• MJ 2008

Maj 2008 del 3

Den gamla tråden var avstängd så jag startar en ny. :)

• Svar på tråden Maj 2008 del 3
  • FruFA

I dag köpte jag örhängen & så fick jag halsbandet jag beställt på posten. Blir jättefint med brudklänningen! Skönt att det är klart !
    Nu fattas bara tiara, om jag nu skall ha en sådan...
    Skall ni andra ha det? *nyfiken*

Min blogg: frufa.blogg.se/

• FruFA

Jag köpte min i brudbutiken... Men om jag inte ´köpt både skor & väska där så hade jag tänkt att beställa denna: www.accessora.se/

JhS2008 skrev 2008-02-28 18:24:12 följande:
    Var ska ni kika på väskor, tips tips
  • pandis2405

Idag har jag lämnat in min klänning till en sömmerska. Vad fin den blev när hon nålade in den så den blev rätt storlek (måste in en storlek över bysten och litegrann över midjan också)!

Angående väskor, jag köpte en liten ljusgrön väska på rea på Wedins (har ljusgrönt i färgtemat), menu funderar nu på om jag antingen ska sy en väska, jag har lite klänningstyg över som jag kan använda, eller om jag inte ska ha någon väska alls? Jag vet liksom inte riktigt vart jag ska göra av den?

• FruFA

Jag tycker absolut att du kan ha en ljusgrön väska på bröllopsdagen. Fint, och när det är en färg som återkommer i erat färgtema så är det hur coolt som helst!

TREVLIG HELG alla maj-brudar !

pandis2405 skrev 2008-02-29 11:58:01 följande:
    Idag har jag lämnat in min klänning till en sömmerska. Vad fin den blev när hon nålade in den så den blev rätt storlek (måste in en storlek över bysten och litegrann över midjan också)! Angående väskor, jag köpte en liten ljusgrön väska på rea på Wedins (har ljusgrönt i färgtemat), menu funderar nu på om jag antingen ska sy en väska, jag har lite klänningstyg över som jag kan använda, eller om jag inte ska ha någon väska alls? Jag vet liksom inte riktigt vart jag ska göra av den?
  • lottis84

Jag kommer ta min bivandes efternamn, däremot kommer jag behålla mitt gamla som mellan namn. KOmmer bara använda hans efternamn, men det "gamla" står med på papper och så...

Vi reser inte förrän nästan 2 månader efter vigseln så vi har bokat resan i våra "nya" namn

• JhS2008

Hur går det för er tjejer? Vad håller ni på att försöka hinna klart med just nu?

• Brud-08

Här är det full rulle,Blomster mässa på söndag, sen blir det att boka brudbukett och alla blommor. Ska träffa solisten imorgon, hoppas det går bra.

Hur går det för er andra?

• Syrran79

Jag var och la upp klänningen idag. En sista provning efter detta om ett par veckor. Fick oxå ÄNTLIGEN tag på en tiara, så glad. Kvar att fixa är blommorna, ringarna ska hämtas och transporten ska ordnas, göra vigselprogrammen klara. Skönt för varje del man kan bocka av.

• JhS2008

Jag har lovar mig själv att ha ett utkast klart på festprogrammet i helgen.

I helgen ska vi kika på ringar också

Syrran79, vart hittade du din tiara, jag är också på jakt efter en.

Har ni som ska gifta er i kyrka valt psalmer än?

• pandis2405

Vi försöker bestämma oss för solist-låtar, vi har några alternativ men det är inte lätt (framförallt vill m2b verkligen vara med och bestämma här, men får aldrig ändan ur vagnen att lyssna igenom ordentligt)

På söndag ska vi förhoppningsvis bruncha med vårt toastmasterpar, det är första gången de får träffa varandra!

Sen så väntar jag på ett lass papper som jag beställt på nätet för att kunna sätta igång med nästa fas i pysslandet - favourboxes, festprogram och vigselprogram

Känns ganska bra just nu faktiskt!

Svar på tråden Maj 2008 del 3