Maj 2008 del 3
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Vi skall oxå posta inbjudningarna efter jobbet i dag!
Satte högtidligt på frimärken på dem igår kväll (hjärtan såklart!)....
Och i morgon så skall jag åka till Gbg & köpa brudklänning - passar väl bra eftersom det är "Alla-Hjärtans-Dag" ?!
Hej på er!
Inte klokt vad tiden går fort! Snart är det bara 3 månader kvar till vår dag! Ringen är nu beställd och affären har lånat in min förlovningsring för att få rätt bredd på vigselringen. Känns lite konstigt att vara ringlös efter 4 år som förlovad imorn
Tror dock att ringen kommer att blir kanonfin!
Den blir i rött guld med 15 små diamanter.
På tal om klänningars leverenstider är vi lite oroliga för att tärnornas klänningar inte ska komma i tid. De är beställda via nätet och leverenstiden var 6-10 veckor då vi beställde dem för nån vecka sen, vilket betyder att de kommer att komma samma vecka som bröllopet vid den längre levernenstiden Hoppas ingen oförutsett händer...typ att de är i helt fel strl eller färg...
Däremot har min klänning kommit!
Har dock inte hunnit till brudaffären för att prova den än, men täkte försöka hinna med det nästa vecka.
Ska idag träffa tjejen som ska sjunga på vårt bröllop. Hon är med i samma kör som jag och är sååå duktig och sjunger sååå fint!! Vi funderar på om hon ska sjunga "Ett liv för mig" som The real group sjunger. Men vi ska nog låta henne sjunga en sång till, vet dock inte vilken. Något förslag?
Ha en bra dag!
Här hoppar jag in! Vi gifter oss 31 maj utanför Göteborg, och idag har vi postat inbjudningarna (som många andra)!!! Känns otroligt pirrigt att det verkligen är gjort!
Idag har vi postat inbjudningarna! Härligt, härligt!
Idag har jag bokat tid hos frisören för en provuppsättning
Har ni funderat på vad ni ska gå in och ut till i kyrkan och vad ni ska ha för sånger i kyrkan?
Vi hade tänkt gå in till: Bröllopsmarch (Mendelssohn)
Gå ut till: Can you feel the love tonight
sen ska vi ha
- När mig (sanna Nielsen)
- Kärleken förde oss samman (Ulf Lundell)
som reserv har vi Aldrig ska jag sluta älska dig (gardell)
och så psalmer så klart som vi inte riktigt vet än, förslag?
Här är en till med postade inbjudningskort!! Hoppas de kommer fram imorgon! Ska bli himla kul att se om man får några reaktioner! Nästan lite konstigt att alla kommer veta om det när det varit hemligt så länge...
Jag tyckte det var lite pirrigt när jag postade dem.. Nu är det snart dags
Ja, det var superpirrigt att lägga på inbjudningarna - men nu är de i väg!
www.frufa.blogg.se
Vi har träffat vår solist ikväll för att prata låtar till bröllopet, men det är sååå svårt att bestämma sig tycker jag... "Du är allt" med Sonya Aldén, "Som en saga" med Shirley Clamp, "Kärleken förde oss samman" och "Ett liv för mig" med The Real Group är några som vi väljer bland.
Däremot är den andra kyrkomusiken mer klar. Vi ska troligen gå in till "A Trumpet Volontary" av J Clarke där sambons kompis ska spela trumpet ackompanjerad av orgel, och ut ska vi troligtvis ha "Preludium i C-dur" av Bach Man kan lyssna på snuttar av marscherna här: www.kyrkomusik.se/index2.php
Psalmer har vi också tittat på tillsammans med min morfar som ska viga oss (han är pensionerad präst ) Vi har valt psalm 586, psalm 200 med verserna 4,7 och 8 samt psalm 84. Den sista har verkligen en fin text och passar efter att man har sagt "ja" eftersom man sjunger "och hjälp dem hålla löftet som de har gett varann" på ett ställe
Vad kul att så många har skickat sina inbjudningar! Vi skickade våra förrförra veckan och hittills har 37 tackat ja av 75
Våra inbjudningar gick iväg igår också. Har hört ifrån två än så länge :) De ringde från guldfynd också att de har fått hem ringen så vi ska ner sedan och kolla på den om den behöver justeras eller inte. De ska gravera den också men vill göra det efteråt. SPÄNNANDE!