• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Filifjonkan2

jag var in och kikade i ditt gallerien, jätte vacker klänning anja

ja nu börjar man ju noja om lite allt möjligt....hoppas att man kom ihåg att bjuda alla att man inte i sin sinnesförrviring glömt någon viktig ;)

• Anja 19 juli 2008

Näääää alltså florist skiter jag sååå totalt i...

Med tanke på att jag i värsta fall kan binda ihop 10 ceriserosa gerbera själv med vitt sidenband, haha... Tänker ibland att jag ska göra det faktiskt för jag ska ju bara ha cerisa gerbera lixom!

• Anja 19 juli 2008

Filifjonkan

så tänker jag oxå... vi har gått igenom listan såååå många ggr!

Gått igenom alla i våra mobiltelefoner, gått igenom hela släkten i detalj för att se så vi ej missat någon!

Men jag har alltid en sån där känsla av att jag glömt någon. dEt är lite obehagligt... fniss

Ooooppps vi glömde moster Greta lixom

• Filifjonkan2

ja detta med buketten varför i hela friden ska den vara så dyr jag har funderat på att binda egen vill iofs bara ha några kallor ev några andra strån bild exempel i mitt galleri ja hur svårt kan det vara;))

• Anja 19 juli 2008

shit nu måste jag rusa till jobbet, men jag hojtar ju såklart därifrån senare, fast idag är det lite fullbokat där så jag vet inte hur dags det kan bli... åååhhh man vill ju bara sitta här nu ju när allt är såååå verkligt och man köpt klänning ohc hela köret...

haha

Annettan, var det på torsdag du skulle prova klänningar?

Vilka har köpt eller provat klänningar och vilka har den biten kvar?

vad har ni bokat/gjort, resp INTE bokat/har kvar att fixa? om man får vara lite nyfiken, fniss...

jag har bokat:

Kyrka
    Festlokal
    Maten
    Liveband

Har har inte bokat:

Frisör
    florist
    manikyr (ev är det bokat)
    make up

Jag har köpt:

Klänning

Jag har bestämt vilka/vilken:

bukett
    skor
    tiara
    halsband/örhängen
    brudväska
    strumpeband (m blå detalj )
    make up
    dukning/dekoration
    frisyr

Hmmm nu kommer jag inte på mer... men det mesta, typ ALLT är bestämt... ska bara ta tag i att GÖRA/BOKA allt oxå...

• Anja 19 juli 2008

Nu rusar jag...

hej så länge

• KKC

hej!
    nu har det lugnat ner sig lite på jobbet igen, skönt :)

vad du är pysslig anja! *avis* jätte fint blir det!
    Viklen stor budget ni har, blir avis på det med ;)
    vår budget ligger väl på ca 20 000kr... men vi kan ju få mkt gratis...

*för inbjudningskorten är det nog bara kuvert och frimärke som kommer kosta, allt papper kan vi få eftersom A:s pappa är bokbindare... ha en kompis som kommer layouta korten och sen skriver vi ut själva.
    *lokalen blir (förhoppningsvis) en skolmatsal, hoppas att det inte kostar så mkt, A:s pappa jobbar i den skolan... får lägga pengarna på att dekorera bort matsalskännslan istället ;)
    *klänningen blir nog kinaklänning
    *A har en snygg kostym som han skulle kunna ha om det blir för dyrt med frockoat...
    *buketten kommer jag binda själv cå det blir nog inte heller så dyrt...
    *tårtan är det en kompis som gör, hon är super duktig så det kommer bli toppen bra!
    *håret kommer en bekant göra för ett bra pris...
    *maten blir caterad så det blir nog den största utgiften eftersom vi kommer vilja ha många gäster...
    *ringkostnade blir nog oxå stor eftersom vi går till en smed som gör den + att vi ska köpa stenar... (är iof bara min ring då A ska ha samma som förlovningsringen)

sen har jag inte kommit längre...

• Filifjonkan2

jag har listat på min presentation vad som är avbockat senast

men jag har kvar bukett,underkläder,transport, barnvakt på kvällen till sonen menyn måste spikas har bara prel.bokat vi ska titta på lokalen så att det inte uppstår några överraskningar....ja jag har säkert förträngt massor

• Bellanote

ordnade lite med budgeten på bt och den stämmer med min egna som jag gjort och et diffar bara 2000 så det är ju inte så farligt.

jag måste ta tag i florist biten med har redan fått pris och så men måste boka in han. får betala ca 500 för min så inte farligt.

• Alvaereva

pumpkin:
    allt är bra! visst dagarna går upp och ner och ibland är man så grinig att man bara vill slita av sej håret...
    trodde aldrig att det skulle vara såååå kul och sååå jobbigt att vara en mamma och den kärleken, jag lipar bara jag tänker på att jag har en dotter! fyfan vad glad jag är över henne!
    men det humöret hon har emellanåt, det är inte mänskligt. hon måste ha en viss del monster i sej alltså

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.