• totte38

Luleåbrudar var är ni?

Dags för en ny tråd med luleåbrudar tyckte jag! Någon som har bra tips på lämpliga bröllopsmottagningslokaler kring Luleåtrakten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 10:58
    Hej! Kul med Luleåbrudar!

Vi ska gifta oss först den 15 aug 2009, så det är ju ett bra tag kvar men tycker det är sååå kul att fundera och planera så jag har redan börjat lite smått!

Vi ska gifta oss i gammelstadskyrka. Sen vill vi ha mottagning samt catering,liveband m.m. för ca 50 gäster. Bör finnas möjlighet till boende i närheten till dem som kommer långväga ifrån.

funderar även på överraskningar, gillar dem...om man skulle kunna ha ngt kul på festen, typ att man kommer inflygande dit i helikopter eller något sådant så såna tips är jag även tacksam för...

• Svar på tråden Luleåbrudar var är ni?
  • Vicka81

Vi har inte bestämt definitivt datum ännu men det blir definitivt bröllop i gammelstads kyrka. Vi kollar efter alternativ till festlokal. Jag vill ha en vacker, gammaldags, stor lokal/bygdegård. Någon som har tips?

• Vicka81

vilka har ni anlitat till hår/smink? Har en granne som e frisör och har tänkt mig henne men hon tackade nej Hon tyckte det var för viktigt och hon har knappt gjort nån uppsättning.. hon klipper/färgar bara i jobbet.. Hmm... Där sprack budgeten

• hannapanna2008

Jag ska gå till Ingela på Klipperian, känner henne så det känns jättebra!
    Make-up ska jag göra hos Presenta, då ingår färgning av bryn o fransar veckan innan oxå.

• hannapanna2008
    Vicka81 skrev 2008-01-29 15:12:37 följande:
    Vi har inte bestämt definitivt datum ännu men det blir definitivt bröllop i gammelstads kyrka. Vi kollar efter alternativ till festlokal. Jag vill ha en vacker, gammaldags, stor lokal/bygdegård. Någon som har tips?
    Har ni kollat Melderstein i Råneå? En kompis gifte sig där för några år sedan, jättemysigt och fint. Vi var ca 100 pers och det finns övernattningsmöjligheter i herrgården på övervåningen.
  • kassandra

hejsan hannapanna hur mycket kostar det att göra maken på pressenta? kan dom komma ut och göra maken på annat håll?

• hannapanna2008
    kassandra skrev 2008-02-13 20:34:46 följande:
    hejsan hannapanna hur mycket kostar det att göra maken på pressenta? kan dom komma ut och göra maken på annat håll?
    Tror att det kostar 1500 kr, men då ingår som sagt var plockning plus färgning av bryn o fransar samt "bubbel" under tiden. Tror dock inte att de åker ut någon annanstans.
  • Baby Love

Ååå vad roligt med en tråd för oss luleåbrudar=) när ska alla gifta sig här?, själv är vi lite inne på skärgården , den är ju verkligen otroligt vacker=)

• kassandra

hejsan luleå tjejer det är roligt att planera bröllop men svårt jag måste baraa vädra lite jag är både arg och ledssen jag har lettat efter miranda topper till min tårta. Jag lade ut en tråd där jag sökte ett sådant par medans jag var på jobbet så skrev en tjej att hon hade ett sådant till slu och innan jag han hem och läsa detta så var en annan brud in på min tråd och köppte den! nu på alla hjärtans dag dess utom!

• kassandra

hejsan alla vilka härliga dagar det har varit ena våren.
    Hoppas ni mår bra alla ha det bra .

• kassandra

Vad ska ra gubbar ha på sig ?
    Vi gifter oss i agusti käns
    lite mörkt med svaart kostym.

Svar på tråden Luleåbrudar var är ni?