• MJ 2008

Maj 2008 del 3

Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)

• Svar på tråden Maj 2008 del 3
  • Offis

Go morron på er! Nu har vi fått svar från alla gäster Bara 5 pers som inte kunde komma av 75 och det var just dem vi var lite osäkra på om de kunde komma. Nu kan man börja med alla gästpresentationer och bordsplacering...hade gärna börjat redan idag, men har tenta imorrn Längtar sååå tills imorrn eftermiddag!! Då kan jag leva igen...

Ha det så bra i snön

• Nikajo

Vi skall träffa prästen på måndag, och hon vill ha hindersprövningen och vigselbeviset redan då! Prästen bokad äntligen alltså! Sen kan vi göra bröllopsprogrammen. Tjohoo. Skall beställas samtidigt som bordsplaceringslapparna.

• Mica o Krille

Fått bilder på klänningen nu, finns i mitt galleri.
    Lite småändringar ska göras bara, broderierna o rätta till så tyget inte är så skrynkligt på livet.

• Hannafia

Jag har en fundering, vi har o.s.a den 31/3 och nu är det 24 stycken som inte svarat. Hur gör man med dem som inte svarat 31/3 räknar man med att de inte kommer, eller ska man kontakta dem själv???

• pandis2405

Det funderar jag också på, vi har visserligen osa 15/4, men saknar än så länge ungefär hälften.

Vad jag har hört av gifta kompisars erfarenheter är att väldigt många osar sista dagen, dagen efter, dagen efter det samt dagen efter det...

Men att kontakta de som inte svarar, gud så jobbigt! Det är ju dessutom ofta de man har sämst kontakt med, släktingar som kommit med "på köpet" för att de bör bjudas.
    Men det är ju jobbigt om man räknar med att de inte kommer och sen ringer de några dagar innan, eller ännu värre bara dyker upp.

Usch, jag hoppas alla har vett att svara.

• pandis2405

Jag har mest ångest över gästpresentationerna i festprogrammet. Alla respektive som man inte vet ett jota om.

Funderar starkt på att smita undan det genom att göra en sån där skämtgrej och ljuga ihop en story om varje gäst istället.

Nikajo skrev 2008-03-25 13:17:19 följande:
    Vi skall börja med bordsplaceringen i veckan. Kul att se hur vi löser det svåraste momentet i planeringen, säjs det ju...Hihi!
  • Nikajo
    pandis2405 skrev 2008-03-27 09:16:32 följande:
    Jag har mest ångest över gästpresentationerna i festprogrammet. Alla respektive som man inte vet ett jota om.Funderar starkt på att smita undan det genom att göra en sån där skämtgrej och ljuga ihop en story om varje gäst istället.
    Åhh, en sån kommer vi inte att ha. Min m2b had gjort en på sin 40-års fest, men den hann aldrig ens att läsas upp. Snopet!
  • Veronica70

Jag fick ett jättebra tips av Magdalena Ribbing på DN Etikett -att skriva Svar senast istället för osa eftersom osa, enligt henne, ofta missuppfattas.
    Det trista var att jag redan beställt inbjudningskorten så jag lyckades inte använda mig av hennes tips.
    Jag kan tänka mig att många tror att man bara ska svara om man kommer alt. att de inte riktigt vet vad det betyder...
    Vi har osa 10 april, så vi får se....

Svar på tråden Maj 2008 del 3