• ledsenbrud

Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet

Ni måste hjälpa mig. Sitter här med tårarna strömmandes ned för mina kinder. Jag och min kille har varit tillsammans i snart sju år (jag är 26 och han 28). Vi har bott ihop i 4 år och varit förlovade i två. Tanken var att vi skulle gifta oss i december men...

Igårkväll gick jag och la mig ensam eftersom han ville stanna uppe och kolla fotbollen. Vaknade och hörde att tvn inte var på klockan 01.10. Fick en klump i magen trots att jag alltid litat på min kille tidigare. Går upp och hittar honom framför datorn där han har uppe en sida full av nakna tjejer (inga direkta porrbilder endast ensamma tjejer på bilderna som tog sig på brösten osv)

Jaha tänker ni ännu en brud som överreagerar men saken är denna. Min kille har ALLTID sagt sig vara emot porr och vi har tom aktivt undvikit att hyra filmer hos videouthyrare som har porrhylla. Han har lovat dyrt och heligt att sen vi träffades har han haft noll kontakt med porr, andra tjejer osv... Han vet mao att jag skulle bli djupt sårad över detta och gjorde det ändå vilket gör så jävla ont!!

Känns så jävligt att ertappa honom sådär. Hade varit lättare att förlåta om han själv hade berättat det för mig men när jag kom in och såg honom framåtlutad över datorn, fan allt bara brast!

Han sa att han bara varit inne på sidan 5 minuter, att det var första gången, att han inte ens blivit kåt, att han bara var nyfiken, att han ångrade sig grät och höll på.... Att han aldrig gjort det tidigare tror jag på för historiken på vår dator brukar alltid finnas kvar. Det värsta är att jag sa åt honom att våga inte radera historiken nu och det gjorde han "för det för inget gott med sig, det kommer plåga dig" . Nu kan jag ju inte ens få bekräftat vilka sidor han var inne på. Jag gick ut och kräktes.

Till detta ska tilläggas att vi inte har haft vanligt sex sen i julas då jag har haft en envis herpesinfektion. (Blev smittad av min nuvarande kille när vi träffades, han visste inte att han hade det, får inga sympton) Jag har ändå tillfredsställt honom men han har inte kunnat tillfredställa mig.

Känns som jag har levt i en lögn och inte kan lita på han jag trodde jag skulle dela resten av mitt liv med. Fan jag låg i rummet intill! Snälla tjejer hjälp mig med alla goda råd ni bara har!!! Och tack ni som orkade läsa allt detta.

• Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet
  • ledsenbrud

Jag vet inte varför jag kände att något var fel. jag vet verkligen inte. Jag bara kände det och tro mig jag har letat i minnet efter tecken de senaste dagarna som kan förklara hur jag kunde känna på mig något sådant. Han har verkligen aldrig sårat mig på liknande sätt förut, aldrig spanat tjejer ens på stan, aldrig varit minsta intim med tjejkompisar, aldrig antytt något som fått mig att bli misstänksam. Jag fattar ingenting. Vi har alltid haft ett jättebtra sexliv och vi har fotat varandra under sex, berättat om fantasier osv.Jag fattar ingenting. Och kan inte sluta gråta

• ledsenbrud

Kanske reagerade jag på att han borde kommit direkt efter fotbollen eftersom klockan var så mycket. Han skulle ju ändå upp 06.30 nästa dag och gå till jobbet och då brukar man inte sätta sig och maila. Men jag fattar fortfarande inte hur jag kom att tänka på datorn. Enda förklring jag kommer på är att de diskuterade på miami ink som vi såg samma dag. Men varför drog jag paraleller till min kille? You tell me för jag vet verkligen verkligen inte. fan.

• Ickaflicka

Håller med många här!

Att titta på och bli upphetsad av porr eller bilder av nakna människor är naturligt och inbyggt i människan, även hos kvinnor men mer hos män (kvinnor blir generellt mer upphetsade av beröring). Alla killar kanske inte aktivt tittar på porr, men det finns så många olika sorters porr, jag tror faktiskt att alla män blir upphetsade av åsynen av en vacker, naken kvinnokropp, men vissa män kan nog, precis som kvinnor tycka att massproducerad, grov porr är rent avtändande.

Men att inte erkänna detta för sin närmaste relation, till och med ljuga om motsatsen, tyder på en oärlighet och distans som inte är naturligt eller bra i en relation. Detta bör du tänka över!!!

