• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
    Länk till den gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
  • Ceasara

Nu har vi beställt tårta... Härligt. Hjoannas... Trots att det är långt kvar. Men det är skönt när det rör sig. Väntar på studenten då ska jag köpa skor till vigseln, funderar på att vara så kall att jag väntar på rean. Har också hört att brudklänningarna reas ut i sept och okt och dåär det helt okej för oss som gifter oss i slutet av jan.

Tips på H&M finns fin vit bustier tror jag det heter. En BH med tyg på magen, stringtrosor och strumpebandshållare. De var jätte fina med lite vit spets. Köpte allt för 300:- - 10% rabatt. Det finns några kvar.

• Marsaphir Marlean

Ceasara vad tog ni för smaker då?

• Ceasara

Nej, nu skrev jag nog lite otydligt. Vi bestämde bara att hon skulle göra den och hur den skulle se ut. Prova smaker ska vi göra efter sommaren. Har faktiskt inte nån idé vilket det blir. Behöver höra lite mer om vilka smaker som passar ihop. Har ni beställt nån. Har du några tips?

• tolonta

Vi skulle provat kläder till brudgummen och marskalken idag, men det blev inställt. Marskalken har en tremånaders dotter, vars mamma var sjuk idag. Så han fick ta hand om dottern under dagen, och behövde sova litet innan jobbet (nattskift)... Men men, det är ju ingen panik :)

Tårta ska jag ta tag i också... Den är beställd från Gitas tårtor, men inte helt och hållet bestämd. Men det blir en femvåningstårta, fyllningen blir nog chokladmousse och "drottningsylt"-mousse (hallon och blåbärssmak, alltså...

Vad ska ni ha för tårtsmaker?

• Mickes tös

Har inte bestämt tårtsmaker än men vi vill ha något somrigt och inte allt för sött, funderar på fläder, krusbär eller rabarber...

• Marsaphir Marlean

Hjoannas: Översta lagret är Blodapelsin och vit choklad
    Mellanlagret *som jag kommer sno av*: Mörk choklad och banan
    Underlagret: Vit choklad och Aronia *typ svart vinbär osv*

Blir jättegott!

• citronita

Hoppar in här. Ska gifta mig i Skara-trakten 23/8. Vill fortfarande vara lite hemlig då ingen vet om det än. Men tips och ideér vill jag ju ha.

Vart någonstans har ni köpt/hyrt era brudkläder?
    Nåt bra tips på fotograf? Blommor? Frisör? mm

• tolonta

Hej hej!

Min brudklänning köper jag på Ateljé festfolk i Lundsbrunn.

Fotografen jag har bokat har jag nämnt i inlägg 713 i denna tråden (kanske gör för mycket reklam om jag nämner det för ofta). Men jag hittade en fotograf i Skara vars bilder jag också gillade skarpt: www.beritabrahamsson.se

Blommorna kommer tas från Systrarna Knopp i Lidköping. Potatisboden i Skara har jag annars hört ska vara bra, och jag funderade också på Mästers i Götene, en av de nya ägarna där är jätteduktig, vet jag.

Frisör blir också i Lidköping, och jag borde nog komma ihåg vad stället heter men det står still just nu... Ville ha ett ställe som kunde fixa både frisyr och smink. Hultmark da capo i Skara var ett alternativ jag funderade på. Någon som vet vad det stället i Skara heter, som fixade bruden i "bonde söker fru"? Snubblade över det när jag googlade när jag själv letade frisör...

Lycka till med letandet

• tolonta

Jo, glömde. Börja kolla på klänning nuuuuuu om du ska köpa!!! De har hiskeligt långa leveranstider... MINST 3 månader... Hittar du en som du kan hyra, och som finns hemma i rätt storlek är det nog lugnt ändå. Men köpa, då kan det ta litet tid...

Andra ställen som har brudklänningar är St Remi och Kristinaboden i Skövde. Det ska också finnas ett ställe i Vara, Marlenes festmode eller liknande heter det (har inte varit där själv).

• Mickes tös

för mig blir det klänning från st remi, frisyr hos hårmetropolen i skara, make up från en kompis som är duktig hon skulle ta 300:-, blommor är inte bestämt än, ev. floristhörnan. Som fotograf ska vi ha Carla från Atelje Carla i Skara.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2