• bridesilly

Solitärring? Ska du ha det?

Hur många är vi som kommer ha en solitärring som vigselring?
    Nyfiken eftersom det verkar vara ganska ovanligt :)

• Svar på tråden Solitärring? Ska du ha det?
  • icra
    bridesilly skrev 2007-11-24 18:25:02 följande:
    Ni som ska ha solitärring, ska ni ha den innanför eller utanför förlovningsringen? Jag kommer att ha min innanför
    Jag har min innanför eftersom den är förlovningsring men jag hörde att någonstans här att man visst skulle ha förlovningsringen utanför vigselringen, för att skydda giftermålet sas. Det är ju bara skrock men jag tror det skulle vara snyggt att ha den utanför också, man kan ju variera lite
  • valkyriana

Vad bra! Då blir det ju "rätt" för mig ändå!

icra skrev 2007-11-27 11:50:17 följande:
    Jag har min innanför eftersom den är förlovningsring men jag hörde att någonstans här att man visst skulle ha förlovningsringen utanför vigselringen, för att skydda giftermålet sas. Det är ju bara skrock men jag tror det skulle vara snyggt att ha den utanför också, man kan ju variera lite
  • bridesilly

Imorgon får jag hämta ut ringarna

• Grodan81

Vilken bra tråd! Ni som redan har hittat era "enstensringar"... har ni några bilder? Jag skulle behöva lite inpiration. Jag letar efter en lite mer retro-ring. En smal solitärring med en härlig sten. Har ni några tips?
    Tusen tack!

• Grodan81

Glömde säga att jag gärna ser tips på solitär-ring i rött guld!

• icra1
    bridesilly skrev 2007-12-03 18:16:16 följande:
    Imorgon får jag hämta ut ringarna
    Roligt! Du får berätta om du blev nöjd!
  • bridesilly

Absolut, springer in här och berättar sen när jag fått den

För er som vill ha en solitärring kan jag berätta att jag har hittat de klassiska modellerna på guldfynd och albrekts guld. Nätet hittade jag inte en enda som var i den modellen och i rött guld som jag önskade!

• bridesilly

Jag är INTE NÖJD!!!!! Jag är superbesviken. Nu när mannen kom hem med ringarna och vi inspekterade min noggrant så är ramen helt sne och det SYNS vart dom har förstorat den. Fanns inte i rätt storlek då dom fick göra om en ring. Jag är så himla besviken så jag finner inga ord. Min karl ska åka in med den imorgon så får dom antingen göra om den eller beställa en helt ny eller vad dom vill. Jag gifter mig icke med den ringen.

Ursäkta att jag är så negativ men bläääääääääääääääääh

• TyresöBrud

Usch och fy va tråkigt!!!!!

• TyresöBrud

Usch och fy va tråkigt!!!!!

Svar på tråden Solitärring? Ska du ha det?