• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
    Länk till den gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
  • Pärlhönan

Kanske man ska åka dit på fredag då, vill ju ha nya skor o mor är på jakt efter kläder
    Marsaphir Marlean skrev 2008-03-12 15:32:02 följande:

Var igår och köpte mina bröllopsskor på REA hos Dressed for Success i Skara, hade ingen aning om att hon hade rea, utan skulle ändå dit för att fixa sambon/fästmannens kläder. Till min lycka fann jag då att skorna jag ändå tänkt köpa hade 50% rabatt! Jättebra ju! Jag bad min mamma som inte vet vad hon ska ha på sig att åka dit och titta också nu när nästan allt va halva priset. Toppenbutik!
  • Thailand 08

Ja min planering gäller ju bara festen i nästa månad.Men vi köpte en ny soffa igår + matta oduschdraperi till badrummet :)

• blivandefrularsed

Håller mest på med placeringskorten (som finns i mitt galleri), annars är det ganska lugnt nu. Borde nog också ta tag i skojakten snart.

• Mickes tös

jo då man tänker ju på planeringen nästan jämt men det händer inte så mycket just nu eftersom jag har två tentor inom en vecka... men mest aktuellt är att bestämma ny huvudrätt och en alternativ efterrätt samt ringar...

• Marsaphir Marlean

Jag sitter med sista händerna vid inbjudningskorten. Låter detta bra att ha på infoblad?
    Information till våra gäster
    O.S.A betyder ?Om svar anhålles?. Det betyder att oavsett om du kan eller inte kan komma vill vi gärna att du hör av dig senast 30 april till vår toastmadame XX.
    Allergier och/eller specialkost meddelas enklast till vår toastmadame XX på telefon samtidigt som du lämnar O.S.A.
    Klädsel: Kavaj betyder mörk eller ljus kostym för herrarna och finare klänning, kjol eller byxklädsel för damerna. Dansvänliga skor är ett plus.
    Eventuella tal meddelas i förväg till vår toastmaster YY, dock senast den 1 augusti så vi kan planera in talen utan att de stör maten.
    Vägbeskrivning för att ta sig till vigseln är:
    Bröllopsgåvor som ni vet bor vi litet och inget vi äger är slitet. Vår önskan är därför bara att ni fyller er plats på stolen och kanske även ger ett bidrag till en resa mot solen.

• Pärlhönan

Vi skippade faktiskt allergi delen. Om någon är allergisk får den själv hålla reda på att den kanske borde anmäla det
    Sen kanske formulera om talsmeningen. Som det står nu, att de ska planeras in så att de inte stör maten, låter mer som tal är i vägen. Har ingen bra ide just nu, men ska suga lite på det. Kan ju också räcka med att skriva att ev. tal anmäls till toastmadame senast 1 augusti. MAn måste inte vara övertydlig med allt

Marsaphir Marlean skrev 2008-03-12 18:33:54 följande:

Jag sitter med sista händerna vid inbjudningskorten. Låter detta bra att ha på infoblad? Information till våra gästerO.S.A betyder ?Om svar anhålles?. Det betyder att oavsett om du kan eller inte kan komma vill vi gärna att du hör av dig senast 30 april till vår toastmadame XX.Allergier och/eller specialkost meddelas enklast till vår toastmadame XX på telefon samtidigt som du lämnar O.S.A.Klädsel: Kavaj betyder mörk eller ljus kostym för herrarna och finare klänning, kjol eller byxklädsel för damerna. Dansvänliga skor är ett plus.Eventuella tal meddelas i förväg till vår toastmaster YY, dock senast den 1 augusti så vi kan planera in talen utan att de stör maten. Vägbeskrivning för att ta sig till vigseln är:Bröllopsgåvor som ni vet bor vi litet och inget vi äger är slitet. Vår önskan är därför bara att ni fyller er plats på stolen och kanske även ger ett bidrag till en resa mot solen.
  • Marsaphir Marlean

Tolonta Jo hon hade flera brudskor och även andra finskor i alla möjliga färger så det kan vara värt en titt helt klart! Inbjudningskorten får duga som de är, och allergi/specialmat ville jag betona då några är jätteallergiska eller vegetarianer och andra är muslimer bland våra gäster.

• Thailand 08

Nu har jag suttit och skrivit ut löningar till imorgon *pust* Äntligen klar :)

• Ullrika

Jag planerar så gott det går men det verkar som att vi inte kommer få hyra den lokal vi tänkt oss... nån som vet nån bra lokal i närheten av Mariestad?

• Underbara ungar

Jag va inne på Dressed for succes o tittade på klänningarna, mest för o ha tittat. Hon är jäkligt duktig på o sy!! Men jag vägrar köpa en klänning förrän jag har gått ner 10 kg!!!!! O det är ju över 1 år kvar tills vi har tänkt gifta oss

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2