• MJ 2008

Maj 2008 del 3

Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)

• Svar på tråden Maj 2008 del 3
  • Syrran79

JhS2008: Köpte min på Atelje MB i Vinslöv, Skåne

• JhS2008

Är det tiaran du har i ditt galleri? Såg på en liknande här. Vet inte hur jag ska kunna hitta någon, finns så många fina

Syrran79 skrev 2008-03-07 09:42:19 följande:
    JhS2008: Köpte min på Atelje MB i Vinslöv, Skåne
  • Brud våren 2008

Ni andra som gifter er i maj: hur lång innan har prästen kontaktat er / kommer kontakta er?
    I Solna församling fick jag beskedet en vecka innan - det känns KORT??

• ankie78

jag prata med vår präst igår och fick svaret två veckor innan jag tyckte det var kort men nu är det bokat jippi spännande

• FruFA

Ja, jag MÅSTE ha väska ! Skall ha liiiiten kamera, läppglans, servett och min mobil där i.
    Har köpt en i kuvertmodell från Fancy Fanny.

Maj10 skrev 2008-03-07 16:46:52 följande:
    skall alla ha väskor?
  • FruFA

Vi har heller inte hört ngt från våran präst...
    Kan man ringa & fråga när det blir?
    Men två veckor innan vigseln kanske är brukligt?

Brud våren 2008 skrev 2008-03-07 15:32:33 följande:

Ni andra som gifter er i maj: hur lång innan har prästen kontaktat er / kommer kontakta er?I Solna församling fick jag beskedet en vecka innan - det känns KORT??
  • lottis84

Här känns det som vi står still för tillfället, har i allfall hittat en bild på en bukett som jag fastnade för (ska se om jag kan lägga upp den i mitt galleri )

Vi har inte heller varit i kontakt med prästen. Avvaktar nog lite till och hör han inte av sig så ska jag nog slå honom en signal.

FruFA skrev 2008-03-07 17:09:48 följande:
    Vi har heller inte hört ngt från våran präst...Kan man ringa & fråga när det blir?Men två veckor innan vigseln kanske är brukligt?Brud våren 2008 skrev 2008-03-07 15:32:33 följande:
  • Peters Fridelina

Idag kom mina näbbklänningar!!! De är sååå fina!!! Och jag är sååå lycklig!!! Man vet ju aldrig hur de ser ut förrän man fått hem dem. Beställde dem på www.cellbes.se Det tog en vecka från beställning till leverans.
    *dansar glädjedans*

• Offis

Min morfar ska viga oss, så vi har kontakt med prästen både nu och då Men tror inte det är ngt problem med två veckor innan. Bara präst o kantor har koll på vilka psalmer o solosånger som ska genomföras så är det ju inte så mycket mer att fixa. Man kanske får öva sig i att gå o stå, men det lär man sig nog rätt snabbt tror jag

Annars står det ganska still även hos oss. Har varit rätt mycket annat på sistone. Satte mig dock med vigselprogrammet idag när jag kom hem. Vi har bestämt både solosånger och psalmer och jag har pratat med morfar om i vilken ordning allt ska komma. Tar en himla tid att fixa dock ...jag är så fjantigt noga med att allt ska vara rakt, lagom stort, rätt stil på osv... Programmet blir iaf 21x21cm stort och vikt på mitten med en utsida i lite tjockare papper och en inlaga i vanligt vitt papper. Har dock inte riktigt bestämt nån design på utsidan än...

Brud våren 2008 skrev 2008-03-07 15:32:33 följande:

Ni andra som gifter er i maj: hur lång innan har prästen kontaktat er / kommer kontakta er?I Solna församling fick jag beskedet en vecka innan - det känns KORT??
Svar på tråden Maj 2008 del 3