• bridesilly

Solitärring? Ska du ha det?

Hur många är vi som kommer ha en solitärring som vigselring?
    Nyfiken eftersom det verkar vara ganska ovanligt :)

• Svar på tråden Solitärring? Ska du ha det?
  • bridesilly

Ja

TyresöBrud skrev 2007-12-05 20:21:31 följande:
    Va skönt! Hoppas den blir tipptopp nu!
  • copernicus

oj vad tråkigt för er med ringen!!
    men har de storleksändrat ringen du köpt?
    För oftast är solitärringarna beställningsvaror och görs i rätt storlek från början.
    Men det ska inte synas var den är ändrad!!
    Tror att du hade extrem otur, och en sak tänk på att alla butiker i kedjorna inte ha samma guldsmeder, utan det är olika i olika städer.

• bridesilly

Ja varför inte ringen är gjord i rätt storlek det kan jag inte svara på och inte dom heller tydligen! Det ska verkligen inte synas vart ringen är förstorad då är det ett taskigt jobb!

copernicus skrev 2007-12-06 00:01:28 följande:
    oj vad tråkigt för er med ringen!!men har de storleksändrat ringen du köpt?För oftast är solitärringarna beställningsvaror och görs i rätt storlek från början.Men det ska inte synas var den är ändrad!!Tror att du hade extrem otur, och en sak tänk på att alla butiker i kedjorna inte ha samma guldsmeder, utan det är olika i olika städer.
  • TyresöBrud

Bridesilly
    Hur går det med ringen? När är det dax att få den, hoppas hoppas att den är precis lika fin på riktigt som du tänkt dig den!

• bridesilly

Idag har jag vart och hämtat ringen. Följde med min karl beredd att bli tetig och den inte var som den skulle. MEN nu är den precis så fin som den ska vara och dom bad än en gång om ursäkt för sin guldsmed. Nu har vi lagt våra ringar i vår samling med bröllopsgrejer NU ÄR JAG GLAD

TyresöBrud skrev 2007-12-13 21:45:52 följande:
    BridesillyHur går det med ringen? När är det dax att få den, hoppas hoppas att den är precis lika fin på riktigt som du tänkt dig den!
  • TyresöBrud

Åhhh va härligt! Grattis!

• LizaStina

Vad skönt att det ordnade sig.

• Fauzia

Jag har tänkt mig en 0.30 ct solitär ring. Kollat runt lite och tror det billigaste blir hos Albrekts Guld för 5599:-.
    Ringen ser ungefär såhär fast denna inte är därifrån.
    www.juwelenmarkt.de/S3171H1.htm
    Vad tycker ni om ringen och prisen? Någon som har erfarenhet av butiken och vad tyckte ni om dom? Var kvaliten bra på det ni köpte därifrån?
    Mvh

• bridesilly

Priset är bra. Albrekt där jag bor är väldigt hjälpsamma. Har dock inte köpt min ring hos dem!

Fauzia skrev 2007-12-14 11:42:16 följande:
    Jag har tänkt mig en 0.30 ct solitär ring. Kollat runt lite och tror det billigaste blir hos Albrekts Guld för 5599:-.Ringen ser ungefär såhär fast denna inte är därifrån.www.juwelenmarkt.de/S3171H1.htmVad tycker ni om ringen och prisen? Någon som har erfarenhet av butiken och vad tyckte ni om dom? Var kvaliten bra på det ni köpte därifrån?Mvh
  • Jämtlandstaus

låter som ett bra pris.

min ring är också en 0,30ct, men princess slipad.

Fauzia skrev 2007-12-14 11:42:16 följande:
    Jag har tänkt mig en 0.30 ct solitär ring. Kollat runt lite och tror det billigaste blir hos Albrekts Guld för 5599:-.Ringen ser ungefär såhär fast denna inte är därifrån.www.juwelenmarkt.de/S3171H1.htmVad tycker ni om ringen och prisen? Någon som har erfarenhet av butiken och vad tyckte ni om dom? Var kvaliten bra på det ni köpte därifrån?Mvh
  • Kaffemoster

Kan annars vara bra att ha platina infattning istället för guld ... då platina är starkare .. men se till att kolla ringen minst en gång om året så att inte fattningen bli lös ...
    Platina infattningar är vanliga på rödgulds ringar ...

Svar på tråden Solitärring? Ska du ha det?