• bridesilly

Solitärring? Ska du ha det?

Hur många är vi som kommer ha en solitärring som vigselring?
    Nyfiken eftersom det verkar vara ganska ovanligt :)

• Svar på tråden Solitärring? Ska du ha det?
  • Matece

Jag har en halvalliansring på 1 ct ( 8 briljanter á 0,13 ct) i ren palladium. Sedan en enstensring med en briljant på 0,6 ct.
    Ska hämta dem nästa vecka, så jag vet inte om den fastnar. Men det struntar jag i, älskar mina ringar!

• generalskan

jag ska ha en slät ring som förlovningsring och är inne på en solitär till viselring.Vi ska åka till södertälje har hittat en i en annons fanns flera fina ringar med stenar men jag är inne på en solitär

• Mrs Hearn

Fröken Figo skrev 2007-11-01 22:06:05 följande:

Jag ska ha solitärring som förlovningsring. Och sen en slät ring till vigselring. Det är lite vanligare att göra så utomlands, bl a där jag bor.Jag kanske drar till NY och ringshoppar! Det verkar vara billigare där...Nån som vet?
    Beror vad du jamfor med. Ska du ta in den i Europa finns det en risk att man 'aker fast' i tullen och far betala tull, bara sa du vet aven on chansen kanske inte ar sa stor.
  • Fru Gredelin

Hej!

Jag har också tänkt mig en solitärring! Jag har tittat runt en hel del på ringar och kommit fram till att jag tycker att en solitärring är finast. Jag skulle vilja ha en sån som är på bilden i min presentation - vitguld med ca 0,50 ct brilliantslipad diamant.

Nån som vet vart man kan vända sig för att få sin drömring, dvs få en egendesignad ring, utan att det kostar skjortan?

• Aquilia

jag har en solitärring som förlovningsring och trivs grymt bra med den, känner inte att den är i vägen.

• bridesilly

Tror inte heller att den kommer att vara så mycket i vägen. Första tiden kommer jag nog att sitta å titta på den istället för den är så fiiin Om den nu bara kunde ta å dyka upp i affären också. Har beställt för ett tag sedan!

• icra

Fru Gredelin skrev 2007-11-06 14:15:37 följande:

Hej!Jag har också tänkt mig en solitärring! Jag har tittat runt en hel del på ringar och kommit fram till att jag tycker att en solitärring är finast. Jag skulle vilja ha en sån som är på bilden i min presentation - vitguld med ca 0,50 ct brilliantslipad diamant. Nån som vet vart man kan vända sig för att få sin drömring, dvs få en egendesignad ring, utan att det kostar skjortan?
    Jättefin ring, har en exakt sådan som förlovningsring men med sex klor. Gjorde min på Lyckoringen men där kostar det MYCKET och det går säkert att komma billigare undan om man har tid och lust att leta.
  • Fru Gredelin

Matece och icra: Tack för tipsen båda två!

Vad ligger priset på ungefär? Jag förstår att det är skillnad från fall till fall, men vad kostade det för er?

• Fru Gredelin

icra: Kom just på att jag varit inne och tittat i ditt galleri tidigare och tänkt att det verkligen är en jättefin ring du har!

Svar på tråden Solitärring? Ska du ha det?