• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • sanber
    lillamaa skrev 2008-01-24 10:43:50 följande:
    starfish: hej på dig. kul med fler! det positiva är att vi har ås länge på oss att planera. så vi behöver inte känna oss stressade. å ta det lungt och kolla runt. har du bestämmt dig för vilken klänning du ska ha ännu? ha rdu börjat göra upp en budget ännu?något jag kan bli väldigt irriterad på är när folk ska påpeka att det faktiskt är två år kvar. j"ja det vet jag men jag vill endå planera". för vi ska gifta oss. och jag vet hur jag vill ha det, och så fort sambon nämner nått så skriver jag upp de. nu har han sagt att han vill ha en caketopper, en där bruden sliter med sig mannen. inte min stil men verkligen hans så klart vi ska ha de! :)
    den caketoppern vill jag oxå ha!
  • lillamaa

snaber: det jäkliga är ju bara att de kostar typ 500 kr! känns ju när man har en begränsad budget. men ska hålla ögonen öppna på tradera och här på BT kanske själjer någon sin?

• mysifer

jag fuskar lite med budgeten och handlar lite då och då så känns det inte lika mycket som om man ska handla allt på en gång. vår cake topper kommer nog att kosta runt 400 kr men den tänkte jag beställa om nån månad och betala från mitt vanliga konto istället för att ta sparpengar. kommer nog att göra likadant med det mesta utom lokal, mat och ringar.

• mysifer

glömde tillägga att vår cake topper kommer att vara i tenn och graverad så den kommer ju att stå framme som prydnad sen med bröllopsfotot.

• sanber
    mysifer skrev 2008-01-24 11:32:14 följande:
    glömde tillägga att vår cake topper kommer att vara i tenn och graverad så den kommer ju att stå framme som prydnad sen med bröllopsfotot.
    oj! det var ju lite häftigt!!

jo d blir ju dyrt..men samtidigt, en caketopper - visst det är ju kul men nödvändigt att lägga ner 500kr? njaaa jag vet inte ja!
  • mysifer

hade inte vi hittat en som passade vårt tema så perfekt och som vi båda tyckte var jättefin så hade vi nog nöjt oss med blommor uppe på tårtan eller någon enklare dekoration.

• starfish
    lillamaa skrev 2008-01-24 10:43:50 följande:
    starfish: hej på dig. kul med fler! det positiva är att vi har ås länge på oss att planera. så vi behöver inte känna oss stressade. å ta det lungt och kolla runt. har du bestämmt dig för vilken klänning du ska ha ännu? ha rdu börjat göra upp en budget ännu?något jag kan bli väldigt irriterad på är när folk ska påpeka att det faktiskt är två år kvar. j"ja det vet jag men jag vill endå planera". för vi ska gifta oss. och jag vet hur jag vill ha det, och så fort sambon nämner nått så skriver jag upp de. nu har han sagt att han vill ha en caketopper, en där bruden sliter med sig mannen. inte min stil men verkligen hans så klart vi ska ha de! :)
    ja det är tur att man har lång tid på sig för sån beslutsångest jag har och att jag ändrar mig hela tiden så kommer detta ta lång tid:P
    nej jag har inte bestämmt mig för klänning än men jag vet på ett ungefär vad jag vill ha. funderar på att beställa en från kina så jag håller på att leta för fullt. tur att det inte är någon brådska att beställa för jag vill gärna gå ner lite först:)
    man kanske borde gå och prova lite i butik med så man får se vad man passar i och så.
    hur har ni andra gjort?
    har inte börjat med budget ännu heller, vet inte riktigt vart jag ska börja...:P

ska börja skrive ner alla tankar och ideér som man har i
    huvudet nu. jag kommer nog också att handla lite då och då:)
  • lillamaa

starfish: jag ska bestälal från kina! jag tycker nästan det är bästa att börja med budgetten. då vet man vad man måste spara ihop. gör en lista på allt du vet att ni behöver. klänning, kavaj, underkläder, ring, tårta, mat, lokal osv. och börja kolla upp vad det kan tänkas kosta.
    budgetten är ju den tråkigaste biten (enlig mig). då kan det vara skönt att få bortgjort det och så vet man hu mkt man kommer behöva spara i månaden.

jag köper också in lite då och då. läs mer om det i min blogg (vägen till bröllopet) här på BT. där har jag skrivit ner alla mina "spartips"

• mysifer

jag kommer att måttbeställa klänning men väntar också till jag har gått ner åtminstone det mesta av de 30 kg jag planerar att bli av med innan bröllopet. eftersom jag vill ha medeltidsklänning är det lite svårt att prova i butik först så jag får förlita mig på att den jag anlitar gör det bra jobb helt enkelt

• lillamaa

från millys får man också måttbeställa vilket känns skönt. men jag vill också gå ner i vikt först. tur att man har två år på sig ;)

kollar lite på sugerpaste och sådant. funderar nämligen på att baka tårtan själv. någon annan som går i sådana tankar här?

Svar på tråden fler 2010?