Maj 2008 del 3
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)
Hej!
Ja, visst är det ångestladdat att välja brudklänning! Det finns ju sååå mkt fint, och en massa olika stilar...
Vilken klänning har du köpt? *nyfiken*
Jag väntar fortfarande svar från brudbutiken om de kan ta hem Aspera-klänningen jag vill köpa.
Bokade för säkerhets skull tid för brudprovning på torsdag i en annan butik, där de har mer inne.
Men hur e det med tärnorna... kan de vara baraxlade?
lottis84: Jag var tärna i helgen och baraxlad...inga problem med det. Står i vissa tidningar att man inte bör vara baraxlad men aldrig en motivation varför. Men de i bröllopsbutiken sade inget om det.
Ehhh, ingen aning faktiskt. Gissar på att de kan vara det...?
Jag skall inte ha någon tärna så...
Enligt tradition ska man inte vara baraxlad i kyrkan, men det är inget måste att inte vara det.
Så det beror väll på hur strikt kyrkan och ens släkt är, bryr sig ingen så tycker jag inte det spelar så stor roll.
Dock tror jag min tärna ska ha en sjal för att det kan vara kallt i maj men vet inte om hon vill ha den i kyrkan.
Hur går ni själv med kläder, tror ni man klarar sig utan något varmare till klänningen??
Jag hoppas på fint väder
Brud-08 skrev 2008-02-12 13:32:25 följande:
Jag har köpt en vanlig vit schal på Wedins, den tänkte jag ha med att ha över axlarna om det är kallt, inte just i kyrkan utan främst ute.
Det finns en hel del vita schalar på HM och Wedins nu, kan vara ett tips om man inte vill lägga ner en förmögenhet på en bolero som kanske inte kommer till användning.
Tack, det var ett bra tips. Funderar på att skaffa mig en sjal i fall det e lite kyligt när man e ute. Jag har två tärnor. Min ena har en typ bolero till sin kläning och den andra har skaffat en sjal till sin, men tror inte hon kommer ha den i kyrkan.
Idag har vi postat våra inbjudningar! Äntligen! Har kämpat mycket med dem.