Maj 2008 del 3
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Har börjat med vigselprogrammen och festprogrammen
Inbjudningskorten kommer FÖRHOPPNINGSVIS bli klara ikväll. Swarowskidiamanter till dukningen är inhandlade likaså ljuslyktor.
Någon som har tips på var jag kan köpoa en fin gästbok till bröllopsfesten?(inte sådan typ mina vänner) alltså jag vill ha en tom.
Jag tror jag ska börja med vigselprogrammen i helgen + framsida till festprogrammet. Våra värdpar gör festprogrammen, så de behöver vi inte bry oss om. :)
Gästbok kan man köpa på t.ex Ordning & Reda eller Åhlens. Jag tror vi köper en från Ordning & Reda. De hade vita, svarta och någon mer färg tror jag.
Gud vad tiden springer iväg. Nästa vecka ska inbjudningarna skickas och vet inte hur jag ska hinna med allt. Men det är ändå ganska trevliga problem. Ser fram emot att skicka inbjudningarna och höra allas reaktion.
Javisst går tiden snabbt nu! Snart är det bröllopsdax !
I dag så fick vi inbjudningskorten som vi beställt & i morgon så kommer frimärken som jag beställde från posten (hjärtan på)
Så på tisdag skall de postas! Verkar vara populärt att skicka dem till den 14:e !
Här skriver jag om bröllopsplaneringen, om ngn vill kika in
frufa.blogg.se/
Vet ni hur det e med klädseln i kyrkan... har läst någonstans att man inte får vara baraxlad i kyrkan. Gäller det bara gästerna eller gäller det bruden och tärnorna också? Tycker att det skulle vara konstigt om det gäller oss också med tanke på att alla kläningar nu mera är så man är baraxlad. Någon som vet?
Jag frågade på brudbutiken igår, och de sa att det är ok att vara baraxlad i kyrkan.
Har du köpt klänning, och vilken?
Jag har köpt en Nixa 7188, finns bild i mitt galleri
Vi kom bara påtal om det med våra föräldrar igår, så tänkte bara kolla om det var någon som visste.... men gästerna bör inte vara baraxlade i kyrkan eller?
Precis så är det... Gästerna skall inte vara baraxlade i kyrkan (men en sjal över axlarna går ju bra...)
Jättefin klänning!
Jag beställde en Aspera-klng i går, men eftersom jag är ute i sista minuten så ringer de i morgon & berättar om den går att få hem innan 10:e maj *hoppas*
Har ni alla maj-brudar köpt/beställt klänning?
Jag hade nämligen ingen aning om att det var 4-5 mån levtider på nästan alla märken...
Hej alla brudar/brudgummar
Vi gifter oss oxå i maj närmare bestämt den 31/5. Vad roligt det är att planera, nu börjar jag äntligen känna mig lite lugnare ,några saker har fallit på plats och det är skönt. Klänningen var värst!! Jag grät nästan innan jag kunde bestämma mig, men nu känns det bra!
Lycka till er alla i er planering!
Jag hade inte heller koll på leveranstiderna, vilket vi blev informerade om när vi tittade på tärnkläningar, men tur var att vi hittade två stycken i samma färg efter mycket om och men