I övrigt håller jag med de tjejjer som uppmanar dig (er) att tala ut om detta och hitta er gemensamma (och er egna) sexuella njutning, och vara ärliga med er egen sexualitet. Min m2b och jag är öppna med att vi gillar porr (obs kvalitetsporr alltså!) Min m2b gillar till exempel definitivt när han får bilder på mig, eller när jag berättar om mina fantasier och min egen sexualitet! Lycka till!

• grabbarna

aha ok då är jag..själv har jag en sambo som ofta somnar frmaför tv:n så jag reagerar inte när han inte kommer....

säger som de andra att ni ska prata om det sedan tycker jag att du kan ta det för vad han sa att det var , dvs nyfikenhet..alla kanske framförallt män då har nog nån gång i livet kännt sig nyfiken och vill kika lite närmare....det kan ju vara så att han helt enkelt tyckte det kändes oerhört pinsamt alltihopa...

• ledsenbrud

Jag förstår att han skäms, han har inte ens gått till jobbet idag utan sitter och gråter och vill prata med mig som bara vill vara ensam och tänka ifred. Jag försöker verkligen ta in allt ni säger men är det bara jag som tycker det är konstigt att han tog bort historiken när jag uttryckligen bad honom flera gånger att inte göra det? (han gjorde det när jag hade bölat en stund och inte direkt i panik så han hade åtminstone 5 minuter att tänka övder det hela). Sedan lyckades jag övertala honom att ta fram exakt samma sidor och han tog fram två. Men hur vet jag att det inte var fler eller att det var just de sidorna? Hur vet jag att det rörde sig om tio min och inte en halv timme? Hade han inte rensat hade han ju åtminstone haft bevis för något. Nu finns ju inget att gå på för jag kan ju uppenbarligen inte lita på hans ord. Känns som världen rasar under mina fötter. Tack alla ni som stöttar.

• rosesarered

Jag förstår att du blir ledsen och jag tycker inte att du ska känna att du överreagerar, du har rätt till dina känslor även om dom kan kännas löjliga.

Har själv en liknande historia som utspelade sig i början av vår relation.
    Vi hade pratat om porr och han sade att han inte tittade osv.
    Såklart trodde jag på honom, man förutsätter ju att det är sanningen han säger.
    Dock så råkade jag snubbla över porrfilmer hemma hos honom och blev inte så glad direkt.
    det som gjorde mig ledsen var att han först sagt sig ogilla porr och att dom filmerna jag hittade var av det massproducerade slaget och ganska grovt. Blev väldigt osäker på vad han egentligen gillade då vi inte direkt hade det så "vilt och grovt" i sängen som filmen..
    dethär hände för ett par år sedan och det löste sig med att vi pratade mycket om saken och han förstod varför jag hade blivit ledsen. Det visade sig också att filmerna var gamla och något han tittat mycket på som yngre och att han var nöjd med hur vi hade det.

Efter den episoden så har vi införskaffat lite gemensamma filmer av det mera erotiska slaget som vi tittar på, inte så ofta men nångång.
    Jag är ganska säker på att han inte tittar på porr nuförtiden, intresset verkar ha svalnat för hans del ganska rejält tro det eller ej. Dom gångerna vi tittar på film tillsammans är det mest jag som är intresserad..

Sen tycker jag inte att man kan säga att alla killar och män kollar på porr..

Det kan ju faktiskt vara så att han bara var nyfiken som han säger!
    Prata med varandra och lycka till

• cellabella

Att han är hemma från jobbet visar ju på hur ledsen han är och att han tar dina känslor på allvar. Jag förstår att detta känns jättejobbigt för dig just nu, men försök att tänka lite rationellt. Ni har en bra relation i övrigt, ni har säkert många, många saker i era liv att vara tacksamma för. Försök att vara accepterande och förlåtande, alla har sina brister och gör fel ibland. Om man är lite tillåtande inför varandra kommer det att kännas bättre för båda tror jag. Hoppas ni löser detta nu.

• Marsaphir Marlean

Du får nog leva med att han kommer göra det här då och då låter det som... eller så får du sätta ned foten direkt. Be honom skaffa en egen dator, säg att du inte vill ha sådan skit på din egna.

• tattar-Emma

ledsenbrud, gör som jag säger och kolla cookies om det inte är så att han tagit bort dem med.

• ledsenbrud

Men han säger att han aldrig skulle göra det igen men det jag undrar är hur vet man? Hur vet man någonting? Jag trodde verkligen aldrig jag skulle hamna i den här situationen. Känner mig så dum, naiv och fruktansvärt sårad.

Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet