• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • Tinzi
    lillamaa skrev 2008-02-01 10:35:45 följande:
    välkommen tinzi! vi ha inte bestämt datum. men hoppas på feb 2010. det beror på ekonomin. har också börjat köpa lite småsaker. har också en lite bok där jag skriver upp idéer, gästlistor, budget osv :D
    Tack! Ja det gäller ju att slippa bli en bridezilla & stressa sista veckorna tycker jag, så ju bra å börja smått redan nu, skadar ju knappast :)
  • Tinzi
    mysifer skrev 2008-02-01 10:36:05 följande:
    ja småsakerna kan man ju köpa. har köpt värmeljushållare och beställt smycken. nu ska vi ju ha ett ganska speciellt tema så det är lättare att veta vad jag vill ha än om vi skulle ha mer traditionellt bröllop. har börjat kolla runt med lokal och kläder och sånt för att få ett hum om priser. men man märker ju att de tycker att man är ute i väl god tid. i slutet av det här året kan man nog börja boka lite mer på riktigt, då är det 1½ år kvar och kanske mer "normal" planeringstid.när på året hade ni tänkt gifta er?
    Oki, samam här, temat alltså. Dock svårt att veta att det kommer bli bra i slutändan även mo vi köper färgerna rätt nu.

Vi pratade först om början på året, alltså vintern, men bestämde sen sommaren. Så Maj/Juni tror vi som det ser ut nu.

Känns ju som att det inte går att bestämma datum just nu bara. Får avvakta m. det nån månad till iaf.
  • mysifer
    Tinzi skrev 2008-02-01 10:51:02 följande:
    Oki, samam här, temat alltså. Dock svårt att veta att det kommer bli bra i slutändan även mo vi köper färgerna rätt nu.Vi pratade först om början på året, alltså vintern, men bestämde sen sommaren. Så Maj/Juni tror vi som det ser ut nu.Känns ju som att det inte går att bestämma datum just nu bara. Får avvakta m. det nån månad till iaf.
    vad ska ni ha för tema?

vi gifter oss i början av maj, den 8e närmare bestämt.
    vad är det som gör att ni har svårt att välja datum?
  • Fenixx

roligt med fler i våran tråd.

vi ska gifta oss i sept. förmodligen 4e sept.

• Tinzi
    mysifer skrev 2008-02-01 10:58:05 följande:
    vad ska ni ha för tema?vi gifter oss i början av maj, den 8e närmare bestämt.vad är det som gör att ni har svårt att välja datum?
    Oki, Maj är ju trevligt :)

Vi vill att det ska vara bra väder, inte vara upptaget av ngn annans födelsedag (svårt då festmannens släkt är enorm). Tema är:
    Vitt, grönt & svarta inslag. Mkt natur/skogskänsla :)
  • Fenixx

jag var på majbröllop förra året, var lite regn på morgonen sen kom det sol resten av dagen!

Tinzi>> härligt tema.
    vi ska själva ha rött/guld/grönt tema på vårat. lite "vintertema" kanske men struntar vi i då det passar oss bäst och vårat tema-bröllop.

• mysifer

nej det förstår jag, att ni vill ha en egen dag som inte krockar med något annat.

tror det blir jättefint med ert tema :) passar ju på hösten med alla underbara färger..eller på våren när allt blommar och blir härligt grönt

vi ska ha medeltida saga som tema med lila, grönt och silver som färgtema.

• Fenixx

ja vill ni ha skogs/natur-tema så är det ju väldigt vackert med bröllop på våren när allt slår ut, kanske vid vitsippor-tiden.

• Tinzi
    Fenixx skrev 2008-02-01 11:45:36 följande:
    ja vill ni ha skogs/natur-tema så är det ju väldigt vackert med bröllop på våren när allt slår ut, kanske vid vitsippor-tiden.
    Ja precis..kommer inte ihåg hur vädret är i Maj bara, men men...Vore skönt att bestämma datum snart så man kan planera utefter det, nlir lättare då. tex. beställa servetter eller så m. namn/datum.
  • kultis

Välkommen Tinzi!!!
    Det är bättre vara ute i god tid än ha massa stress i sista stunden. Och det är ju roligt att planera!!!

Nu har jag köpt Amelias bröllopstidning och kvällen är bara för mig och tidningen!!!
    Wille sover redan och sambom äter ute med jobbet.

Hur går det för er tjejer? Skaffat nåt nytt??

Vad tycker ni om vi skulle fixa en lista om vilka vi är? Då är det lättare att ha koll när alla gifter sig?
    Tex: Kultis, 27år, Stockholm, bröllopsdatum 2.10.2010

Svar på tråden fler 2010?