• totte38

Luleåbrudar var är ni?

Dags för en ny tråd med luleåbrudar tyckte jag! Någon som har bra tips på lämpliga bröllopsmottagningslokaler kring Luleåtrakten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 10:58
    Hej! Kul med Luleåbrudar!

Vi ska gifta oss först den 15 aug 2009, så det är ju ett bra tag kvar men tycker det är sååå kul att fundera och planera så jag har redan börjat lite smått!

Vi ska gifta oss i gammelstadskyrka. Sen vill vi ha mottagning samt catering,liveband m.m. för ca 50 gäster. Bör finnas möjlighet till boende i närheten till dem som kommer långväga ifrån.

funderar även på överraskningar, gillar dem...om man skulle kunna ha ngt kul på festen, typ att man kommer inflygande dit i helikopter eller något sådant så såna tips är jag även tacksam för...

• Svar på tråden Luleåbrudar var är ni?
  • kassandra

hejsan jag har startat några trådar men ingen verkar vara kvar nu mer än jag . Det finns många finna vart ska ni gifta er , vad får det kosta ,hur många blir ni och ska ni göra maten själv?

• hannapanna2008

Vad kul med fler Luletjejer!
    Vi ska gifta oss 12 juli i domkyrkan i Luleå. Sen ska vi ha festen i Rutviks byagård. Det finns ju lite olika varianter ppå lokaler/festvåningar...

Jag kan gärna tipsa lite om du beskriver lite mer vad du är ute efter.

• Catti87

Vi gifter oss i Gammelstad 16 augusti 2008 och ska ha bröllopsfesten hos Brändö Konferens och Fritidsby (hembyn). Vet faktiskt inte riktigt vad det finns för några lokaler!

• illy

Hej!
    Jag är också en blivande brud i Luleå.
    Jag letar efter n¨gon som kan sjunga i kyrkan. Vi ska bara ha ett enkelt bröllop i kombination med dop, men jag vill verkligen ha någon som sjunger en eller två låtar.
    tips??

• hannapanna2008

Jag har en kompis som ska sjunga, hon brukar sjunga på dop, bröllop osv. Kolla din inkorg, skriver där.

• hannapanna2008

Du hade ingen inbox, men jag skriver i gästboken ist.

• vinterbrud -08

Jag gifter mig också i Luleå, om en vecka idag!!! Vi har inte så mycket kvar med planeringen, utan går och väntar in den stora dagen. Vi gifter oss i Nederluleå kyrka i Gammelstad.

• illy

Tack hannapanna! Jag inboxade dej, vill väldigt gärna ha tel. nr.

• illy

Totte 38: Rutviks byagåd är ett trevligt ställe att ha motagning på. Det är ett stort vackert hus i en vacker miljö.
    Det finns porslin, glas, bestick och allt sådant man behöver för att servera maten. Det finns också fullt utrustat kök med diskmarskin.
    Däremot finns det nog inga övernattningsmöjligheter i Rutvik tyvärr.
    Ett ställe jag också älskar är Andholmen i Råneå, det är julite långt från gammelstan Dock. Men där tror jag det finns övernattningsmöjlighet.
    Jag kommer inte på något fler ställe just nu, men jag ska fundera lite...

• illy

Vi ska gifta oss när vi döper vår dotter. Vi har inte sagt någt om det utan bara berättat vilket datum vi har bokat in dopet.
    Vi tänkte att vi skulle berätta om bröllopet bara någon vecka innan, som en rolig överaskning. Vi hade först tänkt att inte säga nått alls för än på dopet, men då vet jag att både min och sambons mamma skulle bli aldeles nippriga och virriga av detta. Bättre att dom får en par veckor på sej att smälta det..

Jag funderar på att göra en fin inbjudan till dopet och skicka ut två vekor innan (lite sent, men alla är ju informerade redan) Och skriva typ "Välkommna på dop lördag den bla bla!" och lite finstilt under "I samband med dopet tänker vi gifta oss"
    Roligt eller någon som har något annat kul förslag?

Svar på tråden Luleåbrudar var är ni?