• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Jo Annettan

det var en sak jag inte fattade!!!

Du skriver att det är egentligen en tub? Men den har ju axelband, eller har ni bara placerat något där för att man ska se vad du menar?

sedan fattade ajg nog inte riktigt vad du menade att du ska göra m släpet, men jag tycker du gör HELT rätt i att kapa det! Det ger nog ett slankare intryck oxå på nåt vis när släpet försvinner, eller vad tror ni?

Jag tyckte min röv såg sååå mkt bredare ut i de klänningar som hade släp för klänningen faller på ett helt annat vis på nåt sätt. Men det kanske bara var en tillfällighet *asg*

• Anja 19 juli 2008

Vet ni jag blir lite nervös över vår restaurang...

jag mailade dem via hemsidan för LÄNGE sen ang att jag ville ha en offert.

Vi har jag inte BOKAT dem, då de "kommer med hyran av lokalerna" så vi har alltså aldrig talat med dem och jag vet att det är god tid och att man i regel inte brukar tala med dem förrän ca 2 månader innan stora dagen (tror det stod ca 2 månader innan på hemsidan, att man har en konsultation då, där man bestämmer allt). Men jag vill ju ha en ungefärlig offert bara för att budgeten ska stämma...

De tar ju betalat per personal, per timme, och per tallrik, glas etc och jag pallar faktiskt itne sitta och räkna ut hur många olika tallrikar och glas och koppar osv varje person kommer att använda. Det är ju SKITjobbigt!

Suck...

• Anja 19 juli 2008

Vet inte vad jag ville få fram med det inlägget. eller jo... jag får lite panik för jag VÅGAR på nåt vis inte kontakta dem och få svar på hur mkt det kommer kosta, haha...

Sen är jag SKITRÄDD att få beskedet att de inte alls har en aning om att vi är inbokade den 19:e juli *asg*

Men salarna vi är i ligger ovanför restaurangen kan man säga i samma borg och man är SKYLDIG att anlita dem när man hyr dessa salar så jag antar ju att man bokar restaurangens tjänster NÄR man bokar borgen, annars är det ju kört!

• Anja 19 juli 2008

för jag har ju alltså inte specifikt RINGT OCH BOKAT restaurangen, utan jag tar för givet att DEN INGÅR... Fattar ni hur jag menar!

• Pumpkin

Fick just reda på att en vän som skulle fått barn nu efter nyår födde fram ett dödfött barn två veckor efter BF Gråter

• Anja 19 juli 2008

Nej Pumpkin. fy så hemskt! Jag klarar knappt av att höra sånt där, man vill inte veta (fastän man vet) att sånt verkligen händer på riktigt. Det är så otroligt fruktansvärt att jag känner att ord inte ens räcker till.

Pratade du m din vän, eller fick du reda på det från annat håll?

• Englali

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-20 21:59:00 följande:

Fick just reda på att en vän som skulle fått barn nu efter nyår födde fram ett dödfött barn två veckor efter BF
    Usch Pumpkin! Fy vad hemskt! En nära väninna till mig fick föda fram sitt dödfödda barn så 2v. innan BF. Livet är bara bra orättvist ibland.

Anja: Vad var det då för en vision du fick?? Nu blir jag nyfiken, berätta! Jag har ju också fått helt nya visioner om mitt hår. Jag har ju hela tiden varit inne på det där strama o stela. Svängt helt!! Ska lägga in några bilder i galleriet så förstår du mina svängar
  • Pumpkin

Jag fick reda på det av en gemensam vän, det hade hänt för ett antal veckor sen tydligen. För två veckor sen hade de haft begravning för barnet.

Usch, man får verkligen kalla kårar av sånt här

• Englali

Men fy Pumpkin... jag ryser verkligen av obehag. Det är så sorgligt
    Vet att det kanske är fel o säga såhär, men skulle det hända mig... jag skulle bli livrädd för att bli gravid igen. Tror jag skulle vara hysterisk genom hela graviditeten.

Anja: För o svänga snabbt från det hemska ovan.
    Kollade du frisyrerna i mitt galleri?? I loooove Jessica S. firsyr. Avslappnat, classy och så jä-la snyggt! Men like!

• Pumpkin
    Englali: Samma här. De har dock redan en pojke sedan tidigare, så hon "vet" ju att det kan gå bra liksom. Undrar hur de fortsätter nu...

För övrigt tycker jag också att Jessicas frisyr är riktigt snygg!
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.