• ledsenbrud

Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet

Ni måste hjälpa mig. Sitter här med tårarna strömmandes ned för mina kinder. Jag och min kille har varit tillsammans i snart sju år (jag är 26 och han 28). Vi har bott ihop i 4 år och varit förlovade i två. Tanken var att vi skulle gifta oss i december men...

Igårkväll gick jag och la mig ensam eftersom han ville stanna uppe och kolla fotbollen. Vaknade och hörde att tvn inte var på klockan 01.10. Fick en klump i magen trots att jag alltid litat på min kille tidigare. Går upp och hittar honom framför datorn där han har uppe en sida full av nakna tjejer (inga direkta porrbilder endast ensamma tjejer på bilderna som tog sig på brösten osv)

Jaha tänker ni ännu en brud som överreagerar men saken är denna. Min kille har ALLTID sagt sig vara emot porr och vi har tom aktivt undvikit att hyra filmer hos videouthyrare som har porrhylla. Han har lovat dyrt och heligt att sen vi träffades har han haft noll kontakt med porr, andra tjejer osv... Han vet mao att jag skulle bli djupt sårad över detta och gjorde det ändå vilket gör så jävla ont!!

Känns så jävligt att ertappa honom sådär. Hade varit lättare att förlåta om han själv hade berättat det för mig men när jag kom in och såg honom framåtlutad över datorn, fan allt bara brast!

Han sa att han bara varit inne på sidan 5 minuter, att det var första gången, att han inte ens blivit kåt, att han bara var nyfiken, att han ångrade sig grät och höll på.... Att han aldrig gjort det tidigare tror jag på för historiken på vår dator brukar alltid finnas kvar. Det värsta är att jag sa åt honom att våga inte radera historiken nu och det gjorde han "för det för inget gott med sig, det kommer plåga dig" . Nu kan jag ju inte ens få bekräftat vilka sidor han var inne på. Jag gick ut och kräktes.

Till detta ska tilläggas att vi inte har haft vanligt sex sen i julas då jag har haft en envis herpesinfektion. (Blev smittad av min nuvarande kille när vi träffades, han visste inte att han hade det, får inga sympton) Jag har ändå tillfredsställt honom men han har inte kunnat tillfredställa mig.

Känns som jag har levt i en lögn och inte kan lita på han jag trodde jag skulle dela resten av mitt liv med. Fan jag låg i rummet intill! Snälla tjejer hjälp mig med alla goda råd ni bara har!!! Och tack ni som orkade läsa allt detta.

• Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet
  • ledsenbrud

cookies är borta. allt är borta.

• Igia

En fråga? Varför är det intressant hur många sidor han varit inne på? Hur lång tid det varit? Detta har hänt och han säger att det inte ska upprepas. Plåga inte dig själv med att älta hur många sidor det var el hur lång tid det var. Prata med honom och förmodligen kommer du att behöva göra det flera gånger då frågor dyker upp hela tiden. Låt honom veta och förstå att du måste få svar på dina frågor och att detta kan ta lite tid. Att ha ninte blir irriterad om nångon vecka för att du tar upp det igen.

Jag kan inte riktigt sätta mig in i just denna situation men jag har andra som har fått mig att känna mig sårad och besviken från min sambo. Det vi gör är att hela tiden prata om saker och att kompromissa så att det inte ska hända igen.

om du känner dig arg och väldigt besviken nu kanske du ska vänta ett tag innan ni pratar så att ni inte säger en massa andra dumma saker till varandra i ren ilska, utan att du faktiskt kan ta in det han säger och tvärtom.

Lycka till och tappa inte hoppet!

Kram T

• ledsenbrud

Det spelar ingen roll hur många sidor egentligen. Jag ville bara att han skulle stå för det han hade gjort. Visst han ljög uppenbarligen om sitt porrsurfande men när jag upptäcker det och ber honom lägga alla kort på bordet döljer han historiken helt ogenerat för mig. Sen förväntar han sig att jag ska tro på vad han säger. Jag ville bara ha bevis för att det bara var denna enda lögn att han inte sitter och ljuger mig rätt upp i ansiktet i denna stund. Det skulle jag aldrig kunna förlåta och då är ju vårt liv tillsammans slut. Vilket är ett förverkligande av den värsta mardröm jag skulle kunna tänka mig...

