• Lilu08

Juli-08-lista?

Hej!
    Ny här, så jag undrar om det finns någon Julilista här? Ser att det finns en augustilista.

• Svar på tråden Juli-08-lista?
  • Caroline&Kristian

Hej,

Vi gifter oss den 5 Juli i Kalmar Slottskyrka!

• Lilu08

Vi har 85 st på vår inbjudningslista men det känns som att det finns fler man vill bjuda, samtidigt som vi inte vill ha ett hur stort bröllop som helst. Det var svårare än vi trodde att bjuda folk :).

Jag vet inte när man ska boka bröllopsresan eftersom vi inte kommer att åka direkt på vår resa men jag antar att det är bra att boka resan ganska snart så ni får den resa ni vill ha.

Föresten, jättekul att vi har blivit fler juli-brudar :).

• cesse

Nu lutar det åt den 5 juli för vår del. Vi har prel. bokat festlokal då!! Känns roligt o skönt!!

• cesse

Vi funderar på utomhusvigsel, stället där vi skulle vara fungerar inte.

Någon annan som skall våga sig på utomhus? Hur gör ni med allt? En andra plan?

Borgerligt någon?

• Lilu08

Hej!

Men så mysigt med utomhusvigsel :), det är något vi aldrig tänkt på faktiskt. Vi har ingen andra plan, hjälp, kanske man ska ha det.

Vi har redan bokat kyrka o festlokal, så hoppas att det fungerar.

Har ni börjat med festprogrammen/vigselprogrammen?

• Lilu08

Hej!
    Vad har ni tänkt er för vigselringar? Det finns ju så stort utbud. Behöver lite förslag.

• hannapanna2008

Lilu08: Jag kommer att "designa" min egen ring hos en guldsmed. Har hittat en jättefin Engelbertring, finns i mitt galleri i gult guld, som jag kommer att utgå från. Det blir mycket billigare att göra så, säkert hälften av priset plus att jag får fler och större diamanter

• Lunia
    propp skrev 2007-11-13 19:54:25 följande:
    Det blir det 12:e här oxåBokade bröllopssviten för en stund sedan bara. Förutom det är kyrkan, festlokalen, underhållningen och sminkning bokat. Fotograf och frisör blir förhoppningsvis i helgen. Har tittat lite på klänning och ring, men inte riktigt bestämt mig än. Sambon var bestman på ett bröllop förra året så han är ganska inne på liknande kläder som han hade då.Inbjudan, kyrkhäfte och festhäfte sitter jag och pysslar lite med dagligen känns det som...svårt att bli helt nöjdTärna, bestman och toastmaster/madame kommer bli tillfrågade kring jul, hoppas på att alla tackar ja såklart!
    Gifter mig samma dag men gisses det ända jag har klart är kyrkan *ryser* å vi vet var vi ska ha festen, men förövrigt... Å hur svårt som helst att komma famåt, frågar man sambon ngt så säger an -"vet ej" och så kom man inte längre!
  • Lilla My

Haha, här är problemet det motsatta. Vi vet vart festen ska vara, men hur sjutton hittar man en fin vigselplats? (Vi är inte medlemmar i svenska kyrkan, någon av oss, så kyrkbröllop blir det inte).

Svar på tråden Juli-08-lista?