• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • lillamaa

idag vart jag och köpte tråd till symaskinen så nu ska jag forsätta sy, när jag får lite tid över. lilltösan är superbusig just på eftermiddagarna så måste nog vänta tills sambon kommer hem

• lillamaa

jaha... då tog undertråden slut. men det är ju bara att sätta dit lite från det jag köpte. men de känns lite som att det inte är meningen att jag ska sy de där rispåsarna! haha

• starfish

jag beundrar er som kan sy.
    själv är jag och symaskinen bittra fiender sedan många år tillbaka :P
    det vill sig bara inte, det trasslar och har sig jämt och jag har inte tålamod helt enkelt:P

• Fenixx

jag har inte heller någon sykunskap eller intresse.

• lillamaa

nej det är ju så olika med det där. själv har jag intresse och vilja men kundkaperna är lite rostiga! haha

• Tinzi

Hhee här kommer en till...trodde jag var ensammast i världen om att redan ha börjat planera för den stora dagen. Har ni bestämd exakt datum?

Vi kan inte komma på ngt bra..

• mysifer

välkommen tinzi!
    jag trodde också att jag var helt ensam när jag startade den här tråden
    vi har bestämt datum och jag har börjat göra de första inköpen. har det mesta klart i huvudet men sen får vi se hur det går när jag ska boka och fixa på riktigt. får kanske ändra en del om det inte funkar med ekonomin.
    hur långt har du kommit i planeringen?

• Tinzi

Tack! Oki, samma som här då. Jag har köpt en liten svart bok som jag har gjort nästan alla inköp/planering i, men kan ju inte börja boka å beställa ännu känns det som, då tycker dom la jag är knäpp :)

Men tänkte köpa små saker redan nu för att fördela det ekonomiskt. tex dekoration, beställa servetter etc. Och lägga allt jag köper i en kartong och bocka av på listan.

Är ju såååååå mkt som ska fixas har jag märkt !

• lillamaa

välkommen tinzi! vi ha inte bestämt datum. men hoppas på feb 2010. det beror på ekonomin.

har också börjat köpa lite småsaker. har också en lite bok där jag skriver upp idéer, gästlistor, budget osv :D

• mysifer

ja småsakerna kan man ju köpa. har köpt värmeljushållare och beställt smycken. nu ska vi ju ha ett ganska speciellt tema så det är lättare att veta vad jag vill ha än om vi skulle ha mer traditionellt bröllop. har börjat kolla runt med lokal och kläder och sånt för att få ett hum om priser. men man märker ju att de tycker att man är ute i väl god tid. i slutet av det här året kan man nog börja boka lite mer på riktigt, då är det 1½ år kvar och kanske mer "normal" planeringstid.
    när på året hade ni tänkt gifta er?

Svar på tråden fler 2010?