• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • mysifer

jag ska fråga en vän om hon vill vara tärna och sambon ska fråga sin bästa kompis om han vill vara bestman/marskalk. från början hade vi tänkt att även sambons systersöner kunde vara med som brudnäbbar men de kommer att vara de enda barnen där. jag tror inte att de kommer att ha så roligt sen på middagen och festen så det är nog bättre att de får stanna hemma hos barnvakt. de bor 20 mil ifrån oss så antingen är de med hela dagen eller inte alls.

• lillamaa

det där med barn är lite jobbigt. skulle nog helst se att alla lämnade barnen hemma. så slipper man oror sig för det och så slipper föräldrarna gå hem 20.00 för att barnen börjar bli trötta! kommer nog låte tösan vara med under en del av middagen men sen ska hon hem med barnvakt. vem det nu blir, alla tänkbara kommer ju vara på festen!

• mysifer

det är bara sambons syster som har familj av alla de vi ska bjuda så vi behöver inte oroa oss för att folk ska gå tidigt eller att barnen inte har roligt. vi ska antagligen ha festen på restaurang så där kommer nog inte vara så mycket för dem att göra heller. men vill de vara med eller de inte hittar någon barnvakt så får vi ju ordna med spel, pussel och sånt så att de har nåt att hitta på.

• Tinzi
    mysifer skrev 2008-02-04 08:16:36 följande:
    Tinzi:kul att ni har bestämt datum! ett väldigt bra datum måste jag säga
    Ja vi är helnöjda, för visst har dom väl vigslar på lördagar? Borde dom ju ha tycker man...

Iof vill jag helst gifta mig utomhus m. en vigselförrätare, men men karl´n ska la få bestämma något ;)
  • Tinzi
    mysifer skrev 2008-02-04 08:22:29 följande:
    här går det framåt. har hittat en sömmerska som verkar toppen (samma som Fenixx) som ska sy bådas kläder.har fått hem mitt pannsmycke från Kirsto och väntar nu med spänning på att matchande armband och hänge till halsband ska komma den här veckan.annars är jag mest på jakt efter cake topper just nu eftersom det inte verkar bli den jag ville ha från början.
    Ah, va bra. Då får man sin klänning precis som man vill ha den. Min väninna (nybliven kompis) som är skräddadre ska sy min, men vet inte vad som är rimligt som betalning...vad ska du betala din? Köper du tyg själv?
  • lillamaa

sitter och funderar på att de vore kul att klä stolarna i festlokalen med plädar, fårskin och liknande då jag vill ha ett riktigt vintertema men det kan nog bli rätt dyrt. frå fundera vidare

• mysifer
    Tinzi skrev 2008-02-04 12:00:56 följande:
    Ja vi är helnöjda, för visst har dom väl vigslar på lördagar? Borde dom ju ha tycker man...Iof vill jag helst gifta mig utomhus m. en vigselförrätare, men men karl´n ska la få bestämma något ;)
    ja lördagar är väl den vanligaste dagen att gifta sig?
    vi ska ha borgerligt utomhus samma dag
  • mysifer
    Tinzi skrev 2008-02-04 12:02:26 följande:
    Ah, va bra. Då får man sin klänning precis som man vill ha den. Min väninna (nybliven kompis) som är skräddadre ska sy min, men vet inte vad som är rimligt som betalning...vad ska du betala din? Köper du tyg själv?
    har fått ungefärligt pris för material och arbetskostnad och kommer att få betala 2600-3000 för klänningen. hon kommer att skicka tygprover till mig när hon hittar något passande så det är inte helt bestämt vad det blir för material än mer än brokad i livet. jag köper alltså inte tyg själv. jag tycker det är ett jättebra pris!
    sen tillkommer mantel och kanske underkjol också.
  • mysifer
    lillamaa skrev 2008-02-04 12:07:48 följande:
    sitter och funderar på att de vore kul att klä stolarna i festlokalen med plädar, fårskin och liknande då jag vill ha ett riktigt vintertema men det kan nog bli rätt dyrt. frå fundera vidare
    ni skulle ju kunna klä era platser med plädar och fårskinn och nåt billigare på gästernas stolar? ser framför mig typ troner med päls och sånt
  • lillamaa

mysifer: jo jag funderar på det. sen vill jag ha ett hörn med kuddar och pälsar (fusk) och sådant. tror de kan bli hur bra osm helst.

skulle också vilja ha lite "snödrivor"här och där lägst väggarna. speciellt om de är fult i lokalen. men har inte kommit på hur man ska göra dem

Svar på tråden fler 2010?