kanske inte fanns där för fem årsedan, men han är inte samma person som för fem årsedan heller. Vad det nu var som triggade nyfikenheten kan ju bara han svara på, kanske var det tv-programmet ni tittade på. Och när han sedan hade hittat någon sida så fanns kanske en nyfikenhte kvar. Kanske blandad med en viss förvåning/fashination.

Ett exempel, dåligt dock för att att visa vad jag menar. Det finns ju människor som kan böja sina kroppar nästan hur som helst, som verkar helt lealösa. Jag tycker inte sånt är speciellt intressant, men jag har någon gång sett bilder på det. Och fortsatt och tittat på bilderna och varit fashinerad över vad de kan göra. Det är på gränsen till äckligt nästan att se de deformerade kropparna men ändå finns en nyfikenhete att se mer så man tittar på bilderna.

Nu är det som sagt en dålig jämförelse, men kanske förstår du vad jag menar. Han behöver ju inte ha suttit där och tittat av sexuell lust. Och när han blir ertappas så vill ha inte såra dig mer och raderar det där. Dumt - javisst, men i omtanken om andra gör man ibland saker som inte är så smart.

Ta fasta på hur han är som människa i övrigt. Har han någonsin gjort något liknande, har han förut gett dig anledning att misstänka att han ljuger. Litar du i övrigt på honom? Då är det kanske helt enkelt så att han har gjort ett misstag. Det gör vi alla någon gång.

• Fredrik och Sabine

Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att det är så farligt...jag menar - vilka killar tittar inte på film/bilder ibland?!?

Min sambo gör det och det stör inte mig. Han är ju inte otrogen för att han tittar på bilder..

Men alla är vi olika förstås

• girl in love

Alla tittar på porr. Det är naivt att tro något annat. Han vågade väl inte säga nåt till dig eftersom du verkar känna starkt i det här ämnet.

Som någon skrev innan: ni har ett sexliv tillsammans och ett med er själva. Vill han titta på nakna tjejer på internet så tycker jag inte att du har nåt med det att göra. Det är ju inte på riktigt, mer som en fantasi.

Nää, kom över det här nu. Inget att krisa över.

• anne på grönkulla

Skönt att du verkar få lite perspektiv med tiden! *kramar om*

Ni fixar det där tillsammans, om ni bara vill! Jobba på att hitta balansen och respekten mellan er igen - ni får inte fastna i att vara skurk o offer heller. Bryt ihop o gå vidare!

• LinneaJ

Måste bara säga att jag förstår dig. Många tycker inte att det är något problem med att deras killar och män tittar på porr. Och om det är ok, så är det inget fel med det..
    Om min kille gjorde precis som din så skulle jag känna mig jätte sviken. Dels för att jag inte gillar tanken att han skulle sitta och titta på en massa andra tjejer och kanske till och med onanera till dom, och dels att han även blånekat och ljugit om det. En annan sak vore det om man faktiskt pratat öppet om det och han ärligt kunde säga att han gör det då och då.
    När jag och min pojkvän satt och diskuterade detta så vände jag på bilden och frågade honom vad han skulle tycka om det vore jag som satt och blev upphetsad/onanerade till en massa välutrustade och vältränade killar utan honom. Då var det som om det hände något. Sedan dess har han nästan slutat titta på porr.
    Missförstå mig inte. Onani är något som varje människa har rätt till. Roligast vore det ju om man alltid fick dela de stunderna med vaarandra, men så är det inte alltid. Men porr/lättklädda tjejer gillar jag inte att han tittar på.. Iallafall inte själv.

Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet