• MJ 2008

Maj 2008 del 3

Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)

• Svar på tråden Maj 2008 del 3
  • Offis

FruFA: Kul att du valde sidenbandet Bra val!

Såg på mailen nyligen att mina smycken har blivit skickade från Nova Pärldesign! Då kommer de säkert imorrn! Spännande!!

Var o kollade ring idag. Är rätt svårt att hitta en passande då min förlovningsring är "välvd", men det fanns en hel el fina "raka/platta" ringar De skulle kolla om det gick att få samma design på en välvd ring. Får se vad priset blir bara...de rådde mig att beställa snart då både guld- och diamantpriset är på väg upp

• Godisråttan

Vi ska köpa ringen 14 februari(eller beställa den tror det tar någon månad att göra den) Som förlovningsring har jag en slät ring i vitt guld och vigselringen ska ha en stor diamant i mitten och 6 st prinsesslipade på sidan. Vad tror ni?

• FruFA

I går så fyllde vi i hindersprövningen - så den sakll jag lägga på posten i dag. Känns väldigt nära nu!

• Nikajo

Vill ha inspiration till maten på bröllopet! Vad skall ni andra ha? Tilläggas bör att vi skall anlita catering, men vill komma med egna förslag, så man inte är helt i händerna på dom.

• Nikajo
    FruFA skrev 2008-01-25 10:29:15 följande:
    I går så fyllde vi i hindersprövningen - så den sakll jag lägga på posten i dag. Känns väldigt nära nu!
    Tidiga ni är då! Vilket datum gifter ni er, med tanke på att den bara gäller i 4 månader efter dom skickar den...
  • FruFA

Vi gifter oss på pingstafton 10:e maj

• Offis

Hej på er!

Tänkte höra hur ni gör med ev byte av efternamn och boknig av bröllopsresa. Enligt vår researrangör måste man boka resan i samma namn som man har då man åker. Jag kommer att ta min sambos efternamn så småningom, men hinner man byta ID-handlingar och pass innan man åker iväg på resa om man byter namn på själva bröllopsdagen? Känner inte riktigt att jag vill riskera att förseningar av passtillverkning gör att jag missar bröllopsresan...

• FruFA

När gifter ni er & när åker ni i väg på bröllopsresan?

Vi åker två dagar efter bröllopet, så jag har såklart mitt pass med mitt efetrnamn som ogift, som resan är bokad i.

Offis skrev 2008-01-27 12:56:08 följande:
    Hej på er!Tänkte höra hur ni gör med ev byte av efternamn och boknig av bröllopsresa. Enligt vår researrangör måste man boka resan i samma namn som man har då man åker. Jag kommer att ta min sambos efternamn så småningom, men hinner man byta ID-handlingar och pass innan man åker iväg på resa om man byter namn på själva bröllopsdagen? Känner inte riktigt att jag vill riskera att förseningar av passtillverkning gör att jag missar bröllopsresan...
  • FruFA

I går så var vi förresten hos guldsmeden & beställde min vigselring. Min förlovningsring skall få en prinsessslipad diamant oxå !
    Om 30 dagar är det klara!

Min bröllopsblogg: frufa.blogg.se/

• Offis

I och för sig är det ca 3 veckor mellan vårt bröllop o resan, men tror inte jag vågar riskera att det blir fel ändå. Det jag ett tag funderade på var dock att byta namn innan bröllopet, men tror att jag gör det när vi kommer hem istället

Svar på tråden Maj 2008 del 3