• totte38

Luleåbrudar var är ni?

Dags för en ny tråd med luleåbrudar tyckte jag! Någon som har bra tips på lämpliga bröllopsmottagningslokaler kring Luleåtrakten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 10:58
    Hej! Kul med Luleåbrudar!

Vi ska gifta oss först den 15 aug 2009, så det är ju ett bra tag kvar men tycker det är sååå kul att fundera och planera så jag har redan börjat lite smått!

Vi ska gifta oss i gammelstadskyrka. Sen vill vi ha mottagning samt catering,liveband m.m. för ca 50 gäster. Bör finnas möjlighet till boende i närheten till dem som kommer långväga ifrån.

funderar även på överraskningar, gillar dem...om man skulle kunna ha ngt kul på festen, typ att man kommer inflygande dit i helikopter eller något sådant så såna tips är jag även tacksam för...

• Svar på tråden Luleåbrudar var är ni?
  • Vicka81

kassandra: Andreas ska ha svart kostym... med slips, inte plastrong. Vi gifter oxå i augusti... han får ta av sig jackan och visa snygga västen istället undet festen :) Vi har inte kollat så mycket efter hans kläder ännu... tror det blir att han använder sin kostym och kanske hyr väst och så... hur ska era m2bs göra?

• hannapanna2008

Min kille ska mest troligt ha frockcoat, med väst och plastrong. Ska kolla vad Skräddaren i Luleå har för uthyrning annars får vi åka till Piteå, Cinderella, och kolla.

• Vicka81

kassandra: har en bild i galleriet nu.. men den är liten.. han ska vara lite "007" ljus väst och slips tyckte vi var såå snyggt!

• kassandra

hejsan oj så jobbigt att komma i form till bröllopet!
    Måste gå och träna vill gå och träna men är bara förkyld suck !!
    Man vill ju vara sitt bästa jag på bröllosdagen.

• kassandra

hejsan alla brudar i luleå hur år det med era förberedelser och planering . Jag tycker att allt är så dyrt och svårt och lite mycket somska funka oj så nervöst allt känns!!

• Baby Love

Hej kassandra! när gifter ni er och var?=) ja men jag vet,!!tråkigt med träning men som du sa så vill man ju se sitt bästa på den stora dagen=)

• kassandra

Jo jag ska gifta mig i råneå kyrka ha middagen i jämtö gården.
    Baby love om du behöver hjälp med något så fråga.

• kassandra

hejsan alla luleå tjejer nu behöver jag eran hjälp. Vart finns god och bra tårta och vad kostar dom per bit .

• Vicka81

Kassandra: Jag bakar tårtor Du kan kolla min blogg (länk från pres. sidan). Jag tar ca 25:-/bit (jag gör såklart våningstårtor men vet inte om jag har nån bild på våningstårta där??)

• kassandra

Men vad roligt vicka81. det var inte lätt det här jag hittar inte tårtorna.Gör du dom i hemmet?

Svar på tråden Luleåbrudar var är ni?