• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Englali

Pumpkin förresten... hur går det med dina ringbekymmer? Har Lasse ändrat sig ang. stenen?

• Anja 19 juli 2008

Haha jaaa priserna verkar grymma men tydligen är det reapriser för det är baler och sånt coming up så om man bokar nu så får man håruppsättning inkl provuppsättning för 500, make-up 500 och naglar 500 och champagne och sånt ingick oxå

Såg en tjej inne på BT nämligen som skrivit detta igår, hon hade varit inne och bokat då nämligen... så det borde ju gälla imorgon oxå...

Anne, DIT SKA VI GÅ efter vi fikat

• Anja 19 juli 2008

Hon hade tittat på bilderna i deras portfolio och varit supernöjda... denna salong är jättefin, ligger supercentralt i stan så det låter FÖR bra. De var även supertrevliga och serviceminded

• Pumpkin
    Englali: Äh, som sagt - jag blir aldrig nöjd
    Jo, han har ändrat sig angående stenen. Dum som jag är har jag dock erbjudit en kompromiss där jag får bestämma stenen och han färgen på guldet, och nu är jag osäker på om jag vill ha den färgen

Anja: Då är det bara att tacka och ta emot
  • Englali

Ja Anja det är bara o säga GRATTIS om du kan få det till dem priserna.

Jag är trött, vill gå och sova men samtidigt vill jag inte somna för det betyder att jag snart ska till jobbet igen och jag VILL inte Vill inte vara där *ledsen*

Vet för övrigt inte hur jag vill ha mitt hår. Jag är så kluven. Hm... inte mkt som jag vet vad jag vill med vad det gäller bröllopet känner jag. Jo, att jag vill gifta mig med A mer än något annat, o tur är väl det

• Englali

Pumpkin: Jag känner igen det där. Du ser ju bara mina ideér jag plötsligt fick sån ångest för texten i inbjudan. Som om folk bryr sig, egentligen...

Personligen så tycker inte om när man blandar röd och vitguld. Jag tycker inte det är så snyggt, så jag är helt inne på Lasses bana där med rött guld, men smaken är ju deld som sagt...
    Och jag förstår aboslut dig om du nu ställt in dig på en i vitt guld och så säger han rött. Grrr... hade blivit tokig!

Jag börjar själv bli mer och mer övertygad om att skaffa en ny förlovningsring också, så att jag kan välja vigselring lite mer fritt. A är ju inte bekymrad över kostnaden eller så utan han är "ledsen" och tycker det är vemodigt att vi inte har lika dana förlovningsringar. Han tycker det är VÅRA ringar som vi alltid ska ha... han är för underbar!

• Pumpkin
    Englali: Du kan ju alltid smälta ner din förlovningsring och göra den nya med? Då är det ju samma fast ändå inte
  • Anja 19 juli 2008

Gick tillbaka till tråden och läste igen... det är skrivet igår och jo, det stämmer... tjejen skriver att hon får gelénaglar, håruppsättning inkl konsultation och provuppsättning, och makeup + provmake-up för 1.500 kr allt som allt.

Jag ska slå till. Det kan ni ger er på. Håll tummarna på att deras bilder tilltalar mig och att det känns som att magkänslan stämmer för denna salong har absolut bäst läge av alla salonger i stan (preciiiis vid kyrkan, haha, man går typ femtio meter sen är man i kyrkan lixom ) + att vår budget ju blev liiite ansträngd nu när vi räknade

• Anja 19 juli 2008

I min budget har jag räknat typ 2000 för hår, 1500 för makeup och 700 för naglar så jag skulle "tjäna" 4.200 - 1.500 =

2.700 kr!!!

• Anja 19 juli 2008

Englali

säger som pumpkin, smält ner din ring och gör en ny av samma guld...

Då är det ändå samma på nåt vis

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.