• Eski och Snowie

Var tydlig med hur jobbigt det är att han ljugit för dig. Att han ljugit för den han älskar osv osv (blir lite att plåga honom, men ändå!). Det är ok att älta detta, tillslut blir det ju mer sällan du gör det också... om ni reder ut det.

Tänk sedan på hur ditt liv skulle se ut utan honom.
    Ex. Var skulle du bo? Hur skulle din fredagskväll se ut? Vem skulle göra de sakerna han brukar göra? Vem skulle säga saker han skulle säga? Vem skulle skratta åt de gemensamma minnen och skämt ni hade tillsammans?
    Vad skulle det betyda att förlora honom?

Ta iaf inga förhastade beslut, försök reda ut detta tillsammans och att det får ta den tid det tar. Hans sammarbetsvilja kan ju t.ex. övertyga dig.

• sanneb

Tänk om det är sant det han säger - att han blev nyfiken ... det kanske inte har någonting med upphetsning att göra utan att han bara vill veta vad "alla" andra tittar på?

Gör inget förhastat! Det kan ju faktiskt ha varit första gången och något han aldrig gör om...

Var rädd om relationen, han är säkert en bra kille ändå!!!

• Love 07

Att bli sviken av någon man älskar är svårt,det gör ont det maler och den svåra frågan... varför.....gjore han / hon så.
    Har inte samma problem som dig, men vet hur det är att inte säga sanningen på en gång.,Specielt när man VET vad sin patner tycker om den sak man gör fel.Man vill inte såra.Men tuvär så sårar man mer när man inget säger från början.
    Det tar tid att gömma men man KAN FÖRLÅTA.Ge er båda tid ni har ett långt förhållande det är väl värt mer.Göm ej prata

• hondafreak

Jaha du ledsenbrud, det är tufft. Lider med dig.
    Jag är 42 och har varit med ett tag, har lärt mig att man ska lämna ämnet och smälta det ett tag om du orkar det. Ni är fast i ett hörn nu med diskussionerna när det precis hänt, fyllda av ilska, besvikelse mm, inget blir bättre att ta i det mer nu. Låt det vara tills ni KAN TALA MED varandra igen. Inget händer om ni väntar lite. Att det just var porr han undanhöll var olyckligt, i min värld är det själva undanhållandet av viktig information som är viktigt, vad det är spelar egentligen ingen roll. Gör man saker av vikt utan att informera den andra nåste man skärpa sig. MEN VÄNTA MED ALLA BESLUT !!!!!!!

• anne på grönkulla

Håller med hondafreak - fatta inga stora beslut nu.

Jag förstår om det känns chockartat just nu - och jag tror egentligen det handlar mer om att du upplever ett svek än om porren som sådan. Jag tror inte heller du uppnår nåt genom att avkräva honom svar på vilka sidor, hur länge, om det var första gången - tillit uppnår du inte genom kontroll utan genom att bestämma dig för att lita på honom. Ska du kolla allt han gör i fortsättningen? Vad vinner du och ni på det? Nä, jag tror det är fel väg att gå.

Sen att du har rätt att tala om att du känner dig sviken och vad det får dig att tvivla på mer - ge honom en chans att förklara att de farhågorna är ogrundade från hans sida - men du måste kanske få säga dem och veta att han hört dem och vet hur du reagerar. Men sen måste du lyssna på honom också och om du har rätt att framföra din syn så måste du låta honom förklara sig och tro på det han säger också - bara så uppnår ni ny respekt och balans i relationen.

Kram!

• Dis

Att man vill kolla på sexbilder är inget som är onormalt och i mina öron gör du situationen till mycket större en vad den egentligen är. Att förbjuda någon att kolla på nakenbilder tycker jag är mycket märkligt. Så länge han inte har suttit och sexchattat med någon.

Försök och lugna dig och tänk efter. Det är klart ni ska gifta er! Alla människor kan göra misstag och han verkar ju förstå att du tog lögnen hårt.

Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet