• ledsenbrud

Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet

Ni måste hjälpa mig. Sitter här med tårarna strömmandes ned för mina kinder. Jag och min kille har varit tillsammans i snart sju år (jag är 26 och han 28). Vi har bott ihop i 4 år och varit förlovade i två. Tanken var att vi skulle gifta oss i december men...

Igårkväll gick jag och la mig ensam eftersom han ville stanna uppe och kolla fotbollen. Vaknade och hörde att tvn inte var på klockan 01.10. Fick en klump i magen trots att jag alltid litat på min kille tidigare. Går upp och hittar honom framför datorn där han har uppe en sida full av nakna tjejer (inga direkta porrbilder endast ensamma tjejer på bilderna som tog sig på brösten osv)

Jaha tänker ni ännu en brud som överreagerar men saken är denna. Min kille har ALLTID sagt sig vara emot porr och vi har tom aktivt undvikit att hyra filmer hos videouthyrare som har porrhylla. Han har lovat dyrt och heligt att sen vi träffades har han haft noll kontakt med porr, andra tjejer osv... Han vet mao att jag skulle bli djupt sårad över detta och gjorde det ändå vilket gör så jävla ont!!

Känns så jävligt att ertappa honom sådär. Hade varit lättare att förlåta om han själv hade berättat det för mig men när jag kom in och såg honom framåtlutad över datorn, fan allt bara brast!

Han sa att han bara varit inne på sidan 5 minuter, att det var första gången, att han inte ens blivit kåt, att han bara var nyfiken, att han ångrade sig grät och höll på.... Att han aldrig gjort det tidigare tror jag på för historiken på vår dator brukar alltid finnas kvar. Det värsta är att jag sa åt honom att våga inte radera historiken nu och det gjorde han "för det för inget gott med sig, det kommer plåga dig" . Nu kan jag ju inte ens få bekräftat vilka sidor han var inne på. Jag gick ut och kräktes.

Till detta ska tilläggas att vi inte har haft vanligt sex sen i julas då jag har haft en envis herpesinfektion. (Blev smittad av min nuvarande kille när vi träffades, han visste inte att han hade det, får inga sympton) Jag har ändå tillfredsställt honom men han har inte kunnat tillfredställa mig.

Känns som jag har levt i en lögn och inte kan lita på han jag trodde jag skulle dela resten av mitt liv med. Fan jag låg i rummet intill! Snälla tjejer hjälp mig med alla goda råd ni bara har!!! Och tack ni som orkade läsa allt detta.

• Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet
  • Didaa

Om jag ska vara ärlig så är det få killar som håller i löftet om att inte titta på porr eller liknande sidor.. men det har inget med att han inte tycker/älskar dig för det du är.. jag förstår att du blir ledsen och sårad men jag tror inte att han ljuger.. har ni provat på att tittat på porr tillsammans?..

Jag tror att du måste först prata med honom om er situation i sovrummet.. prata om vad ni tycker om o inte tycker om.. vad ni vill göra.. sen får man kompromissa...

Hoppas att det löser sig

• tattar-Emma

Kolla cookies, om han inte tog bort dem också. Då får du veta mer.

• labbråttan83

Så här är det: Din m2b har inte velat såra dig och därför inte sagt att han porrsurfar till dig. Att en kille kollar på porr betyder INTE att han inte är nöjd med sin fästmö/flickvän eller får tillräckligt med sex, killar tittar oavsett av olika anledningar. Varenda kille jag har träffat/känt har porrsurfat, de verkar ligga i generna. Däremot tycker jag det är väldigt fel och fegt att försöka bortförklara sig, det aldrig att bra för en relation att ljuga. Det är inget fel enligt mig att att sex på egen hand och bli upphetsad av nakna kroppar men det är fel att smyga med det.

Lycka till

• tattar-Emma

Nyfikenhet har jag förståelse för, jag känner nykterister som smuttar på vin osv, det betyder inte att de dricker. Men jag förstår också att du är besviken och börjar fundera på vilka andra värderingar som inte går riktigt hela vägen. Det hade helt klart varit rakare om han sagt från början.

Men jag måste säga att jag reagerar på att du genast fick klump i magen när du hörde att tv-n inte var på. Varför utgick du inte ifrån att han gjorde något helt okej, som att maila eller sitta på toa eller läsa en tidning? Jag tycker det låter som att något mer ligger bakom, det är inte bara den här grejen som utlöst din reaktion.

• tattar-Emma

Och bara så att ni alla vet - nej, alla killar tittar inte på porr. Flera jag känner har pratat om att det känns obehagligt av olika anledningar och det är garanterat inte bara som de säger. Ofta är det sånt som kommer fram sent om nätterna efter många glas.

• cellabella

Jag tycker det är en konstig inställning att säga att killar tittar på porr. Det är inte en absolut sanning och killar är ingen likriktad grupp. Men just din kille verkar tycka det är upphetsande, och måste det vara ett problem? Kanske ni vill titta tillsammans nån gång, eller så får han ha det för sig själv, precis som du har dina fantasier. Att man tittar på porr behöver inte ha något att göra med ens människosyn, sexualitet är inte något logiskt eller politiskt korrekt, man tänder på det man tänder på helt enkelt.

• Simsan78

Hej.
    Har varit med om samma sak, kommit på mannen med att porrsurfa.
    Blev skit ledsen, arg och kände mig kränkt (sårad stolthet).
    När jag skällt ut honom efter noter och jag tänkt igenom det hela så kändes det annurlunda.
    Det var inte att han kollade på andra som var grejen, utan att han ljugit om det. Han försökte förneka fast jag stod och såg rakt på skärmen...
    Tilliten och stoltheten då fick sig en törn.

Jag vet att han älskar mig, porrsurfandet har inget med det att göra. Vad jag däremot kräver är respekt.
    Han vet att jag inte gillar hans porrvanor, det sårar mig. Alltså sköter han den biten snyggt så jag inte behöver bli ledsen över det.

Jag förstår att du är väldigt uppriven nu, men du pratar iaf med din kille så jag tror att ni kommer att reda ut det här.

Lycka till.

• Fröken Figo

Det är svårt det där... Men jag tror alla har två sexualiteter: en som man delar med sin partner och en som man har för sig själv.

Jag har aldrig gillar porr men saken är den att min m2b jobbar extremt mkt och jag blir tyvärr sexuellt understimulerad ibland. Ist för att gå och sukta efter andra killar (som tyvärr kan hända) så satsar jag mer på min egen sexualitet. De stunder som jag och m2b har tillsammans är underbara! Men när han jobbar mkt får min egen sexualitet ta mer plats. Då händer det att jag kollar på bilder och sånt för att ägga fantasin...

Men så som jag ser det har det inget med m2b att göra egentligen. Innan, när vi båda pluggade och hade mer tid för varandra hade jag inte det behovet. Då hade han och jag ett aktivt sexliv och jag porrsurfade aldrig. Nu har det skiftats... men det är ok. M2b är medveten om det och tycker det är bra att jag tar tillvara på min lust.

Mitt råd är att prata om det här med din kille... Försök att inte vara så känsloladdad. Sov på saken, lugna ner dig. Tänk rationellt. Vi människor är ju väldigt sexdrivna... men det betyder inte att vi inte älskar våra partners. Och porr handlar ju mkt om att trissa ens egen fantasi! Det handlar inte om den andre personen som är där. Det känns mkt bättre än att förneka sin sexualtiet och sen hamna i armarna på en annan!!! Skulle jag aldrig vilja göra. Ist i så fall ta tillvara på min egen sexualitet och fantasi...

• grabbarna

det där hajade jag till på också..om du tänker efter kanske det finns mer bakom som gör att du fattade misstankar direkt. och inte för att ställa till det för dig nu men det är ju fullt möjligt att bara radera den del av historiken man vill ska försvinna...det har jag gjort när jag surat på fiskesidor för att köpa nåt till sambon för det verkar ju skumt om det kommer upp fiskesidor han inte varit inne på men likaskumt att all historik är borta när han vet att jag suttit vid datorn
    tattar-Emma skrev 2008-01-14 12:37:31 följande:

Men jag måste säga att jag reagerar på att du genast fick klump i magen när du hörde att tv-n inte var på. Varför utgick du inte ifrån att han gjorde något helt okej, som att maila eller sitta på toa eller läsa en tidning? Jag tycker det låter som att något mer ligger bakom, det är inte bara den här grejen som utlöst din reaktion.
  • Eski och Snowie

Tala ut ordentligt med honom. Känner du att du vill prata så gör det, precis när som helst så att du inte går och mår dåligt kring det. Han är skyldig dig det.

Om ni tar er igenom detta, trots sveket så har jag ett tips jag hört att en kompis gjort.
    Ta liknande bilder på dig själv och ge honom, om du litar på att han inte delar ut dem såklart. Det kan han säkert tycka är spännande..

Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet