• ledsenbrud

Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet

Ni måste hjälpa mig. Sitter här med tårarna strömmandes ned för mina kinder. Jag och min kille har varit tillsammans i snart sju år (jag är 26 och han 28). Vi har bott ihop i 4 år och varit förlovade i två. Tanken var att vi skulle gifta oss i december men...

Igårkväll gick jag och la mig ensam eftersom han ville stanna uppe och kolla fotbollen. Vaknade och hörde att tvn inte var på klockan 01.10. Fick en klump i magen trots att jag alltid litat på min kille tidigare. Går upp och hittar honom framför datorn där han har uppe en sida full av nakna tjejer (inga direkta porrbilder endast ensamma tjejer på bilderna som tog sig på brösten osv)

Jaha tänker ni ännu en brud som överreagerar men saken är denna. Min kille har ALLTID sagt sig vara emot porr och vi har tom aktivt undvikit att hyra filmer hos videouthyrare som har porrhylla. Han har lovat dyrt och heligt att sen vi träffades har han haft noll kontakt med porr, andra tjejer osv... Han vet mao att jag skulle bli djupt sårad över detta och gjorde det ändå vilket gör så jävla ont!!

Känns så jävligt att ertappa honom sådär. Hade varit lättare att förlåta om han själv hade berättat det för mig men när jag kom in och såg honom framåtlutad över datorn, fan allt bara brast!

Han sa att han bara varit inne på sidan 5 minuter, att det var första gången, att han inte ens blivit kåt, att han bara var nyfiken, att han ångrade sig grät och höll på.... Att han aldrig gjort det tidigare tror jag på för historiken på vår dator brukar alltid finnas kvar. Det värsta är att jag sa åt honom att våga inte radera historiken nu och det gjorde han "för det för inget gott med sig, det kommer plåga dig" . Nu kan jag ju inte ens få bekräftat vilka sidor han var inne på. Jag gick ut och kräktes.

Till detta ska tilläggas att vi inte har haft vanligt sex sen i julas då jag har haft en envis herpesinfektion. (Blev smittad av min nuvarande kille när vi träffades, han visste inte att han hade det, får inga sympton) Jag har ändå tillfredsställt honom men han har inte kunnat tillfredställa mig.

Känns som jag har levt i en lögn och inte kan lita på han jag trodde jag skulle dela resten av mitt liv med. Fan jag låg i rummet intill! Snälla tjejer hjälp mig med alla goda råd ni bara har!!! Och tack ni som orkade läsa allt detta.

• Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet
  • Marsaphir Marlean

Läste men vet inte riktigt vilket råd jag ska ge dig. Det är bara väl tur att du inte sett hans "nyfikenhet" som han ville kalla det tidigare. Killar porrsurfar, en del mer en del mindre, men de gör det tyvärr. Även om vi inte kan förstå det och de inte fattar hur sårande det är så gör de det. Är nog bara att acceptera tyvärr- samt göra allt för att förhindra det.

• matildaochniklas

Vet inte heller riktigt vad jag ska ge dig för råd. Kan bara säga att jag förstår att du blir ledsen och sårad.

Hoppas iaf att det löser sig! Det kan nog vara bra att prata om det när den värsta chocken har lagt sig.
    Lycka till!

• carin1983

Jag har varit med om något liknande. Min kille tittar på porr och det vet jag om. Är väl inte storm förtjust över det men jag har sagt till honom att så länge han sköter det snyggt och inte tar det steget längre dvs porr chattar eller liknande så är det ok.
    Jag jämför det med att ha rätten till sin egen sexuallitet. Vi har ett sexliv tilsammans och så har man det var för sig. Det handlar inte om att han inte älskar dig eller tänder på dig, det handlar om att han måste ha rätten att uttrycka sin egen sexuallitet.
    Hur reagerar du över att han onanerar tex? det är en del i att vara sin egen sexuella person. Låt honom titta. Var glad över att han bara tittar och sedan kommer till dig. Man kan inte förhindra en person att ha sitt eget sexliv. Lycka till

• ledsenbrud

Tack för svar. Sitter och uppdaterar sidan konstant och väntar på att komma fram till vad jag ska göra. Det är inte själva tittandet som är det värsta. Det värsta är lögnen. Och att han tog bort historiken och inte ens stod för vad han varit inne på. Känns inte som jag känner honom alls längre. Är bara så otroligt otroligt ledsen...

• fitforfight

Att killar porrsurfar kommer man nog inte ifrån.
    jag förstår att det är sveket som stör dig mest. Det kan ju vara så att han inte har sagt något till dig för att han vet hur du rearerar och han vill inte såra dig.
    Jag tycker att ni ska prata om det och om du känner att du kan förlåta honom så är det det bästa. och be honom va öppen med det istället.
    Skulle det störa dig om han porrsurfade ibland då och då och du visste om det?

• Zozo

Vad är det som är mest chockerande? Att han tittar pa andra tjejer? Porrindustrin i sig? Att han kan behöva ha "egensex" utan dig? Att han sagt att han inte tittar pa sadant?

• ledsenbrud

Att han sagt att han inte tittar på sådant. Och sättet det kom fram på, att ertappa honom sådär. Allt känns så äckligt och nu kan jag aldrig lita på honom mer. Jag bara gråter och gråter

• carin1983

Jag förstår att sveket är jobbigt. Min kille ljög för mig i början åxå. Jag tror det handlar mycket om att dom inte vill såra oss och få oss att tro att vi inte räcker till.
    Men prata ut om det ordentligt. Fråga honom VARFÖR han tittar. Var öppen och förstående för vad han säger och kom fram till en kompromiss. Det gjorde vi. Nu är allt bra. Han tittar inte på porr när jag är hemma. det räcker bra för mig, jag känner mig mer respekterad då. Om han har lust att titta på porr när jag är där så har vi bestämt att han kommer till mig istället

• ledsenbrud

Men jag har frågat varför. Han säger att han var nyfiken att tanken kanske väcktes omedvetet när vi såg på miami ink och de nämnde det där. Han säger att det inte var något för honom samtidigt som han erkänner att han klickade sig vidare till en ny sida för att han var nyfiken (varför om det inte var något för honom? det har han inget svar på). Att han aldrig skulle göra det igen även om jag inte kommit på honom. Men varför ska jag tro på det? Han har ju uppenbarligen ljugit förut när han framställt sig som porrmotståndare. Jag trodde aldrig han ljög för mig. att jag hade världesn bästa kille. att jag var världens lyckligaste. nu känns det som precis tvärt om.

• carin1983

Men det var ju inte direkt porr han tittade på heller. Du har två val...antingen bestämmer du dig för att tro på honom och försöka gå vidare. Det kommer lägga sig med tiden. Om du säger att han är världens bästa kille så är han säkert det åxå. Alla gör vi misstag. Eller så bestämmer du dig för att du inte kan lita på honom med allt vad det innebär. Men du ska inte fatta beslut i studens hetta. Låt det lägga sig ett tag. Känn av hur det känns innan du fattar ett beslut. Man fattar dom bästa besluten när man har fått perspektiv på saker.

Svar på tråden Hjälp! Han tittade på nakenbilder på nätet