• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Filifjonkan2

god morgon !!! låt i kyrkan jag velar mellan 4 låtar
    sonja alden - du är allt
    sonja alden - här står jag
    marie f. - den bästa dagen
    - kärleken förde oss samman
    tomas a wije - evighet

kan inte bestämma mig men jag tror att jag vill ha två låtar i kyrkan en kollega till mig ska sjunga vet inte bara vilken/vilka låtar vad tycker ni????

• Filifjonkan2

förresten hur gör ni med brudvalsen nu har jag börjat nojja mig över det jag kan inte dansa vals så jag vet inte om man ska söka till danskurs men då är det ju detta fenomen småbarn och när sk man ha tid????

• Englali

God morgon!

Anja: Nej det var inte de örhängena jag menade heller Jaja, får leta vidare.

Musik i kyrkan är nog nästan klart. Vi kommer ha Kärleken förde oss samman och Av längtan till dig (den sistnämnda är en sååå speciell sång för oss. Den har varit med länge i förhållandet och är lite av "vår sång" så den är ett måste)

Sedan kommer vi ha ett pianostycke, introt till Skärgårdsdoktorn. Mot skärgården tror jag det heter. Haha, vi är ju så frälsta vid havet så det får det bli. Jag älskar det stycket!

En annan fråga. Ngn som har erfarenhet av Decleors produkter? Finns de att beställa billigare ngn stans på nätet?

Nu ska jag och jobba! Ha en bra dag, kikar in ikväll!
    Hej hej!

• Hedebris

godmorgon.

nej, det har verkligen känts som en jobbig period..

började ju med rättegången för ett tag sen som vi hoppades skulle vara över nu.. de sa att det skulle vara klart dec/jan, men ännu har det inte blivit någon huvudförhandling. Så nu ligger björns pappa på dödsbädden och vi vet inte hur många dagar han kommer att leva. läkarna säger bara att de inte tror att han kommer lämna sin säng på akuten. han har fått 6 st påsar med blod med är fortfarande likblek.

Sen igår skedde ett missförstånd på björns jobb. Han och en kollega skickade meddelande till varandra på datorerna. Dock kom ett meddelande från björn vidare på alla datorer i hela systemet. Detta meddelande dök upp på fackets ordförandes dator. Han kallade genast till möte med björn och sa att han såg det som en personlig kränkning mot honom och facket. Björns chef sa då att om facket skulle bestämma sig för anmäla honom så är det uppsägning som gäller direkt.

Så igår när han gick hem från jobbet var han väldigt uppgiven. eftersom facket sa att han inte skulle "komma undan". Trots att han hade förklarat att det var ett misstag och ett missförstånd. att de inte skulle fått något meddelande utan hans kollega som satt en meter brevid honom på en annan dator..

som tur har björn en massa kollegor som ställer upp. runt 100 anställda på arbetsplatsen hotade med att gå ur facket ocm björn fick sparken.

imorse ringde björn och sa att facket hade lagt ner och han klarade sig med en skriftlig varning från chefen.

hade inte klarat med detta också nu när vi ska få en till familjemedlem och in i rättegång... hade inte sett bra ut om björn hade fått sparken inför huvudförhandlingarna.

Sorry för ett långt egoinlägg!

• Pumpkin
    Englali: Jag tror jag har länken du är ute efter hemma, men då får du snällt vänta till ikväll

Hedebris: Usch, ja, varför ska allting komma samtidigt? Skönt att han kom undan med en varning i alla fall. Det hade ju som sagt inte sett bra ut i domstolen om han fått sparken.

Filifjonkan: Vi kommer nog inte dansa vals, mest troligt blir det tryckare

Låtar i kyrkan ja... Vet inte om vi ska ha någon som sjunger faktiskt, har ingen lust att lägga flera tusen på det och jag tvivlar på att vi har någon sångerska bland våra gäster. Nåja, vi får se.
  • Hedebris

ja, det hade inte varit bra för vår ekonomi heller. med tanke på att jag bara har csn-bidrag

• Pumpkin

Nej det hade definitivt inte varit bra!

• Hedebris

vi hade helt klart fått ställa in bröllopet.

nu kommer björns far inte kunna vara med på bröllopet heller :(

• Pumpkin

Det känns förstås tungt, självklart. Usch

